Gå til innhold

Hva gjør dere med brudekjolen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sitter her å lurer på hva jeg skal gjøre med kjolen min. Vet mange selger den, men vi hadde vielse og fest i hage, så slepet på underkjolen er skikkelig møkkete (ser ikke for meg den blir helt ren) Hadde også kjole med skjørt i tyll, som har hengt seg fast i små kvister, rusk og rask. Derfor er det en del små hull i skjørtet (ser det ikke hvis du ikke leter). Kjenner dette ikke er noe å selge videre, men kommer jo ikke til å bruke kjolen min noe mer. Så tips til hva man kan gjøre? Eller er det bare søppel? 🙈

Anonymkode: 8f6a5...cb0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å rense den da? Se hvor bra det blir og så prøver du å selge du den etterpå? 

Jeg leide kjole, hadde ikke noe behov for å spare på den. 

Anonymkode: f0776...480

• Liker 4
Skrevet

Få noken til å sy den om til dåpskjole?

• Liker 2
Skrevet

Den ligger i kjoleposen på toppen av garderobeskapet og der har den ligget og blir nok liggene til noen jeg kjenner godt osv evt ber om å få se den eller sier de ønsker seg en slik kjole kanskje, ikke vet jeg - men jeg liker pay it forward tanken..Ikke at noen gjenbruksgeier skal tjene på den men at noen som ikke har penger til en kjole kan få den mot at de gir den videre etter samme prinsipp.. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har min bare liggende, angrer på at jeg kjøpte den, men der og da følte jeg at jeg "måtte" kjøpe den. Tanken er at den kan sys om til dåpskjole til evt barnebarn. 

Anonymkode: 06382...3d1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Sitter her å lurer på hva jeg skal gjøre med kjolen min. Vet mange selger den, men vi hadde vielse og fest i hage, så slepet på underkjolen er skikkelig møkkete (ser ikke for meg den blir helt ren) Hadde også kjole med skjørt i tyll, som har hengt seg fast i små kvister, rusk og rask. Derfor er det en del små hull i skjørtet (ser det ikke hvis du ikke leter). Kjenner dette ikke er noe å selge videre, men kommer jo ikke til å bruke kjolen min noe mer. Så tips til hva man kan gjøre? Eller er det bare søppel? 🙈

Anonymkode: 8f6a5...cb0

Jeg kommer til å kjøpe brukt til maks 5k så kommer jeg til å sende den på rens og selge eller gi bort etter det. 

Anonymkode: 7caab...262

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ga min til korpset sitt loppemarked.

Anonymkode: a567d...147

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte mamma sin kjole fra 70-tallet i mitt bryllup, det var like fin da. Sparer på den og håper kanskje en av (eller begge) mine jenter kunne tenke seg å bruke den i framtiden om det blir aktuelt 🥰 Hadde den blitt skikkelig herpa i mitt bryllup så hadde jeg nok fått den sydd om til dåpskjole. 

Anonymkode: 9a537...b7c

• Hjerte 1
Skrevet

Min henger på loftet i kjoleposen, og har nå hengt der i mange år. Kjolen var enkel og skreddersydd og ikke noen typisk brudekjole, men jeg kommer nok ikke til å bruke den igjen (den har dessuten "krympet" ;)). Om noen ville overtatt den ville det bare vært hyggelig, men jeg kommer ikke til å legge den ut for salg.

AnonymBruker
Skrevet

Min henger bare i skapet. Den er ingen typisk brudekjole, med unntak av fargen, så kunne ha tenkt meg og farget den og brukt den til festligheter. Men siden den er av syntetisk materiale så fungerer ikke det. Enn så lenge får den bare henge. Kanskje datteren min på et eller annet tidspunkt vil bruke den som kostyme eller noe. 

Anonymkode: 6d6f2...c6d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg brukte mamma sin kjole fra 70-tallet i mitt bryllup, det var like fin da. Sparer på den og håper kanskje en av (eller begge) mine jenter kunne tenke seg å bruke den i framtiden om det blir aktuelt 🥰 Hadde den blitt skikkelig herpa i mitt bryllup så hadde jeg nok fått den sydd om til dåpskjole. 

Anonymkode: 9a537...b7c

Jeg tok også vare på min brudekjole med håp om at kanskje datteren min kunne bruke den i sitt bryllup. Men det ble ikke mulig, siden hun vokste opp til å bli 20 cm høyere enn meg 😂

Anonymkode: b3b5d...981

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte min for 500 kr på HM, bruker den jevnlig både i hverdag og fest. Det er en helt enkel hvit kjole som sitter kjempefint, og så styler jeg den opp til anledningen. 

Anonymkode: fca6d...d81

Skrevet

Ryddet for brukerangrep.

Rhodiola, adm.

AnonymBruker
Skrevet

Min ligger i posen på loftet og venter på at noen trenger den. Jeg vil heller ikke gi den til gjenbruksbutikk, her holder de auksjon når de får inn bra brudekjoler, bunader ol. Min datter har ytret at hun muligens vil bruke den hvis hun skal (eller må) gifte seg. Har også en "svigerdatter" som passer kjolen og hun er veldig bevisst gjenbruk så...håper noen kan bruke den, den er veldig fin. A-line skjørt og kan brukes med glidelås eller snøring (for jeg var litt for bred til å få igjen glidelåsen). Ingen slør men en fin blondebolero til. Elsker den kjolen. Hvis jeg en dag kommer ned nok i vekt skal jeg ta den på og ta mannen med på en fin middag og dans 😁♥️

Anonymkode: 5be3d...cdd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en hvit  kjole da jeg giftet meg. Ei venninne lurte på om hun kunne få låne den til sitt bryllup året etterpå, men ville ikke ta kostnaden med å tilpasse den. Jeg brukte 34 og hun er en 38 modell. Det er en kjole fra samme butikk som man ser på TLC. Betalte en kvart formue for den. Så jeg var redd for den. Så kom jeg borti en historie om en familie som hadde mistet alt også brudekjolen og det var ikke sjanse at de fikk ordnet ny i tide . De hadde heller ingen forsikring  Så sammen med mannen min bestemte vi oss for å donere kjolen og at hun kunne selge den etterpå hvis hun ønsket.  Det var noe som ble gjort så hun var overlykkelig.

Anonymkode: d4dde...7b7

Skrevet

Jeg har tatt vare på brudekjolen min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...