Gå til innhold

Hjelp, sjefen har ikke registrert noen av mine vakter og jeg får ikke svar.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir så lei meg, jeg er alenemor. Jeg jobber som ringevikar i helsevesenet og skulle gå inn å godkjenne timeliste, da så jeg at ingen av timene mine var registert. Jeg har prøvd å få tak i sjefen uten hell, og blir det ikke fikset i dag så står jeg uten lønn i juni. Lønnen utbetales ikke før den 14 juni, men timelistene skal være godkjent og sendt inn videre til lønningskontor den 1 juni av sjefen. Hva gjør jeg nå? 

Anonymkode: b17ab...8e5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du mulighet til å kontakte de som kjører lønnen? 

Anonymkode: e44b8...a74

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du mulighet til å kontakte de som kjører lønnen? 

Anonymkode: e44b8...a74

Ja, men de sier at sjefen så må kontakte dem- det er kommunen. 

AnonymBruker
Skrevet

Timelistene ble ikke lagt ut før sent i går, så kunne ikke ordnet dette før og det er sjefen som fører opp timene. Vi skal bare godkjenne. Jeg kan ikke godta å sitte uten lønn i juni, jeg har ikke oppsparte midler å leve av og jeg har jobbet for lønnen min 😟

AnonymBruker
Skrevet

Da får du nok bare henge i telefonen til du får snakket med sjefen. Eller oppsøke sjefen på jobb.

Anonymkode: a2734...e87

• Liker 1
Skrevet

Det kan jo være ulike årsaker til at sjefen ikke tar telefonen. Feks sykdom. Så kan du ikke ringe avdelingen du jobber på og forhøre deg om sjefen er på jobb? Evt om andre i ledelsen er tilstede? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da får du nok bare henge i telefonen til du får snakket med sjefen. Eller oppsøke sjefen på jobb.

Anonymkode: a2734...e87

Sjefen er nesten aldri på jobben, så sjeldent å møte på. Og de få gangene hun er på jobb er hun i møte hele dagen. Men ja, jeg henger i telefonen, har sendt melding også om hva det gjelder. 

Skrevet

Kommunen, da er jeg ikke overrasket. Kollegaen min opplevde at helge og kveldstillegg for et halvt år bare uteble.  Hun oppdaget det da hun synes lønna var mistenkelig lav og dobbeltsjekket alle lønnslipper. Jeg har selv opplevd at et nattetillegg ikke har blitt registrert og en hel påskehelg med langvakter. Den gang var jeg heldig og kontaktet sjefen, så det ordnet seg raskt. En annen gang fikk jeg ikke juli lønn . Lønna rett og slett uteble og sjefen min var på ferie. Da ga jeg meg ikke. Jeg måtte jo betale huslån og regninger. Ringte til lønninngskontoret og HR. Særdeles mye arroganse og lite hjelp å få, men jeg sto på mitt. Ble satt over fem ganger og var på tlf i 45 minutter før jeg kom til en person som kunne hjelpe meg 

Har du mulighet til å kontakte lederen til din leder?  Hvis ikke,  bør du kontakte HR og lønningskontor. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sjefen er nesten aldri på jobben, så sjeldent å møte på. Og de få gangene hun er på jobb er hun i møte hele dagen. Men ja, jeg henger i telefonen, har sendt melding også om hva det gjelder. 

Send både mail og sms til sjefen. Ganske kjedelig situasjon 

Anonymkode: 44f3d...215

AnonymBruker
Skrevet
Luckiness skrev (Akkurat nå):

Det kan jo være ulike årsaker til at sjefen ikke tar telefonen. Feks sykdom. Så kan du ikke ringe avdelingen du jobber på og forhøre deg om sjefen er på jobb? Evt om andre i ledelsen er tilstede? 

Hvis ikke sjefen er på jobb så har en sykepleier ansvaret og hun aner ingenting om lønn og sånt, har vært kluss før og denne sykepleier aner ikke litt en gang hva hun skal gjøre med det. Sjefen kan uansett fiske dette hjemmefra, og det er jo tross alt en om jobber for hun som evt som står uten lønn og det burde jo være viktig for hun. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis ikke sjefen er på jobb så har en sykepleier ansvaret og hun aner ingenting om lønn og sånt, har vært kluss før og denne sykepleier aner ikke litt en gang hva hun skal gjøre med det. Sjefen kan uansett fiske dette hjemmefra, og det er jo tross alt en om jobber for hun som evt som står uten lønn og det burde jo være viktig for hun. 

Men i helsevesenet finnes det jo sjeldent kun en som kan ordne dette med vakter. Ikke alle har tilgang til å ordne alt hjemmefra heller. Kommer helt an på hvilken avtale en har med jobben. Så det må jo finnes en leder over denne sjefen som kan bistå dersom lederen hennes er fraværende. Jobber du feks på et sykehjem så er det jo ikke bare en avdeling med noen helsefagarbeidere, assistenter, sykepleiere og en leder. Det er jo noen over leder i organisasjonen eller feks annen avdelingsleder som kan bistå med å legge timene inn. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ja, men de sier at sjefen så må kontakte dem- det er kommunen. 

Da møter du opp på kontoret til sjefen med oversikt over vaktene som mangler og sier at som alenemor betyr dette alt fra eller til for deg at dette kan ordnes.

Anonymkode: 5e704...7a4

AnonymBruker
Skrevet

Selv om timelistene skal være godkjent 1. juni betyr ikke det nødvendigvis at de ikke er mulig å gjøre noe med etter den tid.

Vi kontakter lønnskontoret frem til et par dager før lønnskjøring med endringer, det blir tidligere i juni siden den 12. er søndag.

Nettopp på grunn av slike ting setter de leveringsfrist god tid i forveien slik at feil kan oppdages - og rettes - i tide.

Anonymkode: ff9a7...cf7

AnonymBruker
Skrevet

Prøvde å ringe kontoret nå, ingen visste om sjefen var på jobb og hun på kontoret kunne ikke noe med lønn sa hun. Jeg spurte hva hun mente jeg skulle gjøre og jeg fikk svar "du får sende en melding å be hun ringe deg når hun har tid". Akkurat som jeg ikke har sendt melding allerede liksom. Føler det er så care, og jeg har opplevd så mye tull før med lønn fra sjefen der jeg ikke har fått tillegg, mye mindre i timelønn, de har snytt meg for timer og overtid og det ene og det andre, men dette tar kaka- det å stå helt uten lønn. Hjelper ikke dra ned dit heller hvis sjefen ikke er på kontoret.  

Lønningskontoret sier at alt må gå gjennom sjefen, men kan de ikke gjøre noe? Skal det være så lett å bare drite i om noen får lønnen sin? 

Jeg vet mange steder oppererer med at de kan sende inn timelister og endringer flere dager etter, men der jeg jobber er det sånn at hvis ting ikke er på plass til det skal sendes inn så blir det heller ikke fikset den måneden 😢

Skrevet

Gjelder dette bare dine timer TS, eller er det andre også. Rart om hun har fikset alt annet og unnlatt deg. Om dere er flere så kan dere stå sammen.

AnonymBruker
Skrevet

Kontakt fagforbundet ditt ASAP. Da blir det fart i sakene. 

Anonymkode: cad01...5fe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Prøvde å ringe kontoret nå, ingen visste om sjefen var på jobb og hun på kontoret kunne ikke noe med lønn sa hun. Jeg spurte hva hun mente jeg skulle gjøre og jeg fikk svar "du får sende en melding å be hun ringe deg når hun har tid". Akkurat som jeg ikke har sendt melding allerede liksom. Føler det er så care, og jeg har opplevd så mye tull før med lønn fra sjefen der jeg ikke har fått tillegg, mye mindre i timelønn, de har snytt meg for timer og overtid og det ene og det andre, men dette tar kaka- det å stå helt uten lønn. Hjelper ikke dra ned dit heller hvis sjefen ikke er på kontoret.  

Lønningskontoret sier at alt må gå gjennom sjefen, men kan de ikke gjøre noe? Skal det være så lett å bare drite i om noen får lønnen sin? 

Jeg vet mange steder oppererer med at de kan sende inn timelister og endringer flere dager etter, men der jeg jobber er det sånn at hvis ting ikke er på plass til det skal sendes inn så blir det heller ikke fikset den måneden 😢

For et ekstremt dårlig opplegg av kommunen. 

Der jeg jobber (også kommunalt), kan lignende ting skje. Men så lenge det er jobbens feil, så blir lønnen fikset likevel. Lederen din får kontakte lønn og personal direkte, og fikse det. Så klart du skal ha lønna di.

Anonymkode: 5ae2e...417

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvis du ikke hører fra henne innen kort tid, tar du kontakt med sjefen til sjefen.

Og hvis de likevel ikke rekker den ordinære lønnskjøringen, får de ordne et forskudd på en eller annen måte. Dette går bare ikke an.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Da kontakter du fagforening for råd.

AnonymBruker
Skrevet

Tja, send en e-post til lederen din, med kopi til både sjefen til sjefen og lønnings/HR-sjef, og marker den med høy viktighet? 

Anonymkode: 33d4d...d7d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...