AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #1 Skrevet 31. mai 2022 Ja, tittelen sier vel sitt. Vi er er par i midten av førtiårene og er særboere i hver vår by med ca en times avstand. Vi er ofte sammen og vi har det fint, men han skravler i ett sett om tidligere flammer, tidligere kjærester osv osv. Alle situasjoner kan liksom kobles til de forskjellige exene. Og jeg er blitt så lei! Jeg er ikke spesielt sjalu av meg, og har forsøkt høre på og være vennlig, men nå har jeg kommet til et metningspunkt hvor det snart sprekker for meg. På sosiale medier er han «venn» med de alle sammen har jeg inntrykk av og trykker «like» og kommenterer alt av bilder og ting de legger ut. Jeg har forsøkt si litt forsiktig at kanskje fokuset kunne vært mer på nåtiden og ikke så voldsomt på det som en gang var, men han tar ikke hintet og fortsetter som før. Og jeg på min side vil ikke være en sjalu bitch som lager bråk for intenting. Men det er jo mengden her som lager krøll for meg. Og jeg på min side er jo også «venn» med et par exer på fb feks, men jeg trykker aldri «like» eller kommmenterer noe av respekt for det forholdet jeg er i. Vi er voksne folk og alle har vi hatt en fortid - men hva er greia? Er dette vanlig? Han er en sosialt oppegående fyr og burde kunne klart å legge fortiden bak seg. Det er særlig ei han kverner og kverner om. Og de har innimellom kontakt på telefon/meldinger også. Jeg har foreslått å få hilse på vedkommende men det sier han nei til. Noen som innspill? Kanskje jeg er urimelig og det vil jeg jo ikke være. Anonymkode: 3bbb0...b64 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #2 Skrevet 31. mai 2022 Vet du hva, du er ikke urimelig. Jeg hadde heller ikke vært bekvem med den situasjonen, og hadde krevd at kjæresten min slutta med det der. Og så kunne han jo avgjort selv hva han ville gjøre med det kravet, etterkommet eller droppa forholdet. Man skal ikke godta ting som ikke føles greit Anonymkode: e91cc...0a2 4 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #3 Skrevet 31. mai 2022 Ps. Exene han snakker om og har kontakt med på some/telefon har han ikke felles barn med. Dette er fohold av noe kort varighet etter at han skilte seg fra moren til barna hans. Kontakt med exkona som han har felles barn med er helt uproblematisk. Samme med meg og min exmann og far til mine barn så er det helt uten problemer og dramafritt. Ts. Anonymkode: 3bbb0...b64 1 1
Carrot Skrevet 31. mai 2022 #4 Skrevet 31. mai 2022 Jeg tenker vel at man ikke kan forandre noen for egen del, men man kan velge å gjøre noen endringer for å ivateta sitt eget beste. Så jeg tenker du m å ta et valg, vil du ha denne mannen med "feil og mangler" eller vil du ikke? Du har forsøkt hint, det funker ikke (det funker forresten dårlig på de aller fleste) så da får du si det med rene ord, typ: jeg syns dette er en ubehagelig situasjon, hva tnker du om å endre dette? Ikke, nei men da tror jeg faktisk vi to er ferdige som kjærester for dette er en no go fra min side, så jeg ønsker deg alt godt videre... 1
Nymerïa Skrevet 31. mai 2022 #5 Skrevet 31. mai 2022 Det at han snakker mye om dem og at han kommuniserer med dem blir to forskjellige ting. Det første tror jeg er enklest å gjøre noe med. Neste gang han setter i gang sier du "Du snakker veldig mye om Pia. Hvorfor gjør du det?" Og så hører du på forklaringa hans, kanskje han ikke har tenkt over det. Og så kan du si "Jeg synes egentlig ikke det er så veldig interessant." At du synes det er uinteressant er noe helt annet enn at du er sjalu. Jeg vil si at det er det motsatte. Og hvis han er så soialt oppegående som du skal ha det til så gir han seg. Ingen sosialt oppegående mennesker snakker om ting de vet at andre har null interesse av. Men at du synes han har for mye kontakt med ekser er en helt annen sak. Hvis du prøver å påvirke det på noen måte så risikerer du at han bare blir flinkere til å skjule kontakten for deg. En annen sak er at du kanskje ikke har lyst til å være hun dama som kontrollerer kjæresten. Samtidig forstår jeg godt at du ikke setter pris på dette. Dette punktet er verre, jeg har ikke noe godt forslag.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #6 Skrevet 31. mai 2022 35 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har forsøkt si litt forsiktig ... Hvorfor!? Hvorfor kan du ikke bare si det rett ut, "Jeg gidder ikke høre om dine ekser hele tiden. Kan vi snakke om noe annet"? Avbryt, bytt emne, skravl selv om noe du synes er interessant. "Har du sett hvor hurtig de nye tyske ICE-tog kjører!" Å holde øye med og henge seg opp i hva han "liker" og kommenterer ting på facebook synes jeg derimot er fjortisaktig. Anonymkode: d0061...ca8 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #7 Skrevet 31. mai 2022 Ikke hint, bare si rett ut at du snakker enormt mye om eksene dine. Det er jo en kjent sak at dette kan være litt turn off for de fleste, trenger ikke være sjalu for det engang, det er jo bare det at du driter vel i om eksen hans liker spaghetti eller har vært på tivoli. Etter lengre samliv kommer jo ekser opp i samtaler såklart, man har opplevd ting med dem. Men høres ut som det er litt vel mye, og det har han nok ikke tenkt over selv. Helt lov å gjøre han oppmerksom på det. At de er venner på Facebook og liker og kommenterer er noe jeg ikke hadde lagt meg opp i, men skjønner kanskje at kombinasjonen av prating om dem og dette blir litt mye. Du får bare si rett ut at det gjør deg usikker, om det er sånn. Det er helt legitimt å ha følelser. Og dumt å holde alt inne. Kan fort bli en fin prat dette, hvor dere blir bedre kjent med hverandre og knytter dypere bånd. Anonymkode: ff495...27c
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #8 Skrevet 31. mai 2022 Dette hadde jeg aldri orket , stort minus ved å være på SoMe - kanaler . Det stalkes og vedlikeholdes ekskjærester , og de tas med inn i nåtid og fremtid ved å holdes varm eller ved opprettholde kontakt. Med en gang man liker noe på Facebook siden til en eks eller lignende, er de straks tilstede i livet igjen, på en måte. Man tar og holder en form for kontakt. Er så glad jeg aldri har vært på med disse Sosiale medier - sidene , virker som den største forstyrrelse for å bevare eller etablere gode ,trygge forhold uten spøkelser fra fortiden. Anonymkode: 5af94...f6a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå