Gå til innhold

Bruker dere lekegrind?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker dere lekegrind, og i tilfelle hvorfor/hvorfor ikke?

Jeg synes det virker praktisk av sikkerhetsmessige grunner å kunne bruke en lekegrind, f.eks når man er alene hjemme med barnet. Lurer på om det var mer vanlig tidligere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Madeline
Skrevet

Vi kjøpte lekegrind til eldstemann, men kan ikke påstå at den var mye i bruk. Den ble stort sett bare brukt til å lagre leker i. De to yngste brukte den omtrent ikke de heller. For vår del var lekegrinden bortkastede penger.

Skrevet

Jeg brukte ofte lekegrind til min yngste sønn - da bodde vi i et stort hus og det var greit å sette ham oppi der når jeg skulle gjøre noe et annet sted i huset. Til eldstemann var det aldri aktuelt - leiligheten vi bodde i da var omtrent på størrelse med en lekegrind :ler:

Skrevet

Vi brukte leikegrinda en del sist. Da kunne vi lage middag, uten at Vesla kom klatrende opp på komfyren blant annet :forvirret:

Regner med at vi vil bruke den en del denne gangen også, så får Vesla og Trollet i magen litt fred fra hverandre om ikke annet.. ;)

Skrevet

Vi har ganske stort hus, så lekegrinda brukes når jeg er alene med sønnen vår og skal gjøre noe i et annet rom.

Han trives godt oppi der, og sitter og leker fint ganske lenge.

Skrevet

Jeg fikk et godt tips: kjøp reise-seng og bruk denne som lekegrind også ;)

Skrevet
Jeg fikk et godt tips: kjøp reise-seng og bruk denne som lekegrind også ;)

Men kan det ikke bli negativt for barnet å "oppbevares" i reisesengen siden h*n også forbinder denne med soving? At det kan bli problematisk ift søvnrutiner, mener jeg? :vet ikke:

For øvrig høres det jo praktisk ut å bruke reisesengen :)

Skrevet
Men kan det ikke bli negativt for barnet å "oppbevares" i reisesengen siden h*n også forbinder denne med soving? At det kan bli problematisk ift søvnrutiner, mener jeg? :vet ikke: 

For øvrig høres det jo praktisk ut å bruke reisesengen :)

Hmm, ja der sier du noe! Har jeg ikke tenkt på! Ble litt usikker, for som du sier er det jo litt dumt hvis han ikke skjønner når han skal leke og når han skal sove ;)

Skrevet

Slik jeg ser det, kan man godt bruke en resiseseng som leikegrind når de er ganske små, men at den fort blir litt liten når barnet begyner å bevege seg mer..

Bruker man den som leikegrind er det ikke pute og dyne der, men leiker og når den er seng blir det motsatt.

Her i huset har vi en leikegrind med port, da trenger vi ikke å bøye oss så langt ned når barnet skal in/ut av leikegrinda ;)

Skrevet

Lekegrinden ble hyppig brukt hos oss.

Når jeg laget middag, gikk ut med søpla, dusjet osv.

Begge mine trivdes oppi.

Skrevet
Slik jeg ser det, kan man godt bruke en resiseseng som leikegrind når de er ganske små, men at den fort blir litt liten når barnet begyner å bevege seg mer..

Der har du et poeng. For det er vel særlig fra når babyen begynner å krabbe at man trenger et "oppbevaringssted" hvis man selv skal inn i et annet rom en tur. Samtidig har jeg hørt at man må ta i bruk lekegrinden ganske tidlig hvis barnet skal være villig til å være der i det hele tatt.

Her i huset har vi en leikegrind med port, da trenger vi ikke å bøye oss så langt ned når barnet skal in/ut av leikegrinda ;)

Det høres praktisk ut, jeg er også bevisst på at vi skal ha sprinkelseng med regulerbar bunn og side for å spare ryggen. Tips til merke på lekegrind, hvor den selges og hva den koster? :)

Skrevet
Lekegrinden ble hyppig brukt hos oss.

Når jeg laget middag, gikk ut med søpla, dusjet osv.

Begge mine trivdes oppi.

Ja det er i slike situasjoner jeg tenker på at det er særlig nyttig å ha lekegrind! :Nikke:

Selv det å gå på do alene blir vel en "luksus" når man har småbarn... Og unger er jo så raske til å bevege seg oppi farlige situasjoner når de først har lært å krabbe.

Skrevet

Hei!

Jeg har en med regulerbar bunn som har blitt mye brukt. Vi begynte å bruke den allerede første dagen hjemme fra sykehuset. Bunnen er høyt oppe, slik at han ligger i min hoftehøyde. Bunnen er dekket med Airexmatte og et leketeppe. Han trives godt oppi der. Når han ligger på magen har han god oversikt over stuen og liker å titte på oss. Og på rygg ligger han stort sett og leker med babygymmen. Veldig praktisk.

Jeg har for øvrig kjøpt den hos Fru Lyng, betalte ca 1800 kr mener jeg å huske.

Skrevet

Jeg kjøpte min fine lekegrind i tre med regulerbar bunn til 75 kroner på loppemarked. Veldig fornøyd! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...