Gå til innhold

Anmelde vold som skjedde for 12 år siden?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For 12 år siden var jeg i et veldig voldelig forhold. Han var 2 år eldre enn meg, jeg var under 18 år. 

Legen så blåmerkene. Men ingen bilder ble tatt. Jeg var redd han, og turte ikke anmelde. Men kom meg vekk, heldigvis. Venninnen min og eksen hennes så også blåmerkene, da jeg en natt måtte sove hos dem, grunnet kaos og vold som skjedde hos meg. 

Er det for sent å anmelde? Eller er det noe vits? Vil det bare bli henlagt?

Har blitt voldtatt (av en annen) på et senere tidspunkt, da var det mange bevis, men det ble like vell ord mot ord og den saken ble henlagt. 

Anonymkode: b5497...e6a

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvorfor skal du anmelde noe som ikke kan bevises nå, så lenge etterpå? Det er bare bortkastet tid. De kommer til å henlegge saken pga "bevisets stilling". Det er umulig å bevise noe nå, når du ikke har bilder eller noe.

Jeg tror jeg ville prøvd å komme over dette på annet vis var jeg deg. Kanskje søkt terapisamtaler med en profesjonell. Det kanskje kan hjelpe å få det ut, og snakke om det med noen?

Mener ikke å høres hjerteløs ut altså, men 12 år siden og ingen beviser? Håpløst. Kanskje det er foreldet?

Jeg vet heller ikke foreldelsesfristen for vold i nære relasjoner, men kanskje du finner ut noe her:

https://snl.no/foreldelse_av_straffeansvar

Endret av Million
  • Liker 1
Gjest Luna Llena
Skrevet (endret)

..-

Endret av Luna Llena
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ringe politiet å si ifra hvis du er redd han kan skade andre eller kan ha skadet andre. Så om det skulle bli noe kjempe greier på han senere så kan du bli hentet inn som vitne. 

Jeg prøvde å få meldt min fostermor for grov vold, men da var det foreldet. Likevel er hun notert i systemet om det skulle havne noe mer på henne. Og litt i håp om at hun ikke skal klare å få flere fosterbarn. Vi er 3 stk med samme erfaring som har bodd der til forskjellige tider. 

Det er også dokumentert hos barnevernet, men da er det bare for henne å flytte til en annen kommune for å bli fostermor igjen. Derfor syns jeg ikke at det holdt. 

Anonymkode: 70621...68c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...