Arwen Skrevet 10. november 2005 #1 Skrevet 10. november 2005 Hvordan bør vi gå frem rent taktisk? Skal se på et hus til helga vi har veeeldig lyst på, men det er snakk om mye penger. En ting er hvis flere vil legge inn bud, men hvordan gjør vi det hvis ingen legger inn bud. Hvor kort frist lønner det seg å sette? Hvor lavvt under prisantydning kan man gå o.s.v. Vil gjerne virker seriøse også, legge inn skambud fører jo uansett ingenting bra med seg.
sixx Skrevet 10. november 2005 #2 Skrevet 10. november 2005 Har dere vurdert å be om tidligere visning...og legge inn bud da?
Gjest gjesta Skrevet 10. november 2005 #3 Skrevet 10. november 2005 Tja.. Min taktikk ville vel vært å legge seg litt under prisantydning på første budet. Med litt frist på, sånne bud får ikke tilslag dersom det er tidlig i salgsprosessen for selger og man gir dem 2 timer å svare på. Da venter de heller på noe bedre. Dersom man vil holde seg inne i budrunden helt til huset er solgt trenger man jo ikke sette frist, da kan man la budet stå åpent, så ser man hvordan budrunden utvikler seg og kan velge selv om man skal fortsette å by. MEN, dersom både selger og megler forteller at de absolutt ikke selger for under en viss sum, da ville jeg bydd det med en gang dersom jeg hadde hatt råd til det (og med litt kort frist, for å presse selgeren). For hvis man legger seg under får man det ikke, og risikerer å havne i en budrunde og til slutt gi mye mer enn man hadde tenkt for å få huset. Det er vanskelig med budrunder, og å si hva som er riktig eller ikke riktig å gjøre sånn rent taktisk. Men det er moro og! Lykke til
Arwen Skrevet 10. november 2005 Forfatter #4 Skrevet 10. november 2005 Takk for tips Visning er til helga, så får ikke fått noe tidligere. Gleder meg til å se. Kanskje vi snart er huseiere.
Gjest Lea Skrevet 10. november 2005 #5 Skrevet 10. november 2005 Det er dessverre ikke noe som er bankers i slike budrunder. Men jeg ville lagt inn bud relativt raskt om jeg var intressert og muligens budt prisantydning eller litt under. Ville satt fristen til 1 eller 2 timer. Deretter er det vanskelig.. Om noen byr over, så kan det være lurt å øke litt kraftig. Du VET at noen andre er interessert og de vil sikkert ha huset for en lavest mulig pris de også. Men om du øker med f.eks 100.000 i stedet for 20.000 eller 50.000 (litt avhengig av prisantydning/verdi) kan det jo hende at de ikke gidder å henge med. Jeg ville i alle fall ha vært rask med det første budet. Kanskje de andre ikke har rukket å skaffe lån ennå? Det er jo alltids noen som bare skal titte, men som faller pladask for boligen. Disse har kanskje ikke finansieringen i orden ennå. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå