AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #1 Skrevet 31. mai 2022 Har noen venninner som bare MÅ planlegge bryllup dagen etter de får ring på fingeren. Og noen som skriver endelig gift etter 3 år sammen. Redd for å miste partneren sin eller? Eller er det bare ekstremt status å være gift?🤷♀️ Anonymkode: 207f3...b40 7
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #2 Skrevet 31. mai 2022 Ikke veit jeg. Det er vel viktig for noen. Selv mener jeg at ekteskap ikke er for meg. Jeg tenker det er en perfekt setup for failure. Anonymkode: 6e8c9...eeb 9
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #3 Skrevet 31. mai 2022 Jeg skjønner heller ikke greia. Er det fordi man ser på seg selv som enda mer seriøse når man blir gift? Man kan jo fint leve sammen resten av livet uten å gifte seg. Anonymkode: f576a...050 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #4 Skrevet 31. mai 2022 Å gifte seg er enkelt, utrolig praktisk og en unnskyldning for å ha en heidundranes fest. Anonymkode: 3c287...e5c 11
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #5 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å gifte seg er enkelt, utrolig praktisk og en unnskyldning for å ha en heidundranes fest. Anonymkode: 3c287...e5c Enkelt å komme inn, men vanskelig å komme ut, si. Anonymkode: 6e8c9...eeb 7
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #6 Skrevet 31. mai 2022 Ingen i vår krets som har giftet seg eller planer om det, vi er 35 år gamle. Vi bor i bibelbeltet. Bryllup og den slags er vel for spesielt interesserte. Anonymkode: 3aba1...b0e 5
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #7 Skrevet 31. mai 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Enkelt å komme inn, men vanskelig å komme ut, si. Anonymkode: 6e8c9...eeb For meg var det et viktig poeng. Jeg har opplevd å bli dumpet over telefon etter 5 års samboerskap, noe som medførte at jeg i praksis ble bostedsløs og arbeidsløs over natta. For meg er det en trygghet at det krever litt mer innsats å bli skilt. Anonymkode: 3c287...e5c 9 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #8 Skrevet 31. mai 2022 Vi har vært sammen i 14 år, og først nå er vi forlovet. Kommer ikke til å gifte oss før om tre-fire år. Vil spare til en luksus bryllupsreise der vi tar med begge barna 😄 Så ikke alle har hastverk Anonymkode: d954f...782 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #9 Skrevet 31. mai 2022 Vi giftet oss når vi var 20 og 22. Vi har nå vært gift i 16 år. Var sammen 1 år før vi giftet oss. Angre ikke på det. Hadde ikke en kjempe stor fest men det hadde ikke vi behov for heller. Men alle er jo forskjellige. Synes ikke de som ikke gifter seg er tare for det. Anonymkode: 83baf...056 6
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #10 Skrevet 31. mai 2022 For meg holder samboer forholdet noe på vent, inntil han har fridd og vi er gift. Nei, jeg ser ikke på et samboerskap som like forpliktende som ekteskap, selv om jeg ville (og har, for å understreke det) jobbet like mye for å få ting til å fungere som samboere, enn som gift. Samboere = voksne som bor sammen, elsker hverandre Gift = voksne som bor sammen, elsker hverandre og har gitt en lovnad om å satse alt en har på hverandre. Anonymkode: 7968c...ed8 14 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #11 Skrevet 1. juni 2022 Drittunger som gifter seg er ikke til å stole på. De ser på det som status å ha en stygg ring på fingeren. Har møtt mange gifte menn i alderen 20-23 som har prøvd seg på meg selv med ringen på. Tror de virkelig at jeg har noen interesse av en oppbrukt gubbe? Æsj, ville ikke tatt i en sånn mann med en ildtang engang. Falske ekle drittsekker. Anonymkode: 4b144...aa4 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #12 Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Drittunger som gifter seg er ikke til å stole på. De ser på det som status å ha en stygg ring på fingeren. Har møtt mange gifte menn i alderen 20-23 som har prøvd seg på meg selv med ringen på. Tror de virkelig at jeg har noen interesse av en oppbrukt gubbe? Æsj, ville ikke tatt i en sånn mann med en ildtang engang. Falske ekle drittsekker. Anonymkode: 4b144...aa4 Unge politimenn fra 23+ er verst der. Respektløse klyser. Anonymkode: 4b144...aa4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #13 Skrevet 1. juni 2022 Praktiske årsaker. Har man barn sammen har man uansett forpliktet seg til å forholde seg til hverandre resten av livet. Det er mye mer forpliktende enn et ekteskap. https://www.pengenytt.no/dette-er-de-okonomiske-fordelene-med-a-vaere-gift/ Vi hadde ikke fest. Anonymkode: 5e7b9...7f4 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #14 Skrevet 1. juni 2022 Jeg vil gifte meg pga det praktiske , du slipper å styre med samboerkontrakt og testamente. Anonymkode: 21eec...551 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #15 Skrevet 1. juni 2022 Viktig sikkerhet for framtida å være gift, både for de voksne og barna. Anonymkode: ad5cb...20a 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #16 Skrevet 1. juni 2022 Jeg skjønner ikke hvordan noen kan mene det er en trygghet å bli gift siden det er mer styr å bli skilt, det er jo bare til å si «det er slutt» akkurat som i et ugift forhold. Tror ikke papirarbeidet en skilsmisse medfører stopper det om en har bestemt seg. Ser i min vennegjeng at de to som var mest desperate etter å bli gift som klager mest over mannen/forholdet 😅 Anonymkode: 252e6...7f6 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #17 Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Praktiske årsaker. Har man barn sammen har man uansett forpliktet seg til å forholde seg til hverandre resten av livet. Det er mye mer forpliktende enn et ekteskap. https://www.pengenytt.no/dette-er-de-okonomiske-fordelene-med-a-vaere-gift/ Vi hadde ikke fest. Anonymkode: 5e7b9...7f4 Dette. Når vi har barn og/eller eier hus sammen er det praktisk å være gift slik at en har papirene i orden. Det er regler for hva som skjer ved brudd eller dødsfall. En kan til en viss grad dekke det opp med testamente og samboer avtale, men mye enklere å gifte seg. Se gjerne hva som skjedde med samboeren til Stieg Larsson da han døde brått rett før bøkene hans tok av. https://www.nrk.no/kultur/_-stieg-larssons-ideer-var-mine-1.7736892 Anonymkode: 9f2de...43d 6
Chailatte Skrevet 1. juni 2022 #18 Skrevet 1. juni 2022 Ingen i min omgangskrets er gift. Noen få i familien har giftet seg (for lang tid tilbake), men ingen av vennene mine. Skal sies at det virker som mange av vennene mine valgte partner basert på fornuft framfor følelser, og det er jo litt småleit da. Noen har rett og slett ikke råd til å bo eller leve alene, og det er derfor mer praktisk å flytte sammen. Jeg trodde heller aldri jeg ville gifte meg før jeg møtte kjæresten min. Jeg elsker han så utrolig mye at det å bare være samboere ikke holder. Vi skal jo være sammen resten av livet uansett, så vi bil ha en seremoni og fest for å feire kjærligheten, samt at vi fletter livene våre enda mer sammen og får praktiske fordeler med på kjøpet. Blir dog ikke kirkebryllup da ingen av oss er troende og å stå å love noe foran en gud vi ikke tror på gir lite mening - vi vil heller love ovenfor hverandre i en humanetisk vielse. 2 2
-venter- Skrevet 1. juni 2022 #19 Skrevet 1. juni 2022 Har vel, historisk sett, aldri vært mine hype rundt å gifte seg enn nå. 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #20 Skrevet 1. juni 2022 -venter- skrev (19 minutter siden): Har vel, historisk sett, aldri vært mine hype rundt å gifte seg enn nå. Tror ikke jeg heller, men det er utrolig hva som plutselig sprer seg i SoMe, via sånne influensafolk. Anonymkode: e57b6...d21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå