AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #1 Skrevet 31. mai 2022 Hei Jeg har etter mange år med p-piller sluttet på dem i håp om å få barn. Jeg sluttet på pillene i desember. Jeg opplever noen måneder det jeg vil påstå er alvorlig PMS. Jeg får en følelse av å være deprimert, og det kan vare i en ukes tid. En gang satt jeg hjemme og gråt fordi mannen min skulle en tur på jobb å hente noe der. Han ble borte en halvtime og jeg følte meg ensom med en gang han gikk ut døra. Igår kjente jeg på en stor tristhet da han tok et bad og jeg ble sittende alene i stua. Det er så ille nå at han legger seg samtidig med meg, fordi jeg ikke orker å være alene. Da kommer en tristhetsfølelse og angst. Det er tøft på jobb om dagen og jeg tror dette forverrer min PMS, men jeg blir et annet menneske noen måneder. Det er fryktelig slitsomt. Siden det er så mange år siden jeg har hatt slite svingninger i humøret (12 år), så er jeg litt usikker på om det er min kropp som prøver å venne seg til hormonsvningninger eller ikke. Samtidig som jeg tenker at jeg kan påvirkes av jobbsituasjonen. Det er jo ikke like ille hver gang. Jeg er veldig i tvil på om jeg skal kontakte lege. Det er fordi jeg ikke helt klarer å se hva legen skal komme hjelpe med. Har lest litt på nett og ser at jeg nok er noe disponert for kraftigere PMS mtp det psykiske. Har en angstdiagnose som jeg har under kontroll nå (helt til jeg får pms) og har tidligere gått mange år på antideppresiver. Har i tillegg ADHD som jeg også ser at enkelte mener kan forverre PMS. Hva tenker dere? Erfaringer? Anonymkode: c9130...665
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #2 Skrevet 31. mai 2022 Når man er på spekteret så er en mer disponert for PMDD eller ekstrem pms, men også om en har traumatisk oppvekst. I ca 10 dager så utspiller mine traumer fra barndommen seg i forstørret og forverret tilstand, men det blir bedre med flere verktøy å håndtere fortiden min, men ja, oppsøk lege, det finnes hjelp . Anonymkode: d277d...394
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #3 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Når man er på spekteret så er en mer disponert for PMDD eller ekstrem pms, men også om en har traumatisk oppvekst. I ca 10 dager så utspiller mine traumer fra barndommen seg i forstørret og forverret tilstand, men det blir bedre med flere verktøy å håndtere fortiden min, men ja, oppsøk lege, det finnes hjelp . Anonymkode: d277d...394 Takk for svar. Sendte en melding til legen etter å ha lest dette og forklarte problemet. Var samtidig åpen om at det ikke alltid er sånn, for det er det jo ikke. Men føles uutholdelig når det er sånn. Anonymkode: c9130...665 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå