AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #41 Skrevet 31. mai 2022 25 minutter siden, norw said: Hva innebærer stengt konto? Pengene er ikke tapt? Pengene fryses? Pengene fryses. Anonymkode: ef77f...c7b
Lillemy_87 Skrevet 31. mai 2022 #42 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Forstår godt at man må gjennom denne prosessen, skulle bare ønske jeg fikk beskjed snart sånn at jeg kan bli ferdig med det. Anonymkode: 3a55d...58e Du kan bare gå i banken å gjøre det, trenger ikke få beskjed. Ta med deg pass 🙂 Slik jeg gjorde det i 2019 🙂
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #43 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja, altså, det står alt mulig der utenom dette med QR-koden, som jeg ikke finner. Hadde jeg funnet den hadde det sikkert tatt to minutter 😅 Anonymkode: 8c0a6...0a8 Vet ikke om du allerede har fått svar siden jeg svarer på innlegget ditt før jeg leser resten av tråden, men her er svar om den QR-koden "QR-koden vil du finne i en melding i din postkasse i nettbanken. Postkassen finner du ved å trykke på det grønne informasjonsikonet øverst til høyre." Anonymkode: 7df88...085
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #44 Skrevet 31. mai 2022 Sparebanken har også hatt legitimasjonsplikt med oppmøte og bruk av pass, så dette gjelder ikke bare DnB. Men de skulle jo fryst alle kontoer til kunder med lån i banken også? Det hadde vært noe 😆 Anonymkode: 73e25...cb5
Mt3 Skrevet 31. mai 2022 #45 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har to kontoer, og en av de er dnb. Har ikke fått med meg dette, ikke mail eller noe. Skulle ringe de nå, men det er for mange inngående samtaler. Anonymkode: bc786...9ac Bare slapp av, du skal få melding i nettbank, mail, brev... om å måtte komme med pass/id kort for å legitimere deg som kunde, så får du påminnelse, så får du purring, og så kan det hende de går til det skrittet å sperre kontoen din. Alle banker har fått pålegg om dette fra staten, via ny hvitvaskings lov. Ulike navn/grupper får beskjed til ulike tidspunkt så det ikke skal bli totalt kaos. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #46 Skrevet 31. mai 2022 Hvorfor bare i DNB? Anonymkode: 0fdc5...03f 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #47 Skrevet 31. mai 2022 Mysticgirl skrev (1 time siden): Ja jeg hadde det. Fikk ikke scannet mitt som er helt nytt!! Byttet bare bank og driter i DNB. Ikke fikk jeg sendt melding med passet heller, eller ringt, måtte vente i over 1 time. Så da spaserte jeg til lokalbanken og fikset konto der. Likevel får jeg masing fra DNB om hvorfor jeg sa opp kontoen og masing om at jeg må identifisere meg på nytt. Arrgh. Jeg ringte dem (måtte vente 50 min) og de sa at de skulle sende meg en melding i nettbanken som jeg kunne svare på med et bilde av passet, så skulle det løse seg. Anonymkode: bc260...b0b
Maleficenta Skrevet 31. mai 2022 #48 Skrevet 31. mai 2022 Million skrev (7 timer siden): Det er ikke Dnb som har funnet på dette. De må bare følge den nye hvitevaskingsloven som alle andre banker, men av en eller annen grunn ynder alle å "henge ut" Dnb som en skurkebank pga dette. De følger bare reglene! De har ikke gjort dette for å være vriene eller gjøre noe vanskelig for kundene. Alle bankkunder må legitimere seg i alle banker. Jeg er Dnb kunde, og gjorde det via nettbanken og meldinger der. Fikk en melding fra en bankansatt, scannet inn legitimasjonen min (nasjonalt id-kort) og sendte denne kopien som svar til kundeservice, og fikk til svar at da var det i orden. Trengte ikke gå ut av huset en gang for å ordne det. hæ? dette har ikke jeg fått med meg. Sender de mail med varsel om dette? Har ikke hørt et kvekk fra dnb om at jeg må innom å legitimere meg
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #49 Skrevet 31. mai 2022 Bruker bare mobil og må da ta bilde av en qr kode i nettbanken som jeg har på mobil, sliter jeg med. Etter å fått lånt pc, starter man så registreringen og må da vente en time og identifisere seg innen en time etter det igjen. Har annet å bruke kvelden på ,så gav opp hele greine Anonymkode: b4303...3a1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #50 Skrevet 31. mai 2022 Mulig jeg ikke skjønner dette, men nå 3 gang jeg spør. Hvorfor gjelder dette bare DNB? Anonymkode: 0fdc5...03f
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #51 Skrevet 1. juni 2022 Jeg er ikke DNB-kunde så bryr meg egentlig ikke, men skjønner ikke hvorfor DNB styrer med dette først nå? Jeg legitimere meg i banken hvor jeg har bank-Id for flere år siden og ferdig med det. Anonymkode: de478...10a 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #52 Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Mulig jeg ikke skjønner dette, men nå 3 gang jeg spør. Hvorfor gjelder dette bare DNB? Anonymkode: 0fdc5...03f Det gjør ikke det. Det gjelder alle banker, men DNB har tydeligvis vært trege med å få dette gjort. Anonymkode: de478...10a 4 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #53 Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Mulig jeg ikke skjønner dette, men nå 3 gang jeg spør. Hvorfor gjelder dette bare DNB? Anonymkode: 0fdc5...03f Du har alt fått svar minst en gang - men kan svare jeg også Nei, det gjelder ikke bare DnB. Hvitevaskingsloven gjelder alle banker. Det er bare DnB som har satt i gang med sin relegitimeringsrunde nå. Det har vært skriverier tidligere år også, som folk ser ut til å ha glemt, da andre banker var gjennom samme mølla. Her er f.eks info fra sparebank1: https://www.sparebank1.no/nb/smn/privat/info/mangel-pa-legitimasjon.html Nordea: https://www.nordea.no/privat/kundeservice/opprette-og-avslutte-kundeforhold/krav-om-gyldig-legitimasjon.html Finanstilsynet: https://www.finanstilsynet.no/tema/hvitvasking-og-terrorfinansiering/hvitvaskingsregelverket-og-krav-til-gyldig-legitimasjon/ Anonymkode: def58...561 6 2
Hulderen Skrevet 1. juni 2022 #54 Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvorfor bare i DNB? Anonymkode: 0fdc5...03f AnonymBruker skrev (4 timer siden): Mulig jeg ikke skjønner dette, men nå 3 gang jeg spør. Hvorfor gjelder dette bare DNB? Anonymkode: 0fdc5...03f Jeg var gjennom tilsvarende prosess hos Nordea for ett år siden. De formulerte seg så klønete at jeg først trodde at det var noen som prøvde seg på ID-tyveri. Jeg ble ikke bedt om å møte opp i banken, men fikk mail om at jeg skulle sende dem kopi av passet mitt på mail. Og det til en person jeg aldri hadde hørt om før, i stedet for min kundebehandler. Når jeg ikke ville det, så ble jeg oppringt av en tredje (ukjent) person, som hevdet at min kundebehandler hadde ferie, men at dette hastet. Når jeg fortsatt var meget skeptisk, så ble det omsider opplyst at jeg kunne ordne dette inne i nettbanken. Og det gjorde jeg. Med andre ord, det er ikke bare DNB som har dårlige rutiner. 4 3
Ænema Skrevet 1. juni 2022 #55 Skrevet 1. juni 2022 Problemet med dette er de korte fristene og de lange ventelistene på ny id hos politiet. de kan jo få mitt pass som gikk ut i 2020 som jeg står på venteliste til å fornye nå. hvis ikke så burde de iallefall gi folk sjansen til å få tak i gyldig pass.. det er heller ikke alle som har førerkort i norge.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #56 Skrevet 1. juni 2022 Jeg har aldri fått noe brev fra DNB. Da gjelder det vel ikke meg? Anonymkode: 60130...b6d 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #57 Skrevet 1. juni 2022 Ved å kontakte DNB over chat, vil de kunne utsette fristen til du har fått ordnet med ID-kort eller pass. Men dette skulle dere vel egentlig tenkt på for lenge siden. Anonymkode: 826bd...11b 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #58 Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg har aldri fått noe brev fra DNB. Da gjelder det vel ikke meg? Anonymkode: 60130...b6d Jo. Det gjelder alle. Anonymkode: da4b4...2ca 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #59 Skrevet 1. juni 2022 Hulderen skrev (1 time siden): Jeg var gjennom tilsvarende prosess hos Nordea for ett år siden. De formulerte seg så klønete at jeg først trodde at det var noen som prøvde seg på ID-tyveri. Jeg ble ikke bedt om å møte opp i banken, men fikk mail om at jeg skulle sende dem kopi av passet mitt på mail. Og det til en person jeg aldri hadde hørt om før, i stedet for min kundebehandler. Når jeg ikke ville det, så ble jeg oppringt av en tredje (ukjent) person, som hevdet at min kundebehandler hadde ferie, men at dette hastet. Når jeg fortsatt var meget skeptisk, så ble det omsider opplyst at jeg kunne ordne dette inne i nettbanken. Og det gjorde jeg. Med andre ord, det er ikke bare DNB som har dårlige rutiner. Jeg har ikke hørt noe, har også Nordea. Anonymkode: 0fdc5...03f
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #60 Skrevet 1. juni 2022 Maleficenta skrev (7 timer siden): hæ? dette har ikke jeg fått med meg. Sender de mail med varsel om dette? Har ikke hørt et kvekk fra dnb om at jeg må innom å legitimere meg Det gjelder kun de som ikke har gyldig/oppdatert legitimasjon fra før. Ikke alle. Anonymkode: a5cae...e7b 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå