AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #1 Skrevet 31. mai 2022 Hvis man ønsker seg to barn har nettopp fått den ene og fyller 36 i år, hvilken aldersforskjell anbefaler dere mellom barna? Anonymkode: a0477...4de
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #2 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis man ønsker seg to barn har nettopp fått den ene og fyller 36 i år, hvilken aldersforskjell anbefaler dere mellom barna? Anonymkode: a0477...4de Vi har knapt 2år mellom. Veldig greit! Begge lenge hjemme. Mye lek og venner i hverandre. Gutt og jente. Anonymkode: bbc39...d6a 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #6 Skrevet 31. mai 2022 Vanskelig å anbefale noe ettersom jeg ikke vet hvordan barnet ditt er og hvordan det neste blir. Her er det 1,5 år mellom, født 2020 og 2021, og det syns jeg er helt supert! De har en del like behov og finner mye glede i hverandre allerede. Syns også det er greit at overgangen ble ganske liten med tanke på søvn, stell osv. Var liksom i babymonitor fra før. Men jeg har ikke prøvd noe annet. Minuset var mye dårlig samvittighet ovenfor eldste under svangerskapet fordi jeg var veldig dårlig og ikke kunne løfte like mye som før. Ellers er mitt inntrykk at de fleste velger å ha et mellomrom på 2-3 år, uten at jeg vet hvordan det oppleves. Anonymkode: d9686...5a7
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #7 Skrevet 31. mai 2022 2 år. Det har vi vært svært fornøyd med, de er såpass nærme i alder at de har lekt en del sammen, men nå som de er tenåringer har de forskjellige interesser. Det har knapt nok vært sjalusi, jeg tror det skyldes at den største var så liten da nr 2 kom at han ikke tenkte over at han tapte noe på å få søsken. Anonymkode: b0a40...a53 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #8 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Vi har knapt 2år mellom. Veldig greit! Begge lenge hjemme. Mye lek og venner i hverandre. Gutt og jente. Anonymkode: bbc39...d6a Samme her 😀 Anonymkode: 38d60...4c7
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #9 Skrevet 31. mai 2022 Jeg har fire barn som kom på under fem år (ett sett tvillinger). Selvsagt litt hektisk i starten, men etter babytiden var det helt topp. Mye glede av hverandre! Anonymkode: 5ae5f...f34 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #10 Skrevet 31. mai 2022 12 mnd her og det er helt perfekt. Bestevenner, samme interesser, kan bruke samme klær og sko. Anonymkode: 40653...172
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #11 Skrevet 31. mai 2022 Vi har fire år mellom våre. Veldig behagelig for oss foreldre, fordi eldste var såpass selvstendig da babyen kom. Han kunne klare en del selv, som å gå på do selv, spise selv, kle på seg selv… For eldste var det nok en stor overgang, og han var jo veldig godt vant til å være enebarn. Samtidig var det nok også en fordel for han å kunne prate om det når han syns det var vanskelig. Han er en følsom type som helst takler vanskelige situasjoner verbalt. Vi fikk en veldig enkel baby nr. 2 som lettet overgangen litt, og jeg er ikke sikker på om det hadde vært enklere for storebror å takle overgangen om den hadde kommet tidligere. Minsten er fortsatt bare halvannet år, så de er på veldig ulike nivå nå. De kan base, herje og tøyse litt sammen, men storebror går fort lei av leken med lillebror. Før vi fikk barn hadde jeg sett for men ca. 2,5 år mellom barna, men er glad for at det ikke ble sånn. Storebror var på sitt desidert mest utfordrende da han var mellom ca. 2 og 2 år og 8-9 mnd. Så basert på egen erfaring ville jeg gått for enten under halvannet år mellom (sannsynligvis ganske slitsomt for foreldrene, men kjekt for ungene å være nær i alder), eller mer enn 3 år mellom (mer behagelig for foreldrene, kanskje noe større sprik i utviklingen mellom barna). Men alle barn og familier er ulike, så vanskelig å si hva som passer for dere. Anonymkode: 2bdb3...b02
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #12 Skrevet 31. mai 2022 Eller hadde dere aller helst holdt dere til et? Anonymkode: a0477...4de
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #13 Skrevet 31. mai 2022 2,5 år mellom mine barn. Det var krevende og en del søskensjalusi i starten, men det kan ha vært min feil fordi jeg fokuserte for mye på babyen. Jeg innså dette etter hvert og tok tak i det. Da ordnet det seg. De har stor glede av hverandre nå og er veldig knyttet til hverandre, i mye større grad enn hva jeg har vært til mine søsken. Lite krangling/uenigheter. Jeg tror de har en spesiell kjemi Anonymkode: fed60...d6d
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #14 Skrevet 31. mai 2022 Vi har 3 år og 9 mnd mellom våre. Synes det er en grei aldersforskjell. Fikk første da jeg var 39, og siste like etter jeg fylte 43. Anonymkode: 2470b...aae 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #15 Skrevet 31. mai 2022 Jeg har 3 barn som nå er 9, 11 og 13 år. Vi er veldig fornøyd med aldersforskjellen, de er mye sammen og det er lett for oss som familie å finne på ting som alle kan delta på. Har gutt, jente, gutt. Såå glad de hadde hverandre under korona for eksempel! Anonymkode: 64c6b...280
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #16 Skrevet 31. mai 2022 Ett år i mellom❤️👌🤩 Vi har fått 3 barn på 3 år😃 Anonymkode: 442b4...aca
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #17 Skrevet 31. mai 2022 For vår del var 3 år ideelt, kroppen fikk tid til å hente seg inn etter svangerskap før neste, spiste sunt og tok tilskudd før vi begynte å prøve igjen. Storebror var veldig sjalu i starten, men det var vi forberedt på og viste han masse oppmerksomhet og lot han delta i starten. Nå som 5 og 8 er de bestevenner hjemme og finner på masse sammen. Anonymkode: 4fd3c...13d
Pølsevann Skrevet 31. mai 2022 #18 Skrevet 31. mai 2022 Vi får 4,5 år mellom våre. Vet ikke hvordan det blir enda, men for vår del hadde vi bestemt oss for å bare få 1 barn for vi orket rett og slett ikke på’n igjen. Vi var helt på felgen. Helt til barnet var drøye 3 år, da begynte vi egentlig å føle vi hadde overskudd nok. Så for oss ville noe mindre enn 3 år antakelig endt med skilsmisse pga vi hadde vært helt utslitt og ikke hadde hatt overskudd til å være snille med hverandre. Håper baby 2 blir enklere å ha med å gjøre enn nr 1
tangent Skrevet 31. mai 2022 #19 Skrevet 31. mai 2022 Finnes ikke noe ideell aldersforskjell. Det er individer som påvirker hverandre og et søskenpar med to års mellomrom kan være bestevenner, et annet kan hate hverandre. Gjør det du føler du vil.
Arkana Skrevet 31. mai 2022 #20 Skrevet 31. mai 2022 Vi har to år mellom barna. Vi ønsket dem tette og synes også nå at det er helt perfekt. De liker mye av det samme og har stor glede av hverandre. Søskensjalusi har vi aldri opplevd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå