AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #1 Skrevet 31. mai 2022 Hei!! Nesten hver gang jeg har mensen blir jeg ufattelig dårlig. Får smerter, føles som jeg har feber, men verst - jeg spyr. Dette har vart i flere år.. Dette varer som regel bare 1. dagen, og har bare mensen i 3-4 dager. Så heldig sånn sett. Skulle egentlig til gynekolog for noen år siden men pga jeg ble henvist midt i flytting ble det med tanken. Jeg leser at det kan hjelpe å starte på prevensjonsmidler. Og det tviler jeg ikke på. Men er det ikke litt dumt å bare maskere symptomene, uten å undersøke hvorfor de er der? Burde jeg stå på mitt og be om henvisning til gynekolog (har ny fastlege som ikke henviser så lett) Eller kommer det ikke noe godt ut av det? Redd jeg bare sykeliggjør noe som er helt normalt, samt at det er jo bare en dag, men blir såpass dårlig at jeg helst burde vært hjemme fra jobb. Er 24 år og har aldri vært hos gynekolog før, ikke at jeg har sånn kjempelyst heller, da. Anonymkode: b9b34...059
frøkenoverfølsom Skrevet 31. mai 2022 #2 Skrevet 31. mai 2022 Dette høres ikke helt normalt ut, men så opplever alle mensen annerledes. Jeg er på ingen måte noen ekspert, så mulig det er flere som har det slik 🤷♀️ Tror absolutt prevensjonsmidler kan hjelpe deg, men ville nok tatt en samtale med fastlegen om symptomene dine først i tilfelle. Og skader jo ikke å be om henvisning til gynekolog heller hvis du føler uro rundt det. Det er ikke kjempegøy å gå til gynekolog, men husk at de ser maaaaaange pasienter daglig, så dette er helt normalt for de. Jeg har selv hatt celleforandringer og derfor måtte gå til gynekolog jevnlig på kontroller. Nå syns jeg ikke det er stress i det hele tatt lenger 😛
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå