AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #41 Skrevet 4. juni 2022 Jeg har brukskonto - regningskonto (alt av avtalegiroer og eFakturaer kommer der - jul og bursdags-konto - buffer - spar - bsu og strøm (jeg har hatt veldig billig fastpris på strømmen gjennom vinteren og satt inn fast beløp hver måned og kun betalt minimalt, så lagde en egen konto som jeg nå har en del til overs til kjipere tider) Anonymkode: e64fe...1da
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #42 Skrevet 4. juni 2022 Vi har alt felles. Lønn kommer inn på hver vår konto og vi har faste trekk over til Faste utgifter (hus, forsikringer, mobil, alt som kommer inn av regninger etc) og fast trekk til Matkonto (kortkonto). I tillegg har vi fast trekk til hvert vårt fond og til hver vår sparekonto. Utover det har vi hver vår "lommepengekonto" med kort. Anonymkode: 11e24...e28
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #43 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Blir det ikke dyrt med alle kortene? Jeg betaler nesten 300 kroner i året for debet kortet mitt. Kredittkortet derimot er gratis da. Anonymkode: 1f343...6ec Jo, det koster litt. Han har tre kort, jeg har ett. Det blir nesten 1200 kr året, men det er en kostnad vi har valgt å ta fordi det hjelper ham å holde oversikten. Anonymkode: 197a6...3a4 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #44 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 3.6.2022 den 7.51): Skjønner ikke hvorfor dere velger å ha så mange kontoer i stedet for et budsjett? Jeg bruker YNAB og har tre kontoer sammen med mannen. Anonymkode: 98d11...532 Kontoene ER budsjettet mitt. Da kan jeg fortløpende holde styr på hvor mye vi bruker på ulike poster over tid, og jeg slipper å føre et budsjett i Excel (eller andre steder). Det blir veldig synlig hva pengene går til og om budsjettposten er for liten (for eksempel når strømmen er dyr), slik at den må justeres. Vi har dessuten ingen ekstra kort, så vi betaler ikke noe for det. Anonymkode: 39403...d07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå