AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #1 Skrevet 31. mai 2022 Hva er gode argumenter for å gi seg etter ett barn? Eller maks 2 da. Vi har ett barn. Mannen min ønsker seg 3 barn, jeg tror ikke jeg ønsker å føde flere. Sååå jeg må overbevise han om at det er en god idé å gi seg her. Anonymkode: 4ae92...dfc
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #2 Skrevet 31. mai 2022 Jeg vil ikke ha flere. Eneste argumentet som bør være nødvendig. Anonymkode: 8839b...76f 19 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #3 Skrevet 31. mai 2022 Ett barn er ett barn. To barn er ti barn. Anonymkode: 4aa61...c61 4 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #4 Skrevet 31. mai 2022 Dersom du vil bare ha 1 og han 3, ville jeg ha gått inn et kompromiss og fått 2. Fint med søsken og dere lever allerede "barnelivet" mtp overgang. Litt på siden, men ja.. Anonymkode: 911f2...895 6
Rosi Skrevet 31. mai 2022 #5 Skrevet 31. mai 2022 Det at du ikke ønsker flere bør i utgangspunktet være nok til å stoppe etter 1. Men dersom du synes at 2 kan gå greit og 3 ikke kommer på tale så er jo gode argumenter oppfølging av barna. Det er bare 2 av dere. Med 3 foreldremøter/aktiviteter/bursdager/dugnad/avslutning etc samtidig, så blir det vanskeligere for 2 voksne å følge opp 3 barn, enn det er for 2 voksne å følge opp 1 eller 2 barn. 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #6 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg vil ikke ha flere. Eneste argumentet som bør være nødvendig. Anonymkode: 8839b...76f Joa. Men vil at han skal bli enig med meg om at det er lurt 😛 Ikke motvillig og bare fordi jeg sier nei. AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Dersom du vil bare ha 1 og han 3, ville jeg ha gått inn et kompromiss og fått 2. Fint med søsken og dere lever allerede "barnelivet" mtp overgang. Litt på siden, men ja.. Anonymkode: 911f2...895 Ja... Jeg må kjenne etter om jeg fikser en til. Rosi skrev (27 minutter siden): Det at du ikke ønsker flere bør i utgangspunktet være nok til å stoppe etter 1. Men dersom du synes at 2 kan gå greit og 3 ikke kommer på tale så er jo gode argumenter oppfølging av barna. Det er bare 2 av dere. Med 3 foreldremøter/aktiviteter/bursdager/dugnad/avslutning etc samtidig, så blir det vanskeligere for 2 voksne å følge opp 3 barn, enn det er for 2 voksne å følge opp 1 eller 2 barn. Oppfølging ja, det er et godt poeng. Han er en del bortreist med jobben han har nå så med flere barn blir det jo veldig mye oppfølging på meg alene. Anonymkode: 4ae92...dfc 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #8 Skrevet 31. mai 2022 Legg mer ansvar ved barn og hjem over på han og la han kjenne hvor mye hard jobb det er med små barn. Anonymkode: 6ceaa...a0e 4 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #9 Skrevet 31. mai 2022 Stoppet på ett barn pga. økonomi og at vi ville strekke til bedre. Vi hadde ikke klart å gi oppfølgingen vi gir i dag, beløp på sparekonto osv. (Ikke noe mot de med flere, det var bare ikke riktig for oss og energinivået). Pluss graviditeten og fødselen var vanskelig... vil helst ikke gjennom det igjen. Anonymkode: 0f696...cc1 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #10 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Hva er gode argumenter for å gi seg etter ett barn? Eller maks 2 da. Vi har ett barn. Mannen min ønsker seg 3 barn, jeg tror ikke jeg ønsker å føde flere. Sååå jeg må overbevise han om at det er en god idé å gi seg her. Anonymkode: 4ae92...dfc Hvorfor ikke begynne på prevensjon i skjul? Så får han leve i trua at det kanskje kommer en tredje... Anonymkode: dc7e5...0c6
Anciol Skrevet 31. mai 2022 #11 Skrevet 31. mai 2022 JEg vil ha flere enn to, men kan ikke få barn mere, pga en gammel skade
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #12 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Økonomi. Anonymkode: 6e19a...3c6 Vi har grei økonomi egentlig, så tror ikke han kjøper den 😛 Kanskje jeg skal begynne med en dyr hobby, som hest for eksempel. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Legg mer ansvar ved barn og hjem over på han og la han kjenne hvor mye hard jobb det er med små barn. Anonymkode: 6ceaa...a0e Han gjør mye når han er hjemme altså, det er ikke det det står på. Men han kan ikke gå gravid og føde for meg... AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor ikke begynne på prevensjon i skjul? Så får han leve i trua at det kanskje kommer en tredje... Anonymkode: dc7e5...0c6 Er ikke det et stort tillitsbrudd da?🤔 Tror jeg hadde blitt ganske sinna hvis det var motsatt og han steriliserte seg i hemmelighet. Anonymkode: 4ae92...dfc 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #13 Skrevet 31. mai 2022 Var selv i samme situasjon som deg, bare med 2 vs 3 barn. Han ville ha 3, jeg ville stoppe på 2. Vi ble enig om 2. Mine våre årsaker til det (argumenter om du vil) : -Det viktigste først, min mann er borte pga jobben nesten halve året (ikke sammenhengende da). Og det er dette mange av de andre argumentene faller tilbake på. -Jeg var veldig dårlig i svangerskapene med kvalme og bekkenløsning. Hvordan skal jeg ta meg av de to vi har så mye alene om det blir likt/værre ved ett evt neste svangerskap. -Dette med oppfølging av aktiviteter, bursdager, foreldremøter osv om ettermiddagene. Umulig å strekke til alene med 3 barn. -Bil, hus, økonomi. Vi måtte hatt større bil, helst større hus og ønsker mulighet til å leve med den standarden vi gjør nå (unne oss bra ferier, ut å spise om vi ønsker, kino, fornøyelsesparker, teater osv). Samtidig som vi ønsker å kunne følge opp barna vi har økonomisk ved å spare en slant til dem på sparekonto hver mnd. Anonymkode: 46b5c...222 1 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #14 Skrevet 31. mai 2022 Jeg var ikke klar til å tenke på flere før eldste var halvannet år. Ble gravid rett etterpå, og veldig fornøyd med to nå. Mannen vil ha 3, men jeg har sagt at det orker jeg ikke å sette kroppen gjennom det en gang til. For min del handler det også om andre ambisjoner jeg har i livet. Nå med en på 3 og en på 7 mnd, så har jeg hatt lite overskudd til jobb utover det aller nødvendigste i 3,5 år. Sov dårlig fra jeg ble gravid og i det det ble bedre så ble jeg gravid igjen 🤭 jeg ønsker mer overskudd til å være tilstede på andre arenaer også, feks jobb, da klarer jeg ikke en graviditet og babytid til. det er til syvende og sist din kropp som gjør jobben, det må han bare forstå! Anonymkode: 64e26...917 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #15 Skrevet 31. mai 2022 Du får si at hvis dere skal ha flere barn kan han ikke lenger reise bort med jobben fordi du ikke klarer å håndtere flere alene. Anonymkode: 6ceaa...a0e 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #16 Skrevet 31. mai 2022 Hos oss ønsket egentlig begge 3, men vi stoppet på 2. Fordi nå har vi mulighet økonomisk og tidsmessig til å gi barna den oppfølgingen og det livet vi ønsker å tilby dem. Nå vet vi hva vi har, men et tredje barn så vet vi ikke. Det kan hende det hadde gått helt supert, men for oss var det ikke verdt å ta sjansen på å ødelegge det fine vi hadde bygget opp. Anonymkode: c2d2c...3c6 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #17 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vil ikke ha flere. Eneste argumentet som bør være nødvendig. Anonymkode: 8839b...76f Ja, dere har makten her også... Anonymkode: 7c114...e9e
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #18 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja, dere har makten her også... Anonymkode: 7c114...e9e Her også? Hvilke andre områder er det du mener vi har all makt? Heldigvis bor jeg i Norge og kan selv bestemme om jeg vil bære frem et barn. Anonymkode: 4ae92...dfc 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #19 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, dere har makten her også... Anonymkode: 7c114...e9e Eh, ja. Og det bør kvinnen ha. Det er hun som utsetter seg for graviditet og fødsel, med den risikoen det har. Det er hun som risikerer å ødelegge kroppen sin, som bærer de største belastningene ved det å få barn. Om partner og barnefar er en drittsekk (som mange viser seg å være), risikerer kvinnen at han klager på at hun "forfaller" etter å ha gitt han et barn, han tar ikke ansvar, lever som om han er uten barn etc - listen er lang. Anonymkode: 4b4b2...11c 5 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #20 Skrevet 31. mai 2022 18 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, dere har makten her også... Anonymkode: 7c114...e9e Neida, det argumentet funker for begge. Her er det mannen som ikke vil ha mer enn ett barn, og da blir det ikke flere. Anonymkode: fd182...534
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå