AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #1 Skrevet 31. mai 2022 Alle har forskjellige sexlyster, man bør være ganske like her. Ellers går det dårlig i lengden. Dere som holder på med dette skapet jo problemer for dere selv, man kan ikke tvinge seg til å ha sex med noen. Anonymkode: 67a5a...259 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #2 Skrevet 31. mai 2022 Med all respekt: man kan passe aldeles strålende sammen på mange andre - og mye viktigere - livsområder enn i senga. Litt pliktsex, for å tilfredsstille den du elsker, kan i den sammenheng være et bagatellmessig offer. Anonymkode: e71ad...eaa 25 9
Trolltunge Skrevet 31. mai 2022 #3 Skrevet 31. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Med all respekt: man kan passe aldeles strålende sammen på mange andre - og mye viktigere - livsområder enn i senga. Litt pliktsex, for å tilfredsstille den du elsker, kan i den sammenheng være et bagatellmessig offer. Anonymkode: e71ad...eaa Det er det virkelig ikke. Snakker man med kvinner som har mistet lysten på sex har de nærmest uten unntak praktisert pliktsex. Pliktsex ødelegger din seksualitet. Jeg kaller det faktisk små voldtekter kvinner selv utfører på sin seksualitet. Kroppen har sitt eget minne (det er derfor traumer overstyrer fornuft for eksempel), og dersom den ikke opplever sex som noe deilig og positivt stenger den av for lyst og behov for sex. Den vil ikke ha mer av slikt ubehag. Det er ikke noe stas for kvinner å få ødelagt sin seksualitet, og det er ikke noe stas for menn å ha en partner som har ødelagt seksualitet heller. Praktisert mange nok ganger vil man til slutt avsky sex, og ikke engang klare å gjennomføre pliktsex, uansett hvor høyt man elsker sin partner. Kroppen skrur ikke bare av lyst og behov, men takler ikke lenger sex. Man bør verne sin seksualitet og ikke påføre den ubehag. DET er det beste for både kvinner og menn på sikt. En sunn og frisk seksualitet opprettholdes på gode seksuelle opplevelser. Den dør ved pliktsex over tid. Endret 31. mai 2022 av Trolltunge 12 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #4 Skrevet 31. mai 2022 Det handler om å gi og ta i et forhold. Anonymkode: 4060d...4cf 5 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #5 Skrevet 31. mai 2022 Vi snakkes når du har levd med samme person i 20 år 😆👍 Anonymkode: 6fe0d...a06 13 5
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #6 Skrevet 31. mai 2022 Kommer nok an på hva man legger i pliktsex. Jeg har hatt sex uten å ha hatt særlig lyst først, men jeg fikk jo mer lyst etterhvert da, og fikk orgasmer mm. Skal sies at jeg sleit med spontan lyst pga medisiner, ikke noe annet. Og jeg følte meg ikke voldtatt ol. Flere år seinere sluttet jeg å ha lyst på sex fordi mannen min mistet følelser for meg, og sexen ble kald og mekanisk. Da hadde jeg ikke sex, jeg sa at jeg har sex igjen når du faktisk forfører meg og viser lidenskap. I forholdet til kjæresten nå har jeg mest spontan lyst. Men vi har bare sex når han virkelig vil. Ellers blir det ikke noe bra for noen av oss. Er han sliten, sover vi kanskje noen timer sammen først og knuller etterpå. Hvis jeg fikk mindre lyst, feks på grunn av graviditet/unger, ville jeg prøvd å ligge inntil, kysse eller være nær for å se om lysten kom fram. Jeg bruker ikke hormonell prevensjon fordi det demper min lyst og det liker jeg ikke. Anonymkode: dbf7c...889 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #7 Skrevet 31. mai 2022 Trolltunge skrev (13 minutter siden): Det er det virkelig ikke. Snakker man med kvinner som har mistet lysten på sex har de nærmest uten unntak praktisert pliktsex. Pliktsex ødelegger din seksualitet. Jeg kaller det faktisk små voldtekter kvinner selv utfører på sin seksualitet. Kroppen har sitt eget minne (det er derfor traumer overstyrer fornuft for eksempel), og dersom den ikke opplever sex som noe deilig og positivt stenger den av for lyst og behov for sex. Den vil ikke ha mer av slikt ubehag. Det er ikke noe stas for kvinner å få ødelagt sin seksualitet, og det er ikke noe stas for menn å ha en partner som har ødelagt seksualitet heller. Praktisert mange nok ganger vil man til slutt avsky sex, og ikke engang klare å gjennomføre pliktsex, uansett hvor høyt man elsker sin partner. Kroppen skrur ikke bare av lyst og behov, men takler ikke lenger sex. Man bør verne sin seksualitet og ikke påføre den ubehag. DET er det beste for både kvinner og menn på sikt. En sunn og frisk seksualitet opprettholdes på gode seksuelle opplevelser. Den dør ved pliktsex over tid. Jeg mener at du her, som ofte ellers i dine innlegg, fetisjerer sex; gjør en vanlig og naturlig hverdagsforteelse til noe overjordisk, hellig og magisk. Til noe som egentlig bare finnes i ditt eget hode. Anonymkode: e71ad...eaa 16
Trolltunge Skrevet 31. mai 2022 #8 Skrevet 31. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg mener at du her, som ofte ellers i dine innlegg, fetisjerer sex; gjør en vanlig og naturlig hverdagsforteelse til noe overjordisk, hellig og magisk. Til noe som egentlig bare finnes i ditt eget hode. Anonymkode: e71ad...eaa Jeg forstår at du mener det, når du er en av dem som har det forholdet til din seksualitet som fremgår her. Sex har man fordi det er deilig, utover de få gangene i livet man ønsker å lage barn, og er det ikke deilig er det ikke vits i. Da mister man behovet for det, fordi det ikke gir kroppen mening å ha det. For ganske mange kvinner og menn er den seksuelle relasjonen, nærheten og nytelsen temmelig vesentlig for forhold og bånd til hverandre. Om du synes dette er så uvesentlig og bare i mitt hode, er du da ærlig med din mann om at du praktiserer pliktsex? Om du ikke er det vil jeg si at da er du faktisk klar over at det er en ugrei ting. Ikke bare et liksom- problem, noe uvesentlig, som jeg har laget meg til i mitt hode. PS! God sex er magisk. Trist om du ikke vet det! Endret 31. mai 2022 av Trolltunge 6
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #9 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Alle har forskjellige sexlyster, man bør være ganske like her. Ellers går det dårlig i lengden. Dere som holder på med dette skapet jo problemer for dere selv, man kan ikke tvinge seg til å ha sex med noen. Anonymkode: 67a5a...259 Må nesten spørre, hvor gammel er du, og hvor mye erfaring har du med å leve under samme tak med en person? Anonymkode: 3453b...8e1 10
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #10 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Med all respekt: man kan passe aldeles strålende sammen på mange andre - og mye viktigere - livsområder enn i senga. Litt pliktsex, for å tilfredsstille den du elsker, kan i den sammenheng være et bagatellmessig offer. Anonymkode: e71ad...eaa Ja. Det er vesensforskjell mellom å bli med selv om lysta ikke er helt der og mest fordi du vil være god mot din kjære, versus pliktsex man har for husfredens skyld fordi det ellers blir så dårlig stemning. Det siste er absolutt skadelig, det første trenger ikke være det. Anonymkode: 8cf3e...669 11
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #11 Skrevet 31. mai 2022 Trolltunge skrev (42 minutter siden): Jeg forstår at du mener det, når du er en av dem som har det forholdet til din seksualitet som fremgår her. Sex har man fordi det er deilig, utover de få gangene i livet man ønsker å lage barn, og er det ikke deilig er det ikke vits i. Da mister man behovet for det, fordi det ikke gir kroppen mening å ha det. For ganske mange kvinner og menn er den seksuelle relasjonen, nærheten og nytelsen temmelig vesentlig for forhold og bånd til hverandre. Om du synes dette er så uvesentlig og bare i mitt hode, er du da ærlig med din mann om at du praktiserer pliktsex? Om du ikke er det vil jeg si at da er du faktisk klar over at det er en ugrei ting. Ikke bare et liksom- problem, noe uvesentlig, som jeg har laget meg til i mitt hode. PS! God sex er magisk. Trist om du ikke vet det! Ja, et forhold uten sex er jo helt uaktuelt. Hvorfor skal man godta det? Tenker at de som holder på med pliktsex eller lignende ikke har opplevd god sex, eller er trygge på seg selv seksuelt. Kanskje ikke utviklet seg seksuelt heller. Anonymkode: 67a5a...259 3 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #12 Skrevet 31. mai 2022 Pliktsex er jo egentlig ganske trist. Tilfredsstille og glede sin kjære, ja vel, men hva med ens egne behov. Kanskje har man de ikke, og da går det mer greit? Ikke noe særlig å ha sex med en man ikke tenner på eller har seksuell kjemi med. Anonymkode: bb696...174 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #13 Skrevet 31. mai 2022 Trolltunge skrev (1 time siden): Det er det virkelig ikke. Snakker man med kvinner som har mistet lysten på sex har de nærmest uten unntak praktisert pliktsex. Pliktsex ødelegger din seksualitet. Jeg kaller det faktisk små voldtekter kvinner selv utfører på sin seksualitet. Kroppen har sitt eget minne (det er derfor traumer overstyrer fornuft for eksempel), og dersom den ikke opplever sex som noe deilig og positivt stenger den av for lyst og behov for sex. Den vil ikke ha mer av slikt ubehag. Det er ikke noe stas for kvinner å få ødelagt sin seksualitet, og det er ikke noe stas for menn å ha en partner som har ødelagt seksualitet heller. Praktisert mange nok ganger vil man til slutt avsky sex, og ikke engang klare å gjennomføre pliktsex, uansett hvor høyt man elsker sin partner. Kroppen skrur ikke bare av lyst og behov, men takler ikke lenger sex. Man bør verne sin seksualitet og ikke påføre den ubehag. DET er det beste for både kvinner og menn på sikt. En sunn og frisk seksualitet opprettholdes på gode seksuelle opplevelser. Den dør ved pliktsex over tid. Jeg syns det er veldig fint at du satt ord på dette. Dette har jeg opplevd, og jeg har mistet helt interessen for sex. Jeg klarer ikke bruke en dildo engang. Jeg har bestemt meg for å forbli singel (er 29år) og ikke få barn, fordi jeg ikke takler sex lenger. Men er heldigvis veldig lykkelig alene. Anonymkode: dbd70...866 3 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #14 Skrevet 31. mai 2022 (Jeg er mann, så dere har rett bås å sette meg i.) Jeg synes det er vanskelig å ha helt svart hvitt syn på det. Det finnes så mange grader av det. Hvis man føler direkte motviljebør man droppe det. Hvis man mangler spontan lyst, men blir tent når man kommer i gang så kan det være lurt å være bevisst på å prioritere sex litegrann. Det er ofte mer fristende å se Netflix enn å trene, men når man først kommer seg ut så angrer man ikke. Ja, jeg har også sagt ja til sex når jeg i utgangspunktet hadde lyst til å sove. Det koster meg lite, men som sagt: Hvis kroppen virkelig sier nei, så må man si nei. Anonymkode: d163b...7f4 8 7
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #15 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Alle har forskjellige sexlyster, man bør være ganske like her. Ellers går det dårlig i lengden. Dere som holder på med dette skapet jo problemer for dere selv, man kan ikke tvinge seg til å ha sex med noen. Anonymkode: 67a5a...259 Jeg kaller det ikke pliktsex. Mannen har helt siden vi møttes hatt større behov enn meg, og da syns jeg det er helt greit å gi han en blowjob, eller at han lirker seg inn for å tømme seg uten at jeg trenger komme. Han er fornøyd, og jeg får det jeg trenger når jeg har behov for det. Anonymkode: b6f09...710 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #16 Skrevet 31. mai 2022 Trolltunge skrev (27 minutter siden): Det er det virkelig ikke. Snakker man med kvinner som har mistet lysten på sex har de nærmest uten unntak praktisert pliktsex. Pliktsex ødelegger din seksualitet. Jeg kaller det faktisk små voldtekter kvinner selv utfører på sin seksualitet. Kroppen har sitt eget minne (det er derfor traumer overstyrer fornuft for eksempel), og dersom den ikke opplever sex som noe deilig og positivt stenger den av for lyst og behov for sex. Den vil ikke ha mer av slikt ubehag. Det er ikke noe stas for kvinner å få ødelagt sin seksualitet, og det er ikke noe stas for menn å ha en partner som har ødelagt seksualitet heller. Praktisert mange nok ganger vil man til slutt avsky sex, og ikke engang klare å gjennomføre pliktsex, uansett hvor høyt man elsker sin partner. Kroppen skrur ikke bare av lyst og behov, men takler ikke lenger sex. Man bør verne sin seksualitet og ikke påføre den ubehag. DET er det beste for både kvinner og menn på sikt. En sunn og frisk seksualitet opprettholdes på gode seksuelle opplevelser. Den dør ved pliktsex over tid. Jeg er helt uenig i dette. Jeg har vært sammen med mannen min i 17 år, gjennom 2 svangerskap og alvorlig sykdomsperioder. Det har vært noen år der min sexlyst har vært helt fraværende, og da har jeg hatt pliktsex. For min del betyr det at jeg har tatt initiativ til sex, og faket både nytelse og orgasme, fordi mannen min ikke klarer å ha sex hvis jeg ikke virker ivrig og nyter det. Jeg liker også pliktsexen for resultatet, nemlig limet det gir for meg og mannen i tøffere perioder, fysisk nærhet er så utrolig viktig for tilknytningen og forholdet vårt. Selv om jeg ikke får direkte nytelse av det. De årene jeg har hatt pliktsex har ikke påvirket lysten min negativ, den har kommet tilbake hver gang. Og nå som ungene er større har vi deilig sex flere ganger i uka og er generelt fortsatt svært forelsket. Jeg tror den ukentlige pliktsexen er en av hovedgrunnene til at vi hele veien har hatt et veldig solid og kjærlig forhold, og jeg tror det har gjort oss sterkere som par. Jeg respekterer at ikke alle klarer dette, kanskje de har opplevd å få grenser overtrådt tidligere, men for min del har det hele veien vært noe jeg tenker på som et viktig verktøy for å holde meg og mannen nær hverandre gjennom ting som kanskje ville ført til avstand uten. Og i verste fall brudd. Anonymkode: e7517...98e 9 5 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #17 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Alle har forskjellige sexlyster, man bør være ganske like her. Ellers går det dårlig i lengden. Dere som holder på med dette skapet jo problemer for dere selv, man kan ikke tvinge seg til å ha sex med noen. Anonymkode: 67a5a...259 Du glemmer at «jeg er glad i x» ikke er den eneste grunnen til å gå inn i et forhold. Men trenger en å bo med fordi man ønsker åbo dyrere enn man har råd til alene. Man ønsker seg barn, og tenker denne personen duger som far/mor (eller i alle fall er villig til å få unger, selv om hen er udugelig til oppgaven). Man ønsker den sosiale statusen det gir å være i et forhold i sin familie eller religiøse sekt. Man fikk mer eller mindre påtvunget en partner av nevnte familie/sekt. Man tenkte «dette trives jeg mer med enn å være singel». Etc, etc. AnonymBruker skrev (1 time siden): Med all respekt: man kan passe aldeles strålende sammen på mange andre - og mye viktigere - livsområder enn i senga. Litt pliktsex, for å tilfredsstille den du elsker, kan i den sammenheng være et bagatellmessig offer. Anonymkode: e71ad...eaa Problemet er jo at dersom du elsker noen som tenner på sex med en person som ikke har lyst på sex så har du valgt en meget tvilsom karakter til partner. Og da forutsetter jeg at du har spilt med åpne kort og sagt «jeg tenner ikke på deg» slik at vedkommende kan velge deg vekk som partner helt fra start av. Har du ikke spilt med åpne kort så er premisset ditt feil - da elsker du ikke din partner. Du elsker ditt liv med partneren. Noe som er årsaken til mange forhold, for all del. Trolig flere forhold bygget på egenkjærlighet enn på kjærlighet til partner. Men det har overhodet intet med å elske en annen å gjøre. (Det er bare å elske seg selv litt for mye). Anonymkode: 4bdaa...bbc 1 1
Tone83 Skrevet 31. mai 2022 #18 Skrevet 31. mai 2022 Men det er jo vanlig at den ene parten til slutt mistet all sexlyst, man må jo kunne leve lykkelig sammen uten sex når man blir eldre. 🤷🏼♀️ 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #19 Skrevet 31. mai 2022 Pliktsex og pliktsex er virkelig to forskjellige ting etter min erfaring ; sex med en som er snill og grei om han får det han vil( dette er egentlig ikke greit og føles som voldtekt men som man i en periode kan gjøre for husfreden) og sex man er med på for å glede den man elsker. Fordi det ikke er noe offer å gjøre det, fordi man alltid gjør ting for hverandre som gagner mer den ene parten enn den andre. Man liker ikke å gå ut med søpla heller men man gjør det for å hjelpe og glede. ( rar sammenligning men det handler om tjenester) Selvsagt er ikke ALL sex pliktsex, da er det ikke greit. Men om den ene parten har lyst oftere enn den andre så finns det ingen grunn til at pliktsex er negativt i det lange løp Anonymkode: 91d00...b28 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #20 Skrevet 31. mai 2022 Hvis man ikke har lyst til å ha sex må man heller leve alene. Å i tillegg fremstille seg som offer blir for dumt Anonymkode: 5d5f7...797 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå