Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Helsesekretær på sykehus jobber både dag og kveld. 

Dette stemmer ikke. De aller, aller fleste jobber kun dagtid. På "mitt" sykehus er det kun akuttmottaket som er bemannet dag og kveld (og natt) med helsesekretær. 

Anonymkode: 36ce7...d74

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker tannhelse = arbeid kun på dagtid, tannlegekontorene er stengt i helger, jula, påske osv. 

Anonymkode: 25a04...8c5

Flere tannlegekontor er åpne på kveldstid også :) 

Ts

Anonymkode: d114c...8c7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å nei, så dumt. Hvor i norge bor du? :) 

Bergen.

Anonymkode: ee926...717

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bergen.

Anonymkode: ee926...717

Drammen her. Bergen burde jo ha en del steder å jobbe.... 😮 Det var trasig. Glad for at du fant en annen jobb! 😊

ts

AnonymBruker
Skrevet

Min mor er tannhelsesekretær. Føler det er veldig mye varierte oppgaver i forhold til helsesekretær. Hun har kun jobbet i det private etter endt utdannelse for noen år siden. Aldri slitt med å få jobb i det private. 

Anonymkode: 88f9d...079

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det som hindrer deg i å ta høyere utdanning?

Jeg har også store planer om å bli helsesekretær og har søkt Folkehøyskolen. Er alene med barn, derfor blir det ikke noe høyere utdanning enda. Virker som om det er ganske mange faste 100% stillinger på sykehus. Inntekten er jo ikke noe god, men heldigvis bor vi i et land med mye sympati for fattigfolk.

Anonymkode: 492c0...c50

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva er det som hindrer deg i å ta høyere utdanning?

Jeg har også store planer om å bli helsesekretær og har søkt Folkehøyskolen. Er alene med barn, derfor blir det ikke noe høyere utdanning enda. Virker som om det er ganske mange faste 100% stillinger på sykehus. Inntekten er jo ikke noe god, men heldigvis bor vi i et land med mye sympati for fattigfolk.

Anonymkode: 492c0...c50

Jeg er ikke skolesmart, og har ikke gode karakterer, vil raskt ut i jobb. Tenker at veien videre fra helse/tannhelsesekretær er lettere om jeg vil videre. Men jeg er usikker på alt, egentlig 😄 

ts

• 2 år senere...
Skrevet

Hvordan gikk det med deg til slutt TS?

Anonymkode: 02ea6...a8d

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.5.2022 den 22.25):

Apotektekniker Er også noe jeg kunne tenke meg, glemte å ta det med i overskriften, det er jo litt annerledes 😊

Ts

Vil sterkt fraråde apotektekniker. Jobber som det selv, og både jeg og mine teknikerkollegaer føler vi skvises mer og mer ut, kjedene vil helst ha farmasøyter. Vi teknikere kan alltids erstattes av ufaglært og rimeligere arbeidskraft, utdøende yrke, dessverre. Synd igrunn, synes jobben er helt OK i seg selv. 

Anonymkode: 7f6c1...acf

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.9.2024 den 11.11):

Hvordan gikk det med deg til slutt TS?

Anonymkode: 02ea6...a8d

Hei! 😁

Det ble tannhelse. Føles veldig riktig. 

TS

Anonymkode: 791ad...813

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei! 😁

Det ble tannhelse. Føles veldig riktig. 

TS

Ny bruker, jeg slettet den gamle men ville plutselig tilbake 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.6.2022 den 18.35):

Jeg tenker tannhelse = arbeid kun på dagtid, tannlegekontorene er stengt i helger, jula, påske osv. 

Anonymkode: 25a04...8c5

Jeg er helsesekretær på sykehus. Jeg jobber på poliklinikk og jobber kun dagtid. Det finnes mange poster og poliklinikker på sykehus hvor helsesekretærer kun jobber dagtid, og noen steder kan det være turnus med jobbing dag, kveld og helg.

Anonymkode: a89de...d8a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.5.2022 den 20.58):

Hva ville du valgt? Og har du noen tanker rundt det å jobbe som dette? Både gode og negative 😊

Hadde valgt helsesekretær. Det er enklest, og mye mindre stressende enn tannhelsesekretær. Som tannhelsesekretær blir du også mer utsatt for både stress og kjemikalier. Legesekretærer varer lengre enn tannhelsesekretær. Jeg vet, for har jobbet i begge yrkene. ;)

Anonymkode: f7827...aad

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...