Gå til innhold

Nå slutter du, ellers klipper jeg neglene dine og filer de helt ned

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og bare for å få sagt det, jeg er over 20 og voksen. Men kjæresten min er litt kontrollerende ovenfor meg.🙇‍♀️ Jeg sliter med eksem på armene og har en tendens til å klø meg litt hardt på nattestid i søvne uten at jeg merker det, våkner derfor til tider opp med ganske heftige kloremerker, blant annet skjedde det i helgen og jeg har et stort kloremerke rett nedom skulderen. Jeg har ikke kjempe lange negler, men jeg har litt lengde på de og liker de godt som de er. Hadde på meg en crop top igår og kjæresten la merke til klore merket mitt og sa at jeg må slutte, om ikke så klipper han neglene mine og filer de helt ned. Hørtes jo ut som rene trusselen.🤦‍♀️  Sa at jeg ikke er 12 år og at jeg skulle prøve å la være. Han er til tider veldig bestemt og sjefete. Hvor kommer denne oppførselen fra?

Anonymkode: bc29b...c18

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer mest på om du får god behandling for dette eksemet?

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Momma skrev (15 minutter siden):

Lurer mest på om du får god behandling for dette eksemet?

Smører meg 3 ganger om dagen med Locobase.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er tydeligvis ikke bra nok. Gå til hudlege.

Anonymkode: 13605...bad

• Liker 10
Skrevet

Han er ikke kontrollerende bare pga denne kommentaren, han er frustret på dine vegne og gir utrykk for det på en likk teit måte.. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Locobase er god mot svært tørr hus, men noen ganger kan en lett kortisonkrem hjelpe veldig dersom det faktisk er eksem. Evt. hudlege som trolig vil foreskrive det samme bare sterkere. Må brukes bare noen dager i slengen. Hør på apoteket. 

Og du, kjæresten din er bare frustrert, det der kunne jeg lett sagt til min kollega til og med. 

Anonymkode: db9c6...3e6

• Liker 2
Skrevet

Hvis du klorer deg i søvne, hjelper jo ingen intensjoner om å prøve å la være. Kan du ha på deg en tynn genser eller hansker om natta? Hva sier hudlegen din?

Du kjenner kjæresten din og vet best om han er kontrollerende, men sånn umiddelbart høres det mest ut som han opplever at du ikke tar helsen din på alvor. Du tenker kanskje klor er harmløst, men eksemhud er sart og har større tendens til infeksjon enn frisk hud. Negler er som kjent et yndet tilholdssted for bakterier. 

Slik du skriver, virker det som du har en umoden holdning til håndtering av eksemet, og kanskje det gjør ham fortvilet? Når du svarer at du skal "prøve å la være", sier du i praksis at du ikke har tenkt å gjøre noe som helst. Det er så klart ditt valg, men det er et umodent et.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du noen andre eksempler hvor han er sjefete og kontrollerende? Dette var ikke det verste eksempelet, men hvis han alltid kommer mer sånn er det jo verre. 

Anonymkode: f3657...f16

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det har min mann sagt til meg også og det var i frustrasjon og med omsorg fordi han så hvor ille det var. Jeg klødde så senga ristet. Hva du gjør i søvne kan du ikke styre så å si "jeg prøver_ fungerer ikke. Locobase er ingen mirakelkur mot kløe, du bør absolutt gå til hudlege og finne ut hvorfor du klør såpass mye at det skjer i søvne.

Anonymkode: 98453...d26

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du kan mest sannsynlig ha nytte av en god kortisonkrem. Kanskje vil du slippe unna med å smøre en-to ganger om dagen om du får en krem med virkestoff, så det kan godt være verdt bryderiet å ta seg en tur til legen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har to barn med barneeksem, de får på kortisonkrem to ganger om dagen, en god fuktighetskrem ved behov ellers, og så sover de alltid i tynne, stramme bomullsgensere så de ikke får klort seg. 

Hjelper null med gode planer når man er våken, dersom kroppen "ordner opp selv" og du klør deg til blods i søvne. 

• Nyttig 1
Gjest Warrior
Skrevet (endret)

Hvorfor noen er kontrollerende og sjefete vet jeg ikke. Er det litt selv også dessverre men hvorfor, aner ikke. Bare alltid vært litt sånn. Folk er jo forskjellig så da er det vel naturlig at noen liker å sjefe mer enn andre.

Men han høres ikke sjefete/kontrollerende ut på grunn av den kommentaren i alle fall synes jeg, selv om han kunne sagt det på en bedre måte. Du bør jo slutte med å klø, ja vet det ikke er enkelt når det er eksem og klør veldig. Derfor bør du gå til lege å høre hva det er og få noe for det så det kan bli bedre/forsvinne. Kanskje det er frustrende for han å se at du klør deg og får kloremerker? Han vil at du skal få det bedre at du tar det på alvor? Ikke vet jeg hva han tenker, men det hadde i alle fall jeg blitt. 

Endret av Warrior
AnonymBruker
Skrevet

Du kan sove med hansker om natta.

Anonymkode: 390d7...545

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...