netpuppy Skrevet 31. mai 2022 #1 Skrevet 31. mai 2022 Jeg har så lyst å male stua, men jeg aner ikke hvilken farge Jeg skal gå for. Jeg har både gardiner og andre tekstiler i mørk grønn velur og har en del grønne planter, bilder osv. Gulvet er ganske likt som på bildet under. Noen som har en god idé? 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #2 Skrevet 31. mai 2022 Raw Canvas fra Jotun? Anonymkode: 22a3b...cb7 2
Serafina. Skrevet 31. mai 2022 #3 Skrevet 31. mai 2022 Hent flere fargekart og gjerne større fargeprøver i malebutikken. Du kan velge en lys dus grønnfarge som matcher gardinene, beigefarger eller nude. Jeg likte Soft, som er lysere enn raw canvas. Jeg vil virkelig anbefale å kjøpe små prøvebokser når du har landet på noen farger, for fargene ser annerledes ut alt ettersom lysinnfall og himmelretning på rommet som skal males. 3 1
netpuppy Skrevet 31. mai 2022 Forfatter #4 Skrevet 31. mai 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Raw Canvas fra Jotun? Anonymkode: 22a3b...cb7 Jeg er litt redd for at denne blir litt mørk sammen med gulvet? 1 hour ago, Serafina. said: Hent flere fargekart og gjerne større fargeprøver i malebutikken. Du kan velge en lys dus grønnfarge som matcher gardinene, beigefarger eller nude. Jeg likte Soft, som er lysere enn raw canvas. Jeg vil virkelig anbefale å kjøpe små prøvebokser når du har landet på noen farger, for fargene ser annerledes ut alt ettersom lysinnfall og himmelretning på rommet som skal males. Det skal jeg absolutt gjøre, men var mer ute etter en pekepinn på hvilken retning jeg skulle gå. Soft likte jeg godt! Ser ut som at en nude eller lys beige kan være tingen. Skal ta meg en runde på malebutikken og se hva jeg finner.
Serafina. Skrevet 31. mai 2022 #5 Skrevet 31. mai 2022 netpuppy skrev (1 time siden): Jeg er litt redd for at denne blir litt mørk sammen med gulvet? Det skal jeg absolutt gjøre, men var mer ute etter en pekepinn på hvilken retning jeg skulle gå. Soft likte jeg godt! Ser ut som at en nude eller lys beige kan være tingen. Skal ta meg en runde på malebutikken og se hva jeg finner. Jeg elsker de lyse nudefargene så skulle jeg malt noe nå hadde jeg gått i den retningen. Jeg vil tro veldig mange lyse farger passer til deg du har fra før av farger. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #6 Skrevet 31. mai 2022 netpuppy skrev (4 timer siden): Jeg er litt redd for at denne blir litt mørk sammen med gulvet? Det skal jeg absolutt gjøre, men var mer ute etter en pekepinn på hvilken retning jeg skulle gå. Soft likte jeg godt! Ser ut som at en nude eller lys beige kan være tingen. Skal ta meg en runde på malebutikken og se hva jeg finner. Vi har Raw Canvas mot Sinnarp kjøkken, og det blir ikke mørkt. Men vi har sol inn fra vest, og tilnærmet midnattssol. Opplever det Ikke som en mørk farge. Hvilken vei er rommer du tenker å male? Anonymkode: 22a3b...cb7
netpuppy Skrevet 31. mai 2022 Forfatter #7 Skrevet 31. mai 2022 55 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har Raw Canvas mot Sinnarp kjøkken, og det blir ikke mørkt. Men vi har sol inn fra vest, og tilnærmet midnattssol. Opplever det Ikke som en mørk farge. Hvilken vei er rommer du tenker å male? Anonymkode: 22a3b...cb7 Interessant. Det er vanskelig å danne seg et skikkelig bilde på hvordan fargene ser ut via en mobilskjerm så jeg skal notere meg navnet og se hvordan den ser ut på ekte. Alle vinduene i stuen er sørvendt.
Mhmjadda Skrevet 1. juni 2022 #8 Skrevet 1. juni 2022 Hvilken farge er det på tak, dører og lister? Bomull eller klassisk hvitt, eller noe helt annet?
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #9 Skrevet 1. juni 2022 Jeg har nettopp malt stua med peachy. Har mørk grønn sofa og gardiner. Anonymkode: a9f33...e58 2
netpuppy Skrevet 1. juni 2022 Forfatter #10 Skrevet 1. juni 2022 5 hours ago, Mhmjadda said: Hvilken farge er det på tak, dører og lister? Bomull eller klassisk hvitt, eller noe helt annet? Det er vel en type bomull som ble malt av utbygger. En ganske trist farge med det lyset vi får her så jeg kommer til å male lister og dører også. Tak blir ikke tatt med det første så det kommer i nærmeste fremtid til å forbli bomull. 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har nettopp malt stua med peachy. Har mørk grønn sofa og gardiner. Anonymkode: a9f33...e58 Den var skikkelig fin! Kanskje litt i mørkeste laget, men veldig lun og behagelig. Den noterer jeg meg.
Amossa Skrevet 1. juni 2022 #11 Skrevet 1. juni 2022 Jeg har nettopp malt et rom i grønnfargen Pale Linden, og er veldig fornøyd. Den er nydelig mot grønne planter og gardiner. Fargen er ikke pastell og heller ikke grålig. Sjekk den på jotunbbloggen 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #12 Skrevet 1. juni 2022 Alle har beige stuer nå, ville gått for noen annet enn det i alle fall. Anonymkode: 31844...70e 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #13 Skrevet 3. juni 2022 Jeg er veldig glad i ton i ton, så ville valgt en lysere grønnfarge. Har selv malt stua med grønn te: https://www.fargerike.no/farger/gronn/gronn-te/ Den er mye finere på veggen enn på nettet så jeg er glad jeg kjøpte malingsprøve av den. Anonymkode: fb2e1...caa 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå