Gå til innhold

Gir du like mye i gave til barn som slår bursdagene sine sammen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, gir du like mye når for eksempel tre-fire stykker har fellesbursdag som det du gir i en enkeltbursdag?

Anonymkode: 0a96b...af9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvorfor ikke? Sparer jo på feiringen men ikke på ungen :) 

Anonymkode: 59f48...7b9

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Hos oss er det 5stk som feirer bursdag sammen hvert år, de har bursdag omtrent likt, og så er det 1 som feirer alene noen måneder senere, og noen to og to. Alle feirer ute på kino/rush trampolinepark osv. Men de med 5 bursdagsbarn får jo kostnaden delt på fem. Jeg gir 50kr til hver for de som feirer 5stk sammen. Gir stort sett 100kr til de son feirer en, og to. 

Anonymkode: a88ab...88e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. Hos oss er det 5stk som feirer bursdag sammen hvert år, de har bursdag omtrent likt, og så er det 1 som feirer alene noen måneder senere, og noen to og to. Alle feirer ute på kino/rush trampolinepark osv. Men de med 5 bursdagsbarn får jo kostnaden delt på fem. Jeg gir 50kr til hver for de som feirer 5stk sammen. Gir stort sett 100kr til de son feirer en, og to. 

Hvorfor? Gaven/pengene går til barnet, og det er foreldrene som betaler for selskapet. Med din logikk sparrer foreldrene penger på å slå sammen selskapene mens barna som har bursdag taper på det.

Anonymkode: df743...341

• Liker 19
Skrevet

Jeg ville gitt likt. Ser ikke forskjellen på om feks 3stk feirer sammen vs 3 forskjellige bursdager. Hadde alle hatt bursdager alene så hadde du jo gitt det samme? Så beløpet blir jo likt til slutt uavhengig av om det er felles eller ikke…

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, gir du like mye når for eksempel tre-fire stykker har fellesbursdag som det du gir i en enkeltbursdag?

Hvis det har vært søsken så har jeg gitt et brettspill eller noe, er det forskjellige familier så får de samme sum. Jeg pleier å ligge på 200,- per barn. 

Anonymkode: 0de6c...ee4

AnonymBruker
Skrevet

Ja, gir selvsagt det samme til alle barna.

Anonymkode: 488d0...f77

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gir likt ja. På samme måte som vi gir like mye til de som har fancy kjøpebursdager som til de som har enkle selskap hjemme eller i skogen. Barna har like mye bursdag uansett, og jeg ser ingen grunn til å forskjellsbehandle dem.

Anonymkode: 51c26...c33

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hvorfor? Gaven/pengene går til barnet, og det er foreldrene som betaler for selskapet. Med din logikk sparrer foreldrene penger på å slå sammen selskapene mens barna som har bursdag taper på det.

Anonymkode: df743...341

Man skal uansett ikke «tjene penger» på å ha bursdag? Om jeg gir 50kr eller 100kr så går det utover min økonomi og er ikke noe «barnet taper», barnet får jo gave uansett. Samme om jeg kjøper noe på salg eller samme ting på fullpris. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, gir likt. Men merker at jeg irriterer meg litt når 3 eller flere slår sammen bursdagsfeiringene sine, siden det gjør et solid innhugg i lommeboka. Ja, jeg hadde måttet ut med like mye til gaver dersom de hadde feiret hver for seg, men da hadde jo barna fått tilsvarende flere bursdagsfeiringer å hygge seg i (og jeg hadde fått avlastning og barnet hadde fått tilsvarende antall middager og dessert påspandert 🙈) Så nei, akkurat det samme hadde det ikke vært, men det er jo ikke barna sin feil. Jeg forstår at det er praktisk for foreldrene å ha et ekstra sett med foreldre å dele oppgaven med å holde styr på mange barn med, men flere enn 4 behøver de jo ikke (det er i så fall langt flere voksne enn de har i barnehagen/på skolen) :P 

Anonymkode: fe4cd...e7b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hvis det har vært søsken så har jeg gitt et brettspill eller noe, er det forskjellige familier så får de samme sum. Jeg pleier å ligge på 200,- per barn. 

Anonymkode: 0de6c...ee4

Det er ikke vanlig å gi 200kr pr barn til venner i klassen.. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Luckiness skrev (37 minutter siden):

Jeg ville gitt likt. Ser ikke forskjellen på om feks 3stk feirer sammen vs 3 forskjellige bursdager. Hadde alle hatt bursdager alene så hadde du jo gitt det samme? Så beløpet blir jo likt til slutt uavhengig av om det er felles eller ikke…

3 selskaper betyr 3 middager, 3 opplevelser. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja, gir likt. Men merker at jeg irriterer meg litt når 3 eller flere slår sammen bursdagsfeiringene sine, siden det gjør et solid innhugg i lommeboka. Ja, jeg hadde måttet ut med like mye til gaver dersom de hadde feiret hver for seg, men da hadde jo barna fått tilsvarende flere bursdagsfeiringer å hygge seg i (og jeg hadde fått avlastning og barnet hadde fått tilsvarende antall middager og dessert påspandert 🙈) Så nei, akkurat det samme hadde det ikke vært, men det er jo ikke barna sin feil. Jeg forstår at det er praktisk for foreldrene å ha et ekstra sett med foreldre å dele oppgaven med å holde styr på mange barn med, men flere enn 4 behøver de jo ikke (det er i så fall langt flere voksne enn de har i barnehagen/på skolen) :P 

Det har jeg ikke tenkt på, her lager vi ikke middag når barnet spiser borte, så vi "taper" faktisk penger på at folk feirer bursdag sammen. 😛

Men fortsetter å gi likt uansett altså. ;)

Anonymkode: 51c26...c33

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Man vet jo hvor mange potensielle bursdager det er gjennom et år. Så man kan fint sette av penger til dette enn å oppleve at plutselig skal 3 ha bursdag sammen og trippel sum må ut… dere kan også velge å ha fellesfeiring hvis det er bedre for dere økonomisk. Og å skrive at det blir ekstra feiringer og mat er ganske gnient synes jeg. Så lenge barna koser seg må det da spille liten rolle om det blir 10 bursdager i året eller 5. Barn kan jo leke og finne på kjekke ting ellers gjennom året også. 

• Liker 3
Skrevet

Ja, alle får like mye uansett hvordan de feirer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ehm,  ja... selvfølgelig skal barna få det samme .

Anonymkode: a494f...a08

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, det gjør jeg, men vi har 50 kroners regel så det blir ikke de store summene. 😄 Dessuten så har vi og en greie med at hvis det er en fra hver sin klasse så gir man kun til den man er i klasse med. Jeg synes det er veldig greit jeg når de velger å slå seg sammen med andre, da blir vi ferdige med det. :P 

AnonymBruker
Skrevet

De burde få dobbelt så mye, for da blir det færre å gå i. Og mindre styr med bringe, hente osv.

Anonymkode: 669ff...459

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja :)

Anonymkode: 64cfb...56d

AnonymBruker
Skrevet

Gir det samme ja, herlighet. Du hørtes ut som de menneskene som gir mindre/billigere bursdagsgave til de som er født rundt juletider🙄

Anonymkode: d4158...124

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...