AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #1 Skrevet 31. mai 2022 I dag hadde jeg muntlig eksamen. Fikk C på den og fikk C på skriftlig. Jeg har jo andre karakter fra bacheloren og videreutdanninger, men alt i alt ligger snittet på C over hele fjøla. Hadde tenkt å få bedre karakter, men på grunn av at jeg har mistet to i svært nær familie de siste 5 månedene og for 3 uker siden hadde en opplevelse på jobb hvor noen forsøkte å drepe en liten baby, med påfølgende avhør og mange bekymringer rundt det lille barnet (operasjoner og store skader), så ble det sånn. Har også 3 barn, men en svært deltagende partner. Nå ble det mange forklaringer, følte vel et behov for å forklare det.. Uansett, dere som kan sånt; Er C i snitt en karakter som gjør at jeg kan få jobb i videregående skole? Anonymkode: 14eeb...a38
Gjest Hippokrates Skrevet 31. mai 2022 #2 Skrevet 31. mai 2022 Spørs hvor du bor og hvilken konkurranse jobbene har med tanke på antall søkere. Men mange plasser er det kun graden som teller. Så svaret på det du spør om er JA, du kan få jobb i en videregående skole. En eller annen plass. Er du heldig får du det i kommunen du ønsker, men du kan være nødt til å flytte på deg til mer urbane strøk der konkurransen om arbeidsplassene er dårligere. Husk at selv om A og B er bedre karakterer, er C en bra karakter det også. En annen ting som vektes tungt i dag er egnethet og personlige egenskaper. Er man sosialt tilbakestående med A i snitt, så sliter du mer enn en med C som evner å fange rommet rundt seg.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #3 Skrevet 31. mai 2022 Jeg tipper du får jobbe som lærer så lenge du har bestått og fått graden din ja. Anonymkode: 0325e...aa5
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #4 Skrevet 31. mai 2022 Det eneste beg får med meg fra teksten din er det du skriver om babyen😳💔 Anonymkode: c216d...880 2 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #5 Skrevet 31. mai 2022 de sjekker ikke karakterene dine, holder med bestått. slapp av du Anonymkode: eb6f7...839
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #6 Skrevet 31. mai 2022 Jeg er ganske sikker på at i ditt yrke er det personlig egnethet og erfaring som teller best. Gjør alt du kan for å få mest mulig erfaring, og gi et så godt inntrykk du kan, så du får hode referanser ☺️ Gode referanser er full verdt som jobbsøker! Anonymkode: ceb50...8d8
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #7 Skrevet 31. mai 2022 Og C er en god karakter ☺️ Anonymkode: ceb50...8d8
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #8 Skrevet 31. mai 2022 Jeg tror du har rett @Cylon 😞 Jeg bor i en liten storby. Ikke lærermangel her annet enn på barneskolenivå. Jeg kunne godt tenke meg en lærerjobb, men har jo en fast jobb mens jeg venter. Det er bare at den er så ufattelig vanskelig å stå i noen ganger. Hvis jeg kommer inn på intervju på tross av C i snitt (som er en helt ok karakter altså, jeg bare håper den holder) så kan det kanskje hende jeg klarer å overbevise på personlig egnethet. Takk for svar dere andre også. Anonymkode: 14eeb...a38
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #9 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tror du har rett @Cylon 😞 Jeg bor i en liten storby. Ikke lærermangel her annet enn på barneskolenivå. Jeg kunne godt tenke meg en lærerjobb, men har jo en fast jobb mens jeg venter. Det er bare at den er så ufattelig vanskelig å stå i noen ganger. Hvis jeg kommer inn på intervju på tross av C i snitt (som er en helt ok karakter altså, jeg bare håper den holder) så kan det kanskje hende jeg klarer å overbevise på personlig egnethet. Takk for svar dere andre også. Anonymkode: 14eeb...a38 Kan du ikke begynne som vikar (egentlig nå med en gang) og hvis en skole liker seg så er det mye enklere å ansette deg på fulltid som lærer? Tror ikke karakterer har alt å si nei. Hvis de ser at du gjør en bra jobb og liker deg så teller nok det mest! Anonymkode: 0325e...aa5 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #10 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan du ikke begynne som vikar (egentlig nå med en gang) og hvis en skole liker seg så er det mye enklere å ansette deg på fulltid som lærer? Tror ikke karakterer har alt å si nei. Hvis de ser at du gjør en bra jobb og liker deg så teller nok det mest! Anonymkode: 0325e...aa5 Jeg kan ikke si opp den jobben jeg har dessverre, jeg tør ikke risikere å stå uten jobb. Da går også vikarjobbing ut. Skal forelese litt på universitetet til høsten, håper det vil se bra ut på CVen min. Anonymkode: 14eeb...a38 2
Knoot Skrevet 31. mai 2022 #11 Skrevet 31. mai 2022 Med tanke på lærermangelen her i landet får du jobb lett. Om du ikke får i byene får du garantert ute i distriktene. Det skrikes etter lærere hvor det stort sett bare er ufaglærte vikarer.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #12 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg kan ikke si opp den jobben jeg har dessverre, jeg tør ikke risikere å stå uten jobb. Da går også vikarjobbing ut. Skal forelese litt på universitetet til høsten, håper det vil se bra ut på CVen min. Anonymkode: 14eeb...a38 Jeg er ringevikar i barnehage, og kan jobbe hver dag om jeg vil fordi det er så stort behov. Lønna er jo ikke fantastisk, men tror ikke du risikerer å stå uten jobb nødvendigvis. Anonymkode: 0325e...aa5
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #13 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er ringevikar i barnehage, og kan jobbe hver dag om jeg vil fordi det er så stort behov. Lønna er jo ikke fantastisk, men tror ikke du risikerer å stå uten jobb nødvendigvis. Anonymkode: 0325e...aa5 Også er det sånn at hvis en skole/barenhage liker deg, så kan du jobbe fast der. Jeg gjør det nå. Jobber fast i en barnehage, hver dag. Anonymkode: 0325e...aa5
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #14 Skrevet 31. mai 2022 Jeg har C i snitt og fikk lett jobb som lærer. Fikk mange tilbud pga fagkombinasjonen. Jeg startet med karakterer under C og endte opp med karakterer over C, så jeg hadde jo progresjon, så det kan jo ha spilt inn, men jeg fikk inntrykk av at det først og fremst var fagkombinasjonen de var opptatt av, samt hvordan man svarer på spørsmålene på intervjuet og om man generelt virker oppegående. Mange jobber jo f.eks mye ved siden av studiene og får dårligere karakterer enn de ellers kunne fått. Anonymkode: f6e50...27d
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #15 Skrevet 31. mai 2022 Er du utdannet lektor? Synes det var litt uklart. Jeg har aldri visst vitnemålet mitt før ansettelse, og jeg jobber i Oslo (som lektor). Ingen bryr seg om karakterer. Anonymkode: d0379...64c 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #16 Skrevet 31. mai 2022 Hvilken fagkombinasjon har du? Har du norsk, engelsk eller fremmedspråk (særlig spansk!) får du jobber kastet etter deg. Også med realfag tror jeg. C i snitt er bra Tips: Er du redd for å stå uten jobb, ta årsstudium i fremmedspråk. Problemet løst. Anonymkode: 5901a...090
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #17 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er du utdannet lektor? Synes det var litt uklart. Jeg har aldri visst vitnemålet mitt før ansettelse, og jeg jobber i Oslo (som lektor). Ingen bryr seg om karakterer. Anonymkode: d0379...64c Det blir vel adjunkt med opprykk vil jeg tro. Har ikke master. Håper det viser seg å gå i boks uten at jeg må forklare karakteren. Kan vel for så vidt gjøre det da, bare vinkle det på en måte som ikke bryter med taushetsplikten. Anonymkode: 14eeb...a38
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #18 Skrevet 31. mai 2022 C er helt kurant, arbeidserfaring, personlige egenskaper etc mye mer å si. Anonymkode: 912cc...861
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #19 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): I dag hadde jeg muntlig eksamen. Fikk C på den og fikk C på skriftlig. Jeg har jo andre karakter fra bacheloren og videreutdanninger, men alt i alt ligger snittet på C over hele fjøla. Hadde tenkt å få bedre karakter, men på grunn av at jeg har mistet to i svært nær familie de siste 5 månedene og for 3 uker siden hadde en opplevelse på jobb hvor noen forsøkte å drepe en liten baby, med påfølgende avhør og mange bekymringer rundt det lille barnet (operasjoner og store skader), så ble det sånn. Har også 3 barn, men en svært deltagende partner. Nå ble det mange forklaringer, følte vel et behov for å forklare det.. Uansett, dere som kan sånt; Er C i snitt en karakter som gjør at jeg kan få jobb i videregående skole? Anonymkode: 14eeb...a38 C er ingen dårlig karakter. Den er en gjennomsnittskarakter, anstendig og god. Anonymkode: cfe05...0cc
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #20 Skrevet 31. mai 2022 Jeg har aldri vist karakterene mine. Kun levert inn vitnemål til administrasjonen for å få riktig lønn, men dette var jo etter jeg hadde skrevet kontrakt for jobben. Anonymkode: a5989...c39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå