AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #1 Skrevet 31. mai 2022 Tenker at alle i kollektivet jeg bor i hater meg feks. Og at de flytter ut pga. meg og ikke på grunn av at de skal bo med kjæresten sin. Går det an å bli bedre av dette med samtaleterapi ? Har sosial angst og muligens eupf. Klarer nesten ikke møte blikket til noen eller slappe av. Er bare trygg på kjæresten min. Hvorfor det har blitt sånn kan jeg bare tenke meg frem til. Det er nok traumer. Men hater at det er sånn, det blir bare bedre veeeldig sakte. Vil bare videre med livet. feks. Hvis jeg klarer å ha en vanlig samtale med noen og jeg merker at vi liker hverandre så plutselig trekker jeg meg unna og setter nesen opp og skyr unna. Blir på en måte trigget og setter opp en vegg. Er redd for at det forsterker alt det vonde og alt jeg hater med livet mitt. Det at jeg nå er bevisst det og skriver her gjør at jeg ser hvor sinnsykt det er. Hadde en kjæreste som var voldelig psykisk og seksuelt. Så vil bare isolere meg. Vil ikke at denne sykdommen skal bli en identitet, går det an å eksponere seg frisk ? Blir nesten sykere av å fokusere på mental helse. Det eneste som hjelper er å fokusere på en interesse. Og skrive ned tankene mine rundt det. Derfor jeg skriver nå fordi har husmøte med kollektivet og er nervøs og svetter som faen. Og blir nesten dårlig stemning for noe jeg ikke kan noe for Anonymkode: 1611a...3c9 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #2 Skrevet 31. mai 2022 Ja, klart du kan bli bedre med terapi. Det kan hende du får lyst til å gi opp etter noen timer, for det kan være slitsomt og skummelt, men ikke gi opp. Det blir lettere etterhvert. Skulle ønske jeg hadde oppsøkt hjelp for mange, mange år siden, hadde sluppet mye vondt da. Anonymkode: 60da3...acd
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #3 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, klart du kan bli bedre med terapi. Det kan hende du får lyst til å gi opp etter noen timer, for det kan være slitsomt og skummelt, men ikke gi opp. Det blir lettere etterhvert. Skulle ønske jeg hadde oppsøkt hjelp for mange, mange år siden, hadde sluppet mye vondt da. Anonymkode: 60da3...acd Ja, kjenner også på det. Mange må begynne å snakke om det for å bli bedre. Og få hjelp av andre som bryr seg. - TS Anonymkode: 1611a...3c9
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #4 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Blir nesten sykere av å fokusere på mental helse. Det eneste som hjelper er å fokusere på en interesse. Og skrive ned tankene mine rundt det. Derfor jeg skriver nå fordi har husmøte med kollektivet og er nervøs og svetter som faen. Og blir nesten dårlig stemning for noe jeg ikke kan noe for Anonymkode: 1611a...3c9 Se det jeg har uthevet. Synes det er fint at du er så reflektert at du ser det selv. På en side så er normaliseringen av psykiske lidelser og bra, på en annen side så er det mange som ikke fokuserer på annet. Konsekvensen av dette er som oftest at man bare blir dårligere. Du skriver at du har angst, og mulig eupf - dette må du selvfølgelig ta opp med legen din. Desto før, desto bedre. EUPF er en alvorlig lidelse hvor pasienten trenger oppfølging. Anonymkode: 1bba4...de6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå