Gå til innhold

Myo-Inositol, NAC eller Q10?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd dette for dårlig egg-kvalitet? F. eks før ivf eller i naturlig syklus? Har pcos.

Anonymkode: f023e...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke for dårlig eggkvalitet, har du fått påvist dette tror jeg ikke dette vil hjelpe. Men myo+d-chiro inositol (urtesenteret.no) hjalp meg med pcos, er basicly metformin

Anonymkode: b0869...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pcos, og hadde mange runder med letrozol. Første gang jeg kombinerte det med myo-inositol ble jeg gravid. Mistet. Begynte på letrozol og myo-inositol igjen, og ble raskt gravid. 

Anonymkode: 63057...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 måneder senere...

Jeg har lest en del om antioksidanter, og har prøvd mye forskjellig. Brukte myo-inositol over lengre periode før for å få mer regelmessig syklus og skulle begynne å bruke den igjen, men magen min tåler ikke sukkeralkoholer, noe jeg synes var veldig synd siden forskning på inositol er veldig lovende. 

Men bruker NAC (antioksidant), SOD (antioksidant), ubiquinol Q10 (antioksidant), Omega-3, melatonin (antioksidant), agnus castus, l-carnitine og folsyre. Litt usikker på om agnus castus er så lurt allikevel, det finnes studier som tyder på at det hjelper å få mer regelmessig syklus men samtidig er det en studie som slår tvil om det er trygt å bruke før man blir gravid. Men kan si at jeg holder på med anktioksidantterapi for å redusere oksidativ stress (=kvalitet på eggene). Krysser fingrene at det hjelper 🙂

Er det noen andre som har lest om ulike antioksidanter og brukt noe mens de prøver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for dårlig eggkvalitet, men har pcos. Brukte riktignok myo+d-chiro inositol som er hakke mer effektivt enn «bare» myo-inositol, men det ga mer stabil syklus (gikk fra 90 dager mellom mens til 60 dager mellom mens). Måtte til slutt ha metformin i tillegg, det ga meg 28 dagers syklus og gravid i pp2 på metformin (pp13 før merforminstart).

Anonymkode: 9844d...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...