AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #1 Skrevet 31. mai 2022 Hei, trenger sårt tips! Jeg og barnefar har ikke en veldig god kontakt men god nok til at avtaler holdes og vi fint kommuniserer på sms. Nå begynner barnet på skole å jeg lurer fælt på alt rundt foreldremøter etc, må vi gå sammen eller kan vi gå på hvert sitt eget møte istedenfor? Vi går ikke godt overens som venner og han vil helst gå sammen å mener jeg er teit som ikke vil, vi har ikke hatt et bra vennskap på flere år….. Er det virkelig så unormalt å ikke ville gå samlet på foreldremøte osv? Anonymkode: df78a...7ec
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #2 Skrevet 31. mai 2022 Foreldre som fortsatt er sammen går vell alene de også? Er vell ikke så normalt at begge møter opp? Anonymkode: c5730...5a5 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #3 Skrevet 31. mai 2022 De deler vel ikke opp klssemøtene i flere forskjellige. Dere bør jo kunne gå på samme møte Anonymkode: 614e8...839 5
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #4 Skrevet 31. mai 2022 Alltid gått sammen:) Anonymkode: 92341...234
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #5 Skrevet 31. mai 2022 Her går vi begge to hvis begge har mulighet, vi er skilt. Anonymkode: b2209...856
Kaneel Skrevet 31. mai 2022 #6 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hei, trenger sårt tips! Jeg og barnefar har ikke en veldig god kontakt men god nok til at avtaler holdes og vi fint kommuniserer på sms. Nå begynner barnet på skole å jeg lurer fælt på alt rundt foreldremøter etc, må vi gå sammen eller kan vi gå på hvert sitt eget møte istedenfor? Vi går ikke godt overens som venner og han vil helst gå sammen å mener jeg er teit som ikke vil, vi har ikke hatt et bra vennskap på flere år….. Er det virkelig så unormalt å ikke ville gå samlet på foreldremøte osv? Anonymkode: df78a...7ec Kan dere ikke kommunisere må jo begge stille. Herregud er vel null problem å sitte hvert sitt sted i lokalet, dere må jo begge ha med dere info 6
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #7 Skrevet 31. mai 2022 Det er smålig og ikke kunne ha 2 møter på 20 min sammen i året for dere ikke går så godt overens. Altså skal dere bruker dobbelt opp av lærerens tid? Nei vet du hva. Dere har barn sammen så dette må du fikse. Eventuelt går bare den ene av dere og informerer den andre om hvordan ting ligger an. Anonymkode: 430ac...3b0 9
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #8 Skrevet 31. mai 2022 Vi har gått sammen dersom det er noe spesielt som bør følges opp, og hvor begge bør få si sin mening, og vite hva skolen har sagt, spes foreldresamtaler etc. Dersom dere ikke kommuniserer godt nok til at den som møter opp kan informere den andre etterpå, bør begge dra, mener jeg. Og du bør sette ansvaret ditt for å følge opp barnet foran din egen manglende lyst til å møte barnefar. Anonymkode: 93e73...f42 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #9 Skrevet 31. mai 2022 Enten går dere sammen eller annenhver gang. Ikke begynn å bland skolen inn i deres konflikt ved å be om forskjellige møter etc. Det tar seg særdeles dårlig ut når foreldre er i konflikt eller ikke klarer å være i samme rom. Anonymkode: 6a3f4...686 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #10 Skrevet 31. mai 2022 Refererer mer til slike foreldresamtaler som omhandler barnet, ikke fellesmøtene. De forstår jeg såklart at begge må gå på da de ikke deler slik info opp. TS Anonymkode: df78a...7ec
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #11 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Refererer mer til slike foreldresamtaler som omhandler barnet, ikke fellesmøtene. De forstår jeg såklart at begge må gå på da de ikke deler slik info opp. TS Anonymkode: df78a...7ec Dere må gå sammen. Læreren kan ikke ha to identiske møter for hvert barn med skilte foreldre. Anonymkode: 7fa67...371 13 1 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #12 Skrevet 31. mai 2022 Regner med du mener foreldresamtale og ikke foreldremøte. Syns det er unødvendig å pålegge læreren å ha dobbelt så mange møter bare fordi dere ikke er venner(noe annet om det er vold/mishandling i bilde). Vi går sammen selv om vi er skilt. Anonymkode: 93b10...728 7 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #13 Skrevet 31. mai 2022 Det er ganske vanlig at bare den ene forelderen stiller, også der foreldrene er gift. Dere kan ikke forvente å få hver deres utviklingssamtale. Så enten begge på samme, eller bare den ene. Anonymkode: f1ebc...06d 3
Eneri Skrevet 31. mai 2022 #14 Skrevet 31. mai 2022 Vi har både som gifte og skilte prøvd å komme oss på foreldresamtaler begge to. De gangene det ikke har gått har det skyldtes jobb (siden dissa stort sett har skjedd mellom 9-15), ikke at vi ikke kan oppholde oss i samme rom. Når det gjelder foreldremøter for hele klassen, har det som regel vært bare en av oss som har gått, og har så informert den andre. Vi har sjelden orket å ordne barnevakt for disse møtene. Dere må kunne være sammen; hva med skoleavslutninger, fotballkamper, turnoppvisninger osv. 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #15 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er det virkelig så unormalt å ikke ville gå samlet på foreldremøte osv? Anonymkode: df78a...7ec Ja. Ganske unormalt. De fleste greier å være foreldre den korte tiden et foreldremøte varer, og ikke oppføre seg som sjalu og bitte drittunger med barna som skadelidende. Anonymkode: ed49e...a2e 6
Skeeter Skrevet 31. mai 2022 #16 Skrevet 31. mai 2022 Dere har satt barn til verden sammen, da må dere faktisk kunne oppføre dere som folk og følge opp barnet sammen, uten å pålegge læreren ekstraarbeid fordi dere ikke klarer å kommunisere. Så får dere heller vurdere en form for terapi i tillegg, det er MANGE ÅR med slike samtaler dere må håndtere. 3
Rosatoast Skrevet 31. mai 2022 #17 Skrevet 31. mai 2022 Dette er virkelig barnslig. Dere er to voksne mennesker som virkelig burde klare å sitte i samme rom, i 30 minutter for en foreldresamtale. Det er lærer dere skal snakke med, ikke hverandre. Dere har valgt å få barn sammen, dere skylder barnet å skjerpe dere begge to! Og ja, du er "teit" som faktisk sier til barnefar at du ikke vil. Hvor gamle er dere? Skulle tro dere var tenåringer. 6
Kaneel Skrevet 31. mai 2022 #18 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Refererer mer til slike foreldresamtaler som omhandler barnet, ikke fellesmøtene. De forstår jeg såklart at begge må gå på da de ikke deler slik info opp. TS Anonymkode: df78a...7ec Dere får ikke to av dem og med manglede evne til kommunikajon bør dere stille sammen. Hvis ikke må den andre skrive et referat til den andre forelsren. Ikke ødegg barndomen med å være idioter! 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #19 Skrevet 31. mai 2022 17 minutter siden, AnonymBruker said: Refererer mer til slike foreldresamtaler som omhandler barnet, ikke fellesmøtene. De forstår jeg såklart at begge må gå på da de ikke deler slik info opp. TS Anonymkode: df78a...7ec Hvordan løser dere det i barnehagen da? Her har de ofte egne møter Anonymkode: d0a55...6eb 1
Thomasine Skrevet 31. mai 2022 #20 Skrevet 31. mai 2022 Har dere mulighet å gå begge to vil jeg gjort det. Da risikerer du ikke å gå glipp av noen informasjon. Fint for poden også som ser at dere samarbeider godt. 👌😃 Og ikke minst - interessen for barnets liv på skolen går foran deres uenigheter.😉 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå