Gå til innhold

Hvor vanlig er det med forbud mot ballspill i gårdsrom? Sameie/borrettslag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i et ganske lite sameie der det finnes et lite gårdsrom og hvor det i tillegg er kort avstand mellom motsatte fasade-vegger. Veggene er av mur og gir et nærmest økt volum fra en støykilde og ekko effekt.

Noen tenåringer har begynt å sprette infernalsk med basketballer(hver sin egen faktisk) på asfalten i gården. Jeg er enig med flere som synes dette er jævlig slitsomt å høre på. Veivesenet kunne like gjerne boret i gården.

Noen har henvendt seg til styret om dette, men man får et ganske platonisk svar. De mener at type aktivitet ikke kan presiseres i vedtekter/beboerregler. Jeg mener dette er tullball, for jeg mener å ha sett dette mange steder. 

Samtidig er det slik at majoriteten av beboerene ikke er berørt av dette siden de har boenheten på utsiden av gården. Så hvis en avstemming må til er det ikke sikkert det blir flertall for en regel på dette. Hva er deres erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig vanlig. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenåringer er inne og spiller dataspill, så får de kjeft for dette av boomers som mener de heller burde være ute og spille ball som de gjorde da de var unge. Tenåringer henger på sosiale medier, og middelaldrende klager og snakker om ungdom som bare har hodet i mobilen og ikke får med seg hva som skjer rundt dem. Nei, det var bedre da de var unge og var ute og lekte med venner i gatene. Så går tenåringene ut og spiller ball, og får kjeft av middelaldrende boomers som synes det er slitsomt å høre på???

Anonymkode: a1b35...e96

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Middelaldrende boomers. 😄

Uansett, det er veldig vanlig å ha forbud mot ballspill inne i gårdsrom rett og slett fordi da slipper man knuste vinduer og møkket vegger. 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan raskt ende opp med folk som blir provosert av at du prøver å nedlegge forbud mot ballspill og de kan fint finne på å stå utenfor eiendommen bare for å irritere. 

Vi hadde en slik "tante Sofie" utenfor et leilighetskompleks fullt av studenter og da lagde de ganske mye lyd utenfor huset og eindommen, helt lovlig fordi de var utenfor området. Da gikk var det mye dribbling og faenskap 😄 

Anonymkode: 6ee95...ea7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Viktualia skrev (1 minutt siden):

Middelaldrende boomers. 😄

Uansett, det er veldig vanlig å ha forbud mot ballspill inne i gårdsrom rett og slett fordi da slipper man knuste vinduer og møkket vegger. 

Tenkte jeg måtte legge til "middelaldrende" for de som ikke er kjent med utrykket "boomers". Som i og for seg er akkurat det samme. 

Anonymkode: a1b35...e96

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...