Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor vanlig er det egentlig? Jeg bor sammen med kjæresten min, men vi har egne soverom. Jeg har dobbeltseng så vi kan selvfølgelig sove sammen når vi har lyst, men vi fant ut av at det greieste er å ha litt rom for oss selv.

Anonymkode: fb6d3...239

• Liker 12
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor vanlig er det egentlig? Jeg bor sammen med kjæresten min, men vi har egne soverom. Jeg har dobbeltseng så vi kan selvfølgelig sove sammen når vi har lyst, men vi fant ut av at det greieste er å ha litt rom for oss selv.

Vi har egne soverom som vi sover på. Vi er fortsatt kjærester og har et godt sexliv. Men vi fungerer ikke å sove sammen pga at han sover urolig og jeg våkner lett og sliter med å sovne. Da får vi begge en god natts søvn og fungerer bedre på dagtid for hverandre og på jobb etc. Og vi elsker hverandre like høyt som andre par som ligger i samme seng 😊

Anonymkode: 43508...f2f

• Liker 12
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er vanlig ja. Ulike døgnrytmer, snorking og behovet for « space». Har eget soverom. Foreldrene mine hadde også det. Må ha søvn! 

Anonymkode: 8e6ec...9aa

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres helt vidunderlig ut, men mannen ble supersåret da jeg nevnte det, så jeg får bare fortsette å sove dårlig 😕 Sover dårlig sammen med andre mennesker. Våkner hver gang han snur på seg, han puster for høyt, man må alltid ha kompromiss på temperatur, lys etc. Sukk. Skulle ønske det var mer sosialt akseptert å ha separate soverom.

Anonymkode: 0d654...635

• Liker 4
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi har et felles rom, men også et 'gjesterom' som brukes mye av oss selv. 

Vi sover vel sammen halvparten av tiden, ellers hver for oss. Jeg liker når vi sover sammen, men det er også litt forstyrrende noen ganger. Vi står opp til forskjellig tid, vi er begge litt sensitive på lyder og bevegelser. 

Sover alltid sammen i helgene, nesten aldri når en av oss skal noe viktig dagen etter. 

Synes ikke det å sove fra hverandre trenger å bety at forholdet er dårlig, ihvertfall! 

Anonymkode: afe83...5e6

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skulle ønske det var mer sosialt akseptert å ha separate soverom.

Det er jo en ting om partneren ikke liker det, det må jo dere bli enige om. Men 'sosialt akseptabelt'? Ingen andre trenger vel å vite hvordan dere sover. (?)

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Vi har hver vårt soverom. Helt fantastisk!

Søvnkvaliteten for oss begge gikk opp 100%. Dette forplanter seg jo igjennom det meste av dagen.

Kommer aldri til å dele soverom på fast basis igjen. Det er bra sikkert 😄

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skulle ønske det var mer sosialt akseptert å ha separate soverom.

Anonymkode: 0d654...635

Drit en lang masj i det. 

Kan ikke beskrive hvor mye bedre livskvalitet man kan få av god søvnhygiene.

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo en ting om partneren ikke liker det, det må jo dere bli enige om. Men 'sosialt akseptabelt'? Ingen andre trenger vel å vite hvordan dere sover. (?)

TS her. Faktisk er det ganske mange som rynker på nesa når jeg sier at vi sover i forskjellige rom. Rart hva folk henger seg opp i 😅

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Her i huset har vi hvert vårt soverom med kontoroppsett, min ektefelle snorker og vi har litt forskjellig døgnrytme og behov for søvn. Fungerer utmerket for vår del.

Anonymkode: 28d8a...96d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sover dessverre svært dårlig med samboer. Så vi har hvert vårt soverom. Han snorker og jeg våkner lett. Så for meg er det helt klart best med hvert vårt. 

Anonymkode: c57c7...2d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Faktisk er det ganske mange som rynker på nesa når jeg sier at vi sover i forskjellige rom. Rart hva folk henger seg opp i 😅

Ja, det gjelder på andre områder også. Veldig rart hva enkelte henger seg opp i. Men da har du to valg: Drit i hva andre mener, og/eller ikke fortell hvordan dere løser deres privatliv. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres helt utmerket ut. Ser ikke poenget med at man er nødt å sove i samme seng. Det er jo kun ulemper og ingen fordeler. 

Bakdelen er jo at man trenger et ekstra rom, og da må man jo bo på bygda med mindre du er villig til å legge noen millioner på bordet for det ekstra soverommet. 

Anonymkode: 8c098...3ec

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min mann har også hvert vårt soverom. Han var skeptisk i starten, men jeg sa det at om han ikke ville bo med et søvnutsultet monster resten av livet, så måtte det bli sånn. Og nå elsker han det selv. Begges søvnkvalitet har økt kjempemye. Jeg slipper snorking, urolige bein, en mann som stjeler dyne eller klenger om natta. Og ikke minst prompingen hans. Samt kan bestemme akkurat hvilken temperatur jeg vil ha på soverommet. Og han liker svært godt å ha tv på sitt soverom, noe jeg avskyr. Og han får sove i sjøstjerneformasjon osv. 

Alt i alt så kommer vi aldri til å sove på samme rom på daglig basis igjen. 

Anonymkode: bbdf5...384

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er så deilig med eget soverom! Tror det er mange som har det, men det er tabu å snakke om. Har en følelse av at det er kvinner som setter mest pris på separate rom. Kanskje sover vi lettere og menn snorker mer høylytt? Vi har fem soverom og ingen hjemmeboende barn. Nå ser jeg det meningsløse i at vi var stuet sammen på ett med en 150cm seng, men det måtte sykdom til før vi tok til vett, merkelig nok.

Nå er jeg frisk og opplagt, mer overskudd i hverdagen og min omsorgsfulle mann slipper å bekymre seg over at han har holdt meg våken.💚

Anonymkode: fa75a...c5e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke poenget med at man er nødt å sove i samme seng. Det er jo kun ulemper og ingen fordeler. 

Jeg synes jo det er fordeler med å sove sammen også. Jeg skrev tidligere at vi sover sammen omtrent halvparten av tiden. Og det gir en fin nærhet. Det er bare at det også av og til gir en forstyrrelse i søvnkvalitet. 

Uansett så må hvert enkelt par finne ut av hva som fungerer for dem, også i forskjellige situasjoner (jobb, graviditet, småbarn osv), og det kan endre seg. 

Uansett så synes jeg ikke at andre har noe med dette å gjøre. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ett gjesterom hvor jeg av og til sover for å avlaste en vond rygg. Av og til sover mannen der feks når han har jobbet natt og kommer hjem i 5-6 tiden.

Anonymkode: 08de3...1c5

• Liker 3
Skrevet

De siste årene har jeg og min partner hatt hvert vårt soverom. Mange venner har blitt forbauset over dette, men i vårt tilfelle har det ikke påvirket oss negativt. Vårt sexliv er bedre og vi sover bedre. Noen ganger kan det hende vi tar en ettermiddagshvil sammen, men natten er hver for oss. Vil aldri gå tilbake til å dele soverom med noen igjen.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Skulle tro disse menneskene som rynker på nesa har dårlig fantasi. Det virker som de tror at man samtidig som man sier "vi sover i forskjellige rom" også sier "det gjør at vi ikke kan ha sex overhodet!"

Selvfølgelig kan man ha like mye sex. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Min mann og jeg har separate soverom, foreldrene mine har separate soverom, svigers har separate soverom og... alle andre? Hører jo barnas venner referere til "mammas rom" eller "pappas rom", så jeg har skjønt at det er helt normalt. Er også åpen om det selv, og referer til "mitt soverom". Mitt soverom er det desidert beste, selv om mannen mener hans er best😅

Anonymkode: f5595...428

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...