Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min har laget en spesiell lyd helt siden han ble født. Det skjer bare nå og da, f.eks rett etter et måltid, når han er litt stressa eller gira, en sjelden gang i søvne, egentlig kan det være når som helst. 

Lyden høres litt ut som om han blir kvalt i et lite sekund. Evt. litt som en høne/kalkun-lyd. Det kommer bare et sekund her og der, og aldri mange på rad. Han virker helt upåvirket av det, og jeg ser ingen tegn til at han ikke får nok oksygen e.l. Lyden er liksom eneste symptom. Ingen problemer med pusten under spising. 

Lurte litt på om det kunne være noe i retning Laryngomalasi eller umodent strupehode. Når jeg søker det opp på Youtube, ser jeg at de babyene har langt verre symptomer, så jeg er usikker på om det er det, egentlig. For å være ærlig har jeg ikke tenkt over det som unormalt før noen kommenterte lyden og lurte på om han ikke fikk puste.

Flere her som synes det høres kjent ut?

Anonymkode: 884e9...034

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sønnen min har laget en spesiell lyd helt siden han ble født. Det skjer bare nå og da, f.eks rett etter et måltid, når han er litt stressa eller gira, en sjelden gang i søvne, egentlig kan det være når som helst. 

Lyden høres litt ut som om han blir kvalt i et lite sekund. Evt. litt som en høne/kalkun-lyd. Det kommer bare et sekund her og der, og aldri mange på rad. Han virker helt upåvirket av det, og jeg ser ingen tegn til at han ikke får nok oksygen e.l. Lyden er liksom eneste symptom. Ingen problemer med pusten under spising. 

Lurte litt på om det kunne være noe i retning Laryngomalasi eller umodent strupehode. Når jeg søker det opp på Youtube, ser jeg at de babyene har langt verre symptomer, så jeg er usikker på om det er det, egentlig. For å være ærlig har jeg ikke tenkt over det som unormalt før noen kommenterte lyden og lurte på om han ikke fikk puste.

Flere her som synes det høres kjent ut?

Anonymkode: 884e9...034

Ta det med ro. Du kommer til å bli gal av nye bekymringer hele tiden om du skal fortsette å Google hver minste ting. Det er vanlig at babyer lager sånne lyder. Det gjorde min også. Han er 8 mnd nå og har sluttet med det. Stol på deg selv og nyt babytiden. Den får så fort over❤️

Anonymkode: 8c122...d2b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min lager mange rare lyder.. 😄

Anonymkode: 34a8d...943

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...