AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #1 Skrevet 31. mai 2022 39 år. Hatt uregelmessige sykluser hele veien, så ikke unormalt med endel «uvanlig» perioder. Siste 3 mnd har jeg blødd litt mindre enn jeg pleier, og det har kortet ned på antall dager. Denne mnd fikk jeg min «vanlige» variant, altså en stor blødning. Mye menssmerter osv. Varte i 3 dager, så en dag pause, så på igjen i 2 dager, så en dag pause for så å fortsette videre, nå på dag 15. Blør lite nå, men nok til at jeg bruker bind. Er nok noe hormonelt som er i ulage, men leser jo på nett at det bør undersøkes. Skal jeg vente litt til å se an? Skal jo ha eggløsning straks uansett, kanskje d gjør at d stopper? Anonymkode: 19146...354 1
tussi680 Skrevet 31. mai 2022 #3 Skrevet 31. mai 2022 Høres litt ut som overgangsalderen, altså starten på den. Ta en tur til legen og fortell om forandringene. De tok blodprøver av meg, og fant ut at jeg den gang var i startfasen.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #4 Skrevet 31. mai 2022 Sofakona skrev (2 minutter siden): Har du sjekket deg for pcos? Nei, ikke som jeg vet. Tar celleprøve hvert 3. år og har 3 barn. De 2 siste tok jeg med keisersnitt og da sjekket de iallefall eggstokker osv og alt så fint ut. Anonymkode: 19146...354
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #5 Skrevet 31. mai 2022 tussi680 skrev (1 minutt siden): Høres litt ut som overgangsalderen, altså starten på den. Ta en tur til legen og fortell om forandringene. De tok blodprøver av meg, og fant ut at jeg den gang var i startfasen. Ja, har vært inne på tanken selv…. Anonymkode: 19146...354
Sofakona Skrevet 31. mai 2022 #6 Skrevet 31. mai 2022 Pcos finner du med ultralyd og blodprøver. Du kan bli gravid med pcos men du har uregelmessig syklus, ikke alltid du får eggløsning, går opp i vekt etc
flusa Skrevet 31. mai 2022 #7 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): 39 år. Hatt uregelmessige sykluser hele veien, så ikke unormalt med endel «uvanlig» perioder. Siste 3 mnd har jeg blødd litt mindre enn jeg pleier, og det har kortet ned på antall dager. Denne mnd fikk jeg min «vanlige» variant, altså en stor blødning. Mye menssmerter osv. Varte i 3 dager, så en dag pause, så på igjen i 2 dager, så en dag pause for så å fortsette videre, nå på dag 15. Blør lite nå, men nok til at jeg bruker bind. Er nok noe hormonelt som er i ulage, men leser jo på nett at det bør undersøkes. Skal jeg vente litt til å se an? Skal jo ha eggløsning straks uansett, kanskje d gjør at d stopper? Anonymkode: 19146...354 Jeg ville gått til fastlegen,og eventuelt fått henvisning til gynekolog. Lykke til❤️
tussi680 Skrevet 31. mai 2022 #8 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, har vært inne på tanken selv…. Anonymkode: 19146...354 Men fortsetter du å blø slik som du gjør, ta da i hvertfall kontakt med lege. Fikk utskraping etter over 3 ukers konstant blødning, jeg begynte å bli slapp og mye vondt i hue. Men, det behøver ikke å skje med deg da, men ta en blodprøve du bl.a.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå