Gå til innhold

Hvor mye får deres på 2,5 år se på tv når de er syke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Utfordrende å aktivisere på annen måte, samtidig som jeg får ekstremt dårlig samvittighet av all tv-titting. Jeg er selv høygravid og utslitt. Ser til vanlig 30 min om dagen (barne-TV), men nå mens hun er syk føles det ut som TV-en er på non-stop….😥

Anonymkode: 03d12...5e8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så mye hun vil, men det er dessverre lite. 

Anonymkode: 642ea...e9b

Skrevet

Ungen er syk, helt innaforr med ubegrensa tv-tid da, syns jeg😊 

• Liker 9
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Så mye de vil. Slenger rundt meg med is, saft, kjeks og kos også😅

Anonymkode: 989d4...e25

• Liker 7
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Så mye de orker. 

Anonymkode: bc99a...f8b

• Liker 2
Skrevet

min er 2 år om 4 mnd, men hvis han er syk og ikke orker noe annet så mye han vil. Da sitter han stort sett bare i armkroken min i sofaen. 

• Liker 1
Skrevet

Ubegrenset. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ubegrenset. Men hun vil se Max 15 min i løpet av en dag. Så…

Anonymkode: 7ba2d...442

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var gravid i vår var toåringen mye syk, og det ble fri tilgang på TV og saft. Han klarer ikke slappe av, så vekslet mellom å stå på hodet i sofaen eller grine av utmattelse. Det var som om han var kronisk overtrøtt. 

TV fikk ham til å sitte i ro, slik at han fikk i seg litt drikke og kanskje sovnet. Han fikk så mye saft og melk han ønsket, siden han drakk for lite. 

Å lese hadde en lignende effekt, men man blir sår i stemmen og gåen i hodet etterhvert. 

Vi lærte også at vi måtte ha lav terskel for å gi Paracet ved feber. Når feberen passerte 38,5 sluttet han helt å drikke eller sove. Derfor ga vi paracet når feberen passerte 38 og almentilstanden var dårlig, for da var det gjerne stigende feber. Han har 36,5 til vanlig.

Anonymkode: 80f05...f03

AnonymBruker
Skrevet

0 minutter.

Anonymkode: 0a3f1...cb5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Utfordrende å aktivisere på annen måte, samtidig som jeg får ekstremt dårlig samvittighet av all tv-titting. Jeg er selv høygravid og utslitt. Ser til vanlig 30 min om dagen (barne-TV), men nå mens hun er syk føles det ut som TV-en er på non-stop….😥

hn er heldigvis ikke opptatt av det ennå, sitter sjelden rolig foran tv, selvom hn er syk og hvis hn ser litt tv, går hn etter 2-5 min, ikke intresant.

men jeg synes det er helt greit og bruke tven her

Anonymkode: 1d847...689

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):Vi lærte også at vi måtte ha lav terskel for å gi Paracet ved feber. Når feberen passerte 38,5 sluttet han helt å drikke eller sove. Derfor ga vi paracet når feberen passerte 38 og almentilstanden var dårlig, for da var det gjerne stigende feber. Han har 36,5 til vanlig.

Anonymkode: 80f05...f03

Hva i all verden har det med saken å gjøre? 

Anonymkode: 83ba1...c96

AnonymBruker
Skrevet

Fri tilgang på tv ved sykdom . Når de ser lenge er de virkelig redusert også, og trenger å slappe av. 

Anonymkode: 57e4c...f0a

AnonymBruker
Skrevet
Pia88 skrev (6 timer siden):

Ungen er syk, helt innaforr med ubegrensa tv-tid da, syns jeg😊 

Ikke minst med høygravid og sliten mor. Helse trumfer å være pedagogisk til enhver tid. Hilsen en som ble utbrent fordi hun skulle gjøre alt perfekt, selv da kroppen skrek etter hvile. Det tok år å bli frisk igjen, men nå lytter jeg alltid til kroppen. 

Anonymkode: fa953...380

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Så mye de vil.

Anonymkode: de339...a92

AnonymBruker
Skrevet

Så mye han vil, med feber, slapphet.. hva annet skal han gjøre tenker jeg. Koser på fanget, ser tv, spiser litt.. han går bort om det blir kjedelig, og vi gjør andre rolige ting

Anonymkode: 969e9...c88

AnonymBruker
Skrevet

Tenker at i din situasjon kan det være så mye barnet selv ønsker. Det er jo et unntak og det gjør at dagen blir mer overkommelig for dere. Så lenge du sitter og ser på med barnet kan det jo være en fin anledning til læring og å knytte sterkere bånd ved å snakke om det dere ser på og at barnet føler din nærhet🥰

Andre ting min på 2 år liker å gjøre når hun er syk er å tegne, male, perle, høre på musikk, være med å lage mat, bygge «borg» av puter og dyner, klippe, leke med klistremerker, pusle, bade, ligge i sengen å snakke, synge og tulle, lese bok eller høre på lydbok. Alt ettersom hvordan formen hennes er altså. Bare for å komme med forslag som kanskje kan være alternativer om du trenger det ❤️ 

Anonymkode: f6487...a67

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Så mye hun vil, men det er dessverre lite. 

jøss.. Nå har det kommet ut mye forskning på dette området, så man må bo under en stein for å ikke vite at skjermtid for barn under en viss alder bør unngås. Barnet vårt får se 1/2 t på barnetv for de små. Hun bygger  (prøver😅) togbane, mater bamsene med div, tegner krimskrams og maler. Ja det blir litt søl men vil ikke ha en overstimulert unge, de blir fort nok avhengig av skjerm senere!

Anonymkode: 2999f...baa

AnonymBruker
Skrevet

Så mye han vil.

Anonymkode: 6ba31...c38

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

jøss.. Nå har det kommet ut mye forskning på dette området, så man må bo under en stein for å ikke vite at skjermtid for barn under en viss alder bør unngås. Barnet vårt får se 1/2 t på barnetv for de små. Hun bygger  (prøver😅) togbane, mater bamsene med div, tegner krimskrams og maler. Ja det blir litt søl men vil ikke ha en overstimulert unge, de blir fort nok avhengig av skjerm senere!

Anonymkode: 2999f...baa

Det er forskjell på syke og friske barn. Å la barnet se så mye det vil på tv når de er syke, betyr ikke at det ikke begrenses ellers. Heldigvis er i hvert fall min unge mer frisk enn syk, og når hun er frisk ser hun aldri på tv. For vår begges del skulle jeg faktisk ønske hun ville se litt på tv når hun er syk, men det er kanskje maks 5-10 minutter hun er interessert i det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...