Gå til innhold

Trening og vekt og sånn

Gjest Linny111

Anbefalte innlegg

Gjest Linny111

Trenger å skrive ned litt tanker.

Slutta å drikke alkohol i desember, begynte ordentlig med vektnedgang i januar. Slo også opp med samboeren min da, noe som faktisk var veldig bra for selvbildet! Var 78,4kg da jeg begynte og følte meg skikkelig tjukk. Gadd aldri å kjøpe nye klær og kle meg fint, og jeg tenkte bare jeg var stygg uansett. Har hatt noen perioder hvor jeg har prøvd litt, men har ikke hatt riktig motivasjon.

Denne gangen har det gått mye bedre. Må gå tur med hunden selv hver dag, så blir en god del kalorier der, da hun tenger mye trening. Noen ganger går jeg til parken og lar henne løpe med andre hunder, men som oftest går jeg ganske lang tur. I tillegg er jeg mer ute generelt.

Har vært ok til å trene nå i våres. Er glad i å svømme, og treningssenteret mitt har svømmehall, så har væt der en del, men ikke de siste ukene. Jeg flytter om ti dager, så er veldig travelt og stress for tiden. Men skal få ordnet personlig trener når jeg har fått flyttet ordentlig inn.

Ganske bra spisedag i dag. Spiser nesten alltid frokostblanding til frokost nå, for er alltid sulten, men har ganske lite matlyst. Til lunsj i dag ble det en halv bagett med pesto, tomat, kylling og ost. Til middag ble det enchiladas. Har også spist noen jordbær og en iskaffe. Gikk tur med hunden i 90 minutter og gikk på butikken. Jeg har dessverre ikke bil, så må gå overalt. Holder på å ta lappen, for jeg vil kunne gå turer med hunden andre steder enn bare i nærområdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Linny111

Så jeg veier meg hver dag fordi jeg bruker Noom og de anbefaler det. Jeg vet at vekt endres mye hver dag, som denne uka. Jeg veide 68,2 torsdag og fredag, så dro jeg ut på fredag og drakk litt sukkerholdig drikke, men ikke mye. Jeg drikker ikke alkohol.

Lørdag morgen veide jeg plutselig 68,8! Og det tok noen dager før jeg nådde 68,2 igjen, men i dag var jeg plutselig 67,7. Det er interessant å se forskjellen fra dag til dag altså, men når man skriver det inn hver dag og ser grafen, så går det absolutt nedover.

Men nå er jeg altså offisielt normalvektig. Det har vært mitt store mål lenge, så vet ikke hva mitt neste delmål skal bli. Har jo lyst til å veie litt mindre enn dette. Er fortsatt ikke 100% fornøyd med kroppen, selv om den er MYE bedre. Skal absolutt få meg PT når jeg er ferdig med flyttinga, men blir så sykt mye å gjøre de neste to ukene at det er greit å vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linny111

67,5kg i morges! Har vært noen kjempebra uker vektmessig! Gikk med hunden i to og en halv time i dag også. Lagde enchiladas for noen dager siden, og har spist det til middag hver dag. Nå som jeg bor alene, kjenner jeg det er helt greit å lage middag for tre dager av gangen og spise rester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei😊 Så bra at det går veien sånn vektmessig🙌 Selv er jeg i startgropen og har ikke hatt første veiing enda. Lurte på hva Noom var?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det er helt normalt at vekten varierer fra dag til dag. Spiser du for eksempel noe med mye salt, så binder det vann i kroppen og du vil veie mer. Anbefaler deg egentlig å ha en fast veiedag, da vil du se forskjellen fra uke til uke.

Veldig bra at du går mye turer, men det er sånn at når det gjelder vektnedgang så er det kosten som gir kilo og trening gir gram. Samtidig er det godt for kroppen med fysisk aktivitet 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linny111
On 6/2/2022 at 6:33 PM, Lunalu said:

Hei😊 Så bra at det går veien sånn vektmessig🙌 Selv er jeg i startgropen og har ikke hatt første veiing enda. Lurte på hva Noom var?!

Noom er en app for vektnedgang. Vet ikke hvor stor den er i Norge? Reklameres for overalt her i UK.

On 6/3/2022 at 6:45 AM, Wit said:

Hei.

Det er helt normalt at vekten varierer fra dag til dag. Spiser du for eksempel noe med mye salt, så binder det vann i kroppen og du vil veie mer. Anbefaler deg egentlig å ha en fast veiedag, da vil du se forskjellen fra uke til uke.

Veldig bra at du går mye turer, men det er sånn at når det gjelder vektnedgang så er det kosten som gir kilo og trening gir gram. Samtidig er det godt for kroppen med fysisk aktivitet 😊

Takk! Ja, kjøpte takeaway på lørdag pga. travel dag, og dagen etter veide jeg MYE mer, men det går fort ned igjen.

Noom-opplegget er å veie seg hver dag. Jeg har veid meg en gang i uka før, og synes egentlig dette med hver dag er helt greit, så skal fortsette med det. Har holdt på siden januar, og ser absolutt at trenden går nedover.

Jeg vet også det med at kosthold er viktigere enn trening. Jeg teller kalorier og passer godt på kosten, men jeg merker at det er mye lettere å gå ned når jeg teller kalorier OG trener enn når jeg bare teller kalorier. I dag gikk jeg f.eks. 25 000 skritt, og har merket at det har hatt mye å si altså.

Jeg har gått ned 12kg, så er veldig fornøyd med opplegget jeg følger 😄 Tusen takk for råd, men trenger det egentlig ikke. Vil bare ha en dagbok hvor jeg kan skrive ned ulike tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linny111

Har søkt litt rundt på nett om hva som er best, og nyere studier viser at de som veier seg hver dag, generelt går ned mer i vekt enn de som veier seg en gang i uka. Jeg har merket at det funker veldig bra fordi jeg kan ta tak i små endringer og lære meg å forstå hva slags små ting som påvirker vekten. Jeg føler jeg har lært masse om kroppen min, og det gjør meg absolutt ikke demotivert, for jeg skjønner at vekten går opp og ned. Det har funka supert til nå, så skal absolutt fortsette med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linny111

Okei, vært en laaaang uke. Hunden måtte på kennel onsdag, også har jeg pakket og vaska og flyttet og pappa ut og ordna hver dag. Har ikke hatt tid til å fokusere på kalorier, men har også forbrent mye i bæring, bygging av Ikea-møbler og andre ting. Så veide meg i morges og ar 67,2. Trodde jeg skulle ha en del vannvekt, så den vekta er faktisk veldig fin. Skal prøve å holde fokus i dag, men blir fortsatt ganske travelt. I morgen får jeg matvarelevering, har planlagt middager, og endelig skal det bli bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linny111

Okei… Jeg har stått stille i nesten en uke pga. flyttinga. Fikk endelig matvarer levert i går, så har begynt å lage middag istedenfor å bestille i hvert fall. Hadde ekstremt søtsug i dag, så kjøpe masse frukt og bær på butikken. Har ikke telt kalorier i dag, men absolutt gått bedre enn før. Var 67,1kg i morges, så har ikke gått opp noe, bare en stille uke pga. flyttinga, så det går helt fint! Er også ganske fornøyd med vekta nå. Altså jeg føler meg komfortabel nok liksom, men jeg kjenner at jeg vil ned en del til.

Så vi fortsetter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Linny111

Går nedover igjen! 66,1 i går, så 1kg mindre enn forrige gang jeg postet. Er veldig fornøyd bare det går nedover.

Kjøpte en bukse her for dagen. Jeg har ikke brukt bukse på mange år. Den satt faktisk fint! Men føler fortsatt at jeg har litt mye magefett. Alt legger seg liksom på magen når jeg går opp i vekt, så forsvinner det fra magen også. I dag tror jeg at jeg skal trene igjen. Ta meg en liten svømmetur. Begynne forsiktig, 500 meter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linny111

65,8 i dag. Synes det går ganske fint! Kjenner jeg trenger å trene litt mer. Skal prøve en time på treningssenteret på tirsdag og bør egentlig komme meg dit en tur før det, men har mye jobb også, så vi får se.

Enda flere klær har blitt for store, tror jeg snart må begynne å kvitte meg med alt i XL. L har begynt å sitte litt løst, men M kan være litt trangt fortsatt. Tenker å ta meg en skikkelig shoppingtur igjen, kanskje til uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...