Gå til innhold

Komedie etter fall i trapp. Hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg falt i trappen for 4 uker siden og skadet ene foten. Den har kommet seg, men er fortsatt hoven og har smerter.

Jeg kontaktet fastlegen min, som henvendt meg til nærmeste legevakt. Denne legevakten henviste meg til legevakten i den nærmeste byen. Jeg reiste dit og fikk beskjed på nytt om å henvende meg til nærmeste legevakt, som på sin side mente ATTER ENGANG at jeg skulle dra til legevakt i nærmeste by.

Hva i alle himmelens dager skal jeg gjøre? Noen som har et tips? Jeg ville bare ta et røntgenbilde for å se hvorfor hevelsen ikke har gått ned på 4 uker.

Det begynner å nærme seg en komedie hele disse greiene

Anonymkode: a1cc4...1c0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Etter 4 uker er ikke dette en oppgave foe legevakten. Fastlegen må henvise deg til røntgen.

Anonymkode: d2656...fb6

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Etter 4 uker er ikke dette en oppgave foe legevakten. Fastlegen må henvise deg til røntgen.

Anonymkode: d2656...fb6

Jeg kontaktet legen min, men på legekontoret sa de at jeg måtte ta kontakt med legevakten.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville vært mer sta, og sagt at da får de snakke med den andre legevakten og avtale noe. Men at du ikke kan bli sendt fra og tilbake. Noen må jo ta ansvar (når ikke engang fastlege gjør det)  Eventuelt få en henvisning fra fastlegen om at de må gjøre noe. 

Anonymkode: ff57f...630

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg kontaktet legen min, men på legekontoret sa de at jeg måtte ta kontakt med legevakten.

Fastlegen har vel ikke røntgenapparat? Så legen må evt henvise deg til poliklinisk på sykehuset. Ring igjen og forklar dem problemet med legevakten hvis de ber deg gå der igjen.

Anonymkode: e5e7c...fcc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Noe så tullete. Bestill akutt-time hos fastlegen, og be om henvisning til røntgen. 

Anonymkode: 5fc61...adc

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

da tar du kontakt igjen med fastlegen. Det er han som du skal gå til. Legevakten er bare til når fastlegen har stengt

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (1 minutt siden):

da tar du kontakt igjen med fastlegen. Det er han som du skal gå til. Legevakten er bare til når fastlegen har stengt

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Noe så tullete. Bestill akutt-time hos fastlegen, og be om henvisning til røntgen. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fastlegen har vel ikke røntgenapparat? Så legen må evt henvise deg til poliklinisk på sykehuset. Ring igjen og forklar dem problemet med legevakten hvis de ber deg gå der igjen.

Anonymkode: e5e7c...fcc

Nå har jeg sendt en forespørsel om time. Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Legevakten burde da bedt meg ta kontakt med fastlegen igjen og ikke sende meg frem og tilbake som en jojo.

Vet ikke om jeg skal le eller grine her jeg sitter.

Skrevet

Nå har jeg sendt en forespørsel om time. Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Legevakten burde da bedt meg ta kontakt med fastlegen igjen og ikke sende meg frem og tilbake som en jojo.

så tragisk. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har dette tatt deg fire uker?

Rett sted for fire uker siden var legevakt. Rett sted nå er fastlege. 

Anonymkode: e06f7...05d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bar vær sta! Her er de de som har rota det til, og du fortjener behandling! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fordi jeg trodde at foten skulle komme seg og det har den ikke gjort. Den har vært bra et par dager for så å hovne opp og verke igjen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg kan ikke løpe til legevakten hver eneste gang jeg snubler og skader meg. Jeg har dårlig balanse pga hjerneskade og faller oftere enn andre nyser, så derfor har jeg avventet.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Du skal ikke spørre eller be pent. Du skal si at du har sterke smerter og må ha akutt time. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke løpe til legevakten hver eneste gang jeg snubler og skader meg. Jeg har dårlig balanse pga hjerneskade og faller oftere enn andre nyser, så derfor har jeg avventet.

Men hvorfor er det da andres feil at du har avventet?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fordi jeg trodde at foten skulle komme seg og det har den ikke gjort. Den har vært bra et par dager for så å hovne opp og verke igjen.

Legevakten er ikke akutten. Legevakt er legenes bakvakt - som rørleggere har vakt kveldstid, tannleger har vakt kveldstid etc. 

Når du har noe du som ufaglært innen medisin tror kan dra fordel av å sees på av medisinsk personell før legen åpner? Da ringer du legevakta. Beskriver situasjonen. Og de med sin ekspertise ber deg avvente eller komme inn. Så enkelt. :) Beskriv godt, for i dårlige (eller langtekkelige) beskrivelser ligger ofte kimen til misforståelser av denne typen.

Her og nå ringer du legen i morgen tidlig. De har akuttimer på dagen. Du skal ha en av dem.

Anonymkode: afa7f...b84

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De skal da uansett ikke sende henne rundt som Postnord gjør med pakkene sine. Noen må da kunne ta ansvar, slik at hun får sjekket om noe er galt.

Kona hadde dropfot pga midlertidig nerveskade, og da drev de og sendte henne i skytteltrafikk mellom skadelegevakt og sykdomslegevakt. Med dropfoten. Andre gangen, så sa hun at "da får du kontakte den andre legevakten, og så blir dere enige, for én av dere må se på meg!"

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hun har jo virkelig prøvd om hun har oppsøkt fastlege OG flere legevakter som sender henne fram og tilbake!?  Her er det andre enn TS som ikke har tatt ansvar! Det er flat at det spå være så forbanna vanskelig å få hjelp, når du faktisk gjør alt du blir fortalt om at du skal gjøre!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Legevakten er ikke akutten. Legevakt er legenes bakvakt - som rørleggere har vakt kveldstid, tannleger har vakt kveldstid etc. 

Når du har noe du som ufaglært innen medisin tror kan dra fordel av å sees på av medisinsk personell før legen åpner? Da ringer du legevakta. Beskriver situasjonen. Og de med sin ekspertise ber deg avvente eller komme inn. Så enkelt. :) Beskriv godt, for i dårlige (eller langtekkelige) beskrivelser ligger ofte kimen til misforståelser av denne typen.

Her og nå ringer du legen i morgen tidlig. De har akuttimer på dagen. Du skal ha en av dem.

Jeg ringte jo fastlegen som sa at jeg skulle kontakte legevakten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg gjorde jo det, men fikk beskjed om å kontakte andre legevakten og den andre legevakten sendte meg tilbake til den første legevakten som igjen sendte meg tilbake til andre legevakten. Disse nevnte ikke fastlegen i det hele tatt. Fastlegen mente jo at jeg skulle kontakte legevakten, siden legekontoret ikke hadde røntgenapparat.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...