AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #1 Skrevet 31. mai 2022 Hei! Jeg har et dilemma med at samboeren min ikke forstår meg. Det har seg nemlig sånn at vi har gjennomgått ekstremt mye, og dynamikken har alltid vært at han «styrer» og jeg følger. Han har klaget på at jeg alltid er hjemme og at jeg ikke «gjør noe», at jeg aldri jobbet og aldri så venner - jeg har slitt med angst og har vært veldig deprimert i den perioden jeg var så mye hjemme, men nå har ting snudd. Før hadde jeg ikke en jobb, eller jeg jobba sånn ca 1 gang i uken til ingenting - mens nå jobber jeg tilnærmet fullt ved siden av skole. Jeg har også tatt opp igjen kontakten ned gamle venner og bruker endel tid med de på fritiden. Siden jobben min innebærer å jobbe til både 18 og 20 store deler av uken mens han jobber til 16 ser vi hverandre betydelig mindre og dette syns han er kjipt. Spesielt den siste måneden har jeg brukt mye mer tid på venner og har avslått han 2 ganger til fordel for venner. Dette er fordi jeg har følt at jeg trenger space og tid alene, mens han har snudd totalt og nå gir han meg egentlig alt jeg vil ha.(ikke påtatt, men han snakka med meg om at han virkelig hadde innsett hva han mister om han ikke gjør en endring. Han vil virkelig gå all inn og har virkelig fulgt opp på ordene sine) Men jeg ble veldig overrasket over oppførselen og jeg trakk meg veldig tilbake av akkurat dét de siste ukene og han klarer ikke å forstå hvorfor og tror heller at jeg er utro eller «gjør noe jeg ikke skal». Han blir bekymra og såra når jeg ikke tar tlf når jeg er ute med venner osv. han følger også litt med på snapscoren min og han reagerer på at jeg somregel har tlf i lomma og at den aldri ligger fremme. (Har en fortid med at han bryr seg om hvem jeg snakker med og jeg orker virkelig ikke lange forklaringer om hvem folk er så jeg unngår det) jeg har prøvd så godt jeg kan å forklare han at jeg syns det er merkelig at han har blitt den perfekte kjæresten etter 1,5 år med endel opp og nedturer som går på at vi har skjøvet hverandre vekk og tatt hverandre tilbake. Sånn evig runddans jeg har begynt å bli utrolig sliten av og som jeg bare ønsker å bryte. Når han reagerer så sterkt på at jeg er mye med venner så er jeg redd det går rett tilbake til sånn det var før ifall at oppførselen hans kun er et resultat av at jeg er mindre tilgjengelig - jeg er jo redd for at det ikke varer og at han må gi meg tid til å justere meg😂 hvis det gir mening? Han mener at jeg må bevise at jeg vil være med han, men jeg har absolutt aldri uttrykt noe annet. Er jeg helt fjern og hva er det jeg ikke ser/hva gjør jeg galt? Jeg skjønner at tlf kan virke suspisious, men han har lagt opp til det selv føler jeg siden han har somregel vært helt lik frem til de siste månedene og det er oppå at han reagerer lett på at jeg fks har gutter på snap. hjelp?🥺 Anonymkode: 99517...b23
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #2 Skrevet 31. mai 2022 Alt jeg leser er: Han, han, han, han, han, han, han, +++ Just Dump The Fvcker, Wooooooooooooooooooooooooooo--man ! 😂 Anonymkode: 064d4...d6d 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #3 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hei! Jeg har et dilemma med at samboeren min ikke forstår meg. Det har seg nemlig sånn at vi har gjennomgått ekstremt mye, og dynamikken har alltid vært at han «styrer» og jeg følger. Han har klaget på at jeg alltid er hjemme og at jeg ikke «gjør noe», at jeg aldri jobbet og aldri så venner - jeg har slitt med angst og har vært veldig deprimert i den perioden jeg var så mye hjemme, men nå har ting snudd. Før hadde jeg ikke en jobb, eller jeg jobba sånn ca 1 gang i uken til ingenting - mens nå jobber jeg tilnærmet fullt ved siden av skole. Jeg har også tatt opp igjen kontakten ned gamle venner og bruker endel tid med de på fritiden. Siden jobben min innebærer å jobbe til både 18 og 20 store deler av uken mens han jobber til 16 ser vi hverandre betydelig mindre og dette syns han er kjipt. Spesielt den siste måneden har jeg brukt mye mer tid på venner og har avslått han 2 ganger til fordel for venner. Dette er fordi jeg har følt at jeg trenger space og tid alene, mens han har snudd totalt og nå gir han meg egentlig alt jeg vil ha.(ikke påtatt, men han snakka med meg om at han virkelig hadde innsett hva han mister om han ikke gjør en endring. Han vil virkelig gå all inn og har virkelig fulgt opp på ordene sine) Men jeg ble veldig overrasket over oppførselen og jeg trakk meg veldig tilbake av akkurat dét de siste ukene og han klarer ikke å forstå hvorfor og tror heller at jeg er utro eller «gjør noe jeg ikke skal». Han blir bekymra og såra når jeg ikke tar tlf når jeg er ute med venner osv. han følger også litt med på snapscoren min og han reagerer på at jeg somregel har tlf i lomma og at den aldri ligger fremme. (Har en fortid med at han bryr seg om hvem jeg snakker med og jeg orker virkelig ikke lange forklaringer om hvem folk er så jeg unngår det) jeg har prøvd så godt jeg kan å forklare han at jeg syns det er merkelig at han har blitt den perfekte kjæresten etter 1,5 år med endel opp og nedturer som går på at vi har skjøvet hverandre vekk og tatt hverandre tilbake. Sånn evig runddans jeg har begynt å bli utrolig sliten av og som jeg bare ønsker å bryte. Når han reagerer så sterkt på at jeg er mye med venner så er jeg redd det går rett tilbake til sånn det var før ifall at oppførselen hans kun er et resultat av at jeg er mindre tilgjengelig - jeg er jo redd for at det ikke varer og at han må gi meg tid til å justere meg😂 hvis det gir mening? Han mener at jeg må bevise at jeg vil være med han, men jeg har absolutt aldri uttrykt noe annet. Er jeg helt fjern og hva er det jeg ikke ser/hva gjør jeg galt? Jeg skjønner at tlf kan virke suspisious, men han har lagt opp til det selv føler jeg siden han har somregel vært helt lik frem til de siste månedene og det er oppå at han reagerer lett på at jeg fks har gutter på snap. hjelp?🥺 Anonymkode: 99517...b23 Eh, han har problemer og de problemene er ikke ditt ansvar. Han klaget på du ikke gjorde noe, du gjorde noe med det, nå klager han på noe annet. Det betyr at den ukjente faktoren her er klagingen hans, hans misfornøyde vesen. Skjønner ikke at du gidder, at DU skal bevise noe? DU har jo bevist! For en ekkel faen. Anonymkode: 0ffda...07d 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #4 Skrevet 31. mai 2022 Høres ut som han ikke takler det når du er nede- og da helst vil du skal bli en annen før han kan godta det... Virker ikke akkurat som han har hatt den store forståelsen og respekten for og være ærlig.. Så- da du endelig har klart komme deg opp, og er mer slik som han ønsker....Da blir det også feil på et vis....Nei, vet du hva!? Du er sterk som har kommet deg til "normalen" igjen, men du har klart der alene og ikke med hjelp fra han- som virker mest til og ha dømt deg... Er det virkelig han du vil ha?? Eller finne en som respekterer deg akkurat sånn du er, og samme hva som har skjedd!? Lykke til videre❤🙂 Anonymkode: fb9a3...f90
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #5 Skrevet 31. mai 2022 Du presenterer et veldig enkelt tilfelle, ts. Han forsøker kontrollere hvor du er, med hvem du er og hav du gjør. Det er tre stykk røde flagg. Så krever han (rødt flagg) at du «beviser» at du ikke gjør noe han ikke vil at du skal gjøre. Han har ikke noe med hva du velger å gjøre. Det at han tror han kan kreve noe er et rødt flagg, det at han tror han har noe å si på hva du har på deg, hvem du er venner med, hva du gjør på fritida - alt røde flagg. Masse røde flagg. Kom deg unna før han tyr til direkte psykisk vold. For eskalerer det til psykisk vold (og dere er veldig nært) så øker faren for fysisk vold. Og husk, ts, for en kvinne er valgt partner alltid den aller største risikoen for skade og død. Så velg med omhu. Og velg en bedre partner om du velger en ny. Men det er, helt åpenbart, bedre å være singel enn å ta til takke med han her. Anonymkode: e7fa9...749 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #6 Skrevet 31. mai 2022 Dere høres umodne ut begge to. Først var han irritert over at du var der og tilgjengelig hele tiden og alltid hadde lyst til å være med han. Og det kan faktisk være skikkelig tungt å ha en kjæreste med lite initiativ og som bare vil henge på det den andre gjør hele tiden. Så har du snudd helt og vil mest være ute, borte, på jobb eller sammen med andre, og han føler seg liten og usikker på grunn av det. Og han skjønner at han vil være med deg når det ikke er alltid hele tiden og alltid bare han som drar lasset sosialt og med hva dere gjør. Har dere glemt å snakke sammen om hva som er passelig mye? Både tid sammen og kvelder hver for dere? Hvorfor lar du han ikke bli kjent med vennene dine? Jeg tenker dere må gi hverandre litt mer begge to. Du må invitere han inn i det nye livet ditt og vise at det er han du vil ha. Og han må vise at han stoler på deg, og slutte med å mase om at du ikke tar telefonen når du er opptatt. Hvis han kjenner vennene dine blir det heller ikke noen stor sak å fortelle hvem du snakker med. Og det er faktisk normalt i et forhold å fortelle hvem man snakker med. Anonymkode: 864bf...f29 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #7 Skrevet 31. mai 2022 Han innså at han likte deg best da du var hjemme og ikke gjorde noe, for da viste han hvor du var. Nå er han usikker fordi du har fått at aktivt liv. Men det er hans problem. Anonymkode: 030f8...186 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #8 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Alt jeg leser er: Han, han, han, han, han, han, han, +++ Just Dump The Fvcker, Wooooooooooooooooooooooooooo--man ! 😂 Anonymkode: 064d4...d6d Du sier noe der😞 Anonymkode: 99517...b23
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #9 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Eh, han har problemer og de problemene er ikke ditt ansvar. Han klaget på du ikke gjorde noe, du gjorde noe med det, nå klager han på noe annet. Det betyr at den ukjente faktoren her er klagingen hans, hans misfornøyde vesen. Skjønner ikke at du gidder, at DU skal bevise noe? DU har jo bevist! For en ekkel faen. Anonymkode: 0ffda...07d Det er det jeg føler også.. uansett hva jeg gjør så er det gærnt.. men nå som jeg ikke er helt mottagelig for den «perfekte» kjæresten han har blitt i det siste så er det feil og han mener jeg er utro eller gjør noe gæli. Jeg trekker meg jo bare litt tilbake for å tenke gjennom ting, jeg hopper jo ikke i halmen med en annen av den grunn liksom🙄 Og ja, jeg har sagt tydelig ifra om at jeg trenger å tenke, men han mener det er unnskyldninger for å gjøre alt annet🤯 Anonymkode: 99517...b23
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #10 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Han innså at han likte deg best da du var hjemme og ikke gjorde noe, for da viste han hvor du var. Nå er han usikker fordi du har fått at aktivt liv. Men det er hans problem. Anonymkode: 030f8...186 Ja, det virker litt sånn.. Anonymkode: 99517...b23
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #11 Skrevet 31. mai 2022 Ingen skal måtte bevise at de ikke er utro. Enkelt og greit. Så bra at du har det bedre med deg selv. Jeg heier på deg. Det burde kjæresten din også gjøre. Når folk er "nede" og har dårlig selvtillit, så godtar de ofte mer dritt fra kjærestene sine. Nå når du har fått livet ditt på stell, så er han redd for at du ikke kommer til å godta dritten hans mer. Så nå prøver han desperat å slenge manipuleringsknepene sine etter deg. "Du må bevise at du ikke er utro!!" Hallo?? Er ikke fyren riktig klok? Du er jo ikke utro! Det er ikke ditt problem at han er sykelig sjalu. Du er faktisk en kjekk og grei jente. Og du er til å stole på. Du skal ikke la deg kontrollere. Hvis han er sykelig sjalu, så er det HANS problem. Da får han kontakte fastlegen sin og be om time hos psykolog. Og så kan du fortsette å leve et normalt liv uten å bli kontrollert av en sjalu kjæreste! Anonymkode: 2de79...f18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå