Gå til innhold

Liker ikke kvinner intellektuelt utfordrende musikk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leste nettopp at 80% av de som liker jazz er menn. Over 90% av de som liker prog rock og math rock er også menn.

Liker ikke kvinner intellektuelt utfordrende musikk?

Anonymkode: fc1e6...7ce

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke at noen liker dette i det heletatt jeg. Ingen er i synch, alle spiller sin egen solo i forskjellige takter. Kjempe bra. Minner meg om blokkfløyte øving på barneskolen 😆

Anonymkode: 05816...567

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

De er flinke, men det gir meg sånn ca ingenting å høre på det.

Anonymkode: 76952...d82

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forbeholder meg retten til å tvile på seriøsiteten til kilden din på de tallene. Det gjenspeiler ikke den virkeligheten jeg lever i. 

Anonymkode: cc1a5...a0d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Haha! Kan like jazz, men ikke improvisasjonsjazz, det er grusomt.

Anonymkode: 31eaf...bfb

• Liker 3
Gjest Ghostface
Skrevet

Jeg foretrekker heavy rock, black metal og filmmusikk når jeg skal høre på noe. Liker noe av jazmusikken til Clint Eastwood og hans sønn.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er kriteriene for "intelligent musikk"? Hvem har satt kriteriene? 

Hvor kommer disse forsknings(?)resultatene fra? 

Anonymkode: 7a70a...92c

• Liker 31
  • Nyttig 1
Skrevet

At eksemplene du viser til er utfordrende ja, den kjøper jeg. At den skal anses som intellektuell kan du dra lenger ut på landet med.

Har en plate med Bill Bruford jeg. Og jeg er ikke spesielt glup..🥶

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg hører på band som polyphia og snarky Puppy føler jeg meg bare dum. 

Anonymkode: 24b9c...8ce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oi så imponert jeg blir over musikken du hører på TS! SÅ intellektuelt! Skulle ønske jeg var like smart som deg as! 

Anonymkode: 38458...209

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Du mener hva du mener er intellektuelt utfordrende musikk?

Kjenner typen. Han sitter alltid på fasiten over hva som er bra og hva som fenger i musikkverdenen. Gjerne en som spiser sopp/psilocybinen en gang i året og derfor ser på seg selv som spesiell og overlegen alle de som ikke forstår det han forstår.

Anonymkode: e94a0...643

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ignorant musikk som dette ❤️💃

Anonymkode: 38458...209

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva vil det egentlig si at musikken er intellektuelt utfordrende? Må man tenke mye for å forstå den? Må man forstå musikk for å like den? Jeg må innrømme at jeg er mer på jakt etter hvilke følelser og bevegelser musikken vekker i meg enn at jeg må tenke så jævlig. Vil heller bli utfordret av andre ting. 

Anonymkode: ff873...62a

• Liker 14
Skrevet

Det er mange godt voksne som er veldig fascinert av opera. Inntrykket mitt er at mange av disse føler seg jævlig intellektuelle og musikalske. At de sjøl er komplett tonedøve skjønner de ikke noe av.. Så flinke er de jeg kjenner i alle fall. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

TS lurer på hvorfor kvinner ikke hører på gubberock.

Anonymkode: f256e...018

• Liker 8
Skrevet

Som flere lurer jeg på hva intellektuelt utfordrende musikk er og hva som er kriteriene. Jeg liker jazz, men kan ikke si at intellektet mitt involveres noe mer ved å lytte til det fremfor annen musikk.

Men jeg kan være enig i at musikk kan være mer eller mindre kompleks. Og at det oppleves som givende å stadig oppleve nye "lag" etterhvert som man blir kjent med den. At man føler seg belønnet når man begynner å kjenne og se sammenhenger i noe som ved første lytt hørtes helt random ut. Dette er jo typisk for visse typer jazz, men jeg vet fortsatt ikke hva det har med intellektet å gjøre. Er vel mer det at man gidder å gjøre en innsats for å bli kjent med musikken.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
PITTY skrev (12 minutter siden):

Det er mange godt voksne som er veldig fascinert av opera. Inntrykket mitt er at mange av disse føler seg jævlig intellektuelle og musikalske. At de sjøl er komplett tonedøve skjønner de ikke noe av.. Så flinke er de jeg kjenner i alle fall. 

Er vel samme ulla som tror de smaker forskjell på vin til 300 kr og 3 000 kr. "Jeg har så raffinert gane, vettu".

Anonymkode: f256e...018

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg digger å høre HØYT på sofi tukker. Da blir jeg glad, godt humør og begynner å danse😀

Anonymkode: de55c...a1b

• Liker 1
Gjest Luna Llena
Skrevet

Du tar helt feil TS intellektuell musikk, er klassisk musikk som Beethoven og  Mozart. 

AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønner ikke at noen liker dette i det heletatt jeg. Ingen er i synch, alle spiller sin egen solo i forskjellige takter. Anonymkode: 05816...567

Godt observert. De to gitaristene i første klippet spiller i ulike taktarter (tror det er 11/8 og 7/8 her). De starter likt, spiller rundt hverandre, kommer ut av synk, før de etter et visst antall taker møtes igjen.

Anonymkode: fc1e6...7ce

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...