Gå til innhold

Hvor mye skjermtid har din 12-åring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På hverdager, i helgene?

Anonymkode: 5cce9...292

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så ofte han vil så lenge han opprettholder arbeidet sitt (lager middag, ta utav oppvaskemaskina, klesvask og lekser) Må vøre i seng kl 22 i hverdagen, og fritt i helgene

Anonymkode: 35944...cac

Skrevet

Mine to på 11 og 13 har ingen fast skjermtid og ingen begrensning. Dette synes vi er greit fordi de gjør lekser straks de kommer fra skolen og tar skolearbeidet seriøst, de deltar i husarbeidet, de deltar på fritidsaktiviteter, de deltar på familieaktiviteter og blir gjerne med på sykkelturer, brettspill og annet vi finner på sammen og de også er fysisk sammen med vennene sine. I praksis betyr det at enkelte dager sitter de med skjerm i mange timer og andre dager ingenting. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1 time på hverdager og 2 timer i helgene. Spilling sammen med venner (når de er på besøk), sammen med oss eller å se noe på tv sammen, kommer utenom. For min 12-åring har det bøker veldig godt og bra å få regulert det, skjermtiden hans ble voldsom under korona. Jeg har også fått meg noen aha-opplevelser etter at vi tok grep, før tenkte jeg som de andre i tråden her. 

Anonymkode: 21132...587

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Så ofte han vil så lenge han opprettholder arbeidet sitt (lager middag, ta utav oppvaskemaskina, klesvask og lekser) Må vøre i seng kl 22 i hverdagen, og fritt i helgene

Må 12 åringen din vaske klær selv?

AnonymBruker
Skrevet

Har en jente på 13 så det er ikke spilling her, men generell mobilbruk. Vi har ikke fastsatte timer, men hun får ikke ha mobil ved bordet, og vi tar den når hun legger seg.

Hun er ganske aktiv med mye skole, sosialt og fritidsaktiviteter, så det er sjelden et problem at hun bare blir sittende med skjerm på rommet.

Anonymkode: dce2f...1bf

AnonymBruker
Skrevet
flusa skrev (25 minutter siden):

Må 12 åringen din vaske klær selv?

Hvorfor skulle de ikke kunne det?

Anonymkode: a5da1...2b5

Skrevet

Min er bare 11 da men blir ikke noen endringer når han blir eldre. 😄 Vi har heller ingen begrensning på skjem og gaming, han justerer det fint selv. Så lenge det ikke blir noe gnål når vi skal gjøre noe annet og han gjør det han får beskjed om så har vi det slik. Han går på sine fritidsaktiviteter og følger opp alt på skolen og så lenge han gjør det så har vi det som vi har hatt det hele tiden. Dessuten så løper de jo ut når det blir fint vær, mye av det sosiale avtaler de jo når de sitter å prater sammen mens de gamer.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Lager middag og vaske klær? Er det han eller du som er forelderen her?

Anonymkode: 1174e...bc0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

På hverdager, i helgene?

Det får han styre selv. Han må gjøre alle pliktene sine, komme seg i seng tidsnok, være med venner ut innimellom, utenom det står han fritt til å bestemme over fritiden sin!

Anonymkode: efb59...fc4

AnonymBruker
Skrevet

Styrer det helt selv

Anonymkode: 5d04b...476

AnonymBruker
Skrevet

Styrer det selv. Men her gamer han hele tiden . Han gjør aldri noe annet . 

Anonymkode: c8109...1d3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

På hverdager, i helgene?

Har en gutt på 12, fyller i desember, så begynner på ungdomskolen nå.

hverdag : han spiller så og si aldri , rett og slett fordi han heller er ute med venner, trener 4 ganger i uka ( fotball ), har lekser og skole, hvis han spiller blir det max en halv time, han er ikke så ivrig lengre som han var for for eksempel 2 år siden :)

Helg : er det sånn omtrent likt, mye med venner, en del helger det er cuper og han ser heller på tven og slik,enn og spille egentlig,men blir kanskje 2-3 timer hver uke på spilling, kanskje litt mer når det er kaldt eller bare regner,men han er uansett mye med kamerater

Anonymkode: 8027e...d62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...