Gå til innhold

Hvor fysisk aktiv er DU?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

39 år, trener ingenting. Er ufør pga helsen. Burde absolutt trent litt, jeg har problemer å gå til posten og jeg er så stiv i bein og ledd at det faktisk er skremmende. Er deprimert pga dette, vond sirkel.

Anonymkode: f0ab9...81f

Yoga 👌

Anonymkode: 34530...d50

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan/når spiser du lunsj hvis du trener en time på jobb?  

Anonymkode: d34bd...c21

Spiser mens jeg jobber. Eller før/etter lunsjtrening. Ikke noe 8-16 jobb her i gården. Jobber helger og kvelder, så legger det opp som det passer. 

Anonymkode: 6685e...13f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener på treningssenter 3 dager i uka, da er det kondisjon først og deretter styrkeprogrammet mitt.

Går lang tur i skogen på søndagene. I tillegg går jeg kort tur (2.2 km) minst 3 ganger i uka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er for dårlig på dette. Jeg trener ikke.

Jobber i barnehage, har tre barn og hund, så jeg sitter ikke bare på rumpa heldigvis. 

Anonymkode: 7ca59...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er over 50 år, og jeg liker å holde meg aktiv. Går mange turer i skog og mark og trener styrke på treningssenter. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har hund og går rundt to timer om dagen. Noen ganger litt mindre, noen ganger mer. Også prøver jeg å trene to-tre dager i uka. Noen ganger mindre, noen ganger mer. Er glad i å svømme i svømmehall. Trenger virkelig å begynne med styrketrening!

Anonymkode: 7a117...cb8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
ytmnd skrev (På 31.5.2022 den 17.19):

Håndverker her, 37,5t per uke 😂

Hva slags håndtverker? Må være snekker du snakker om? Rørleggere o.l. er ikke aktive gjennom hele dagen. Har fornyet hele det elektriske anlegget og har hatt elektrikere her i to hele uker. Ja, de forflytter seg og bruker armene, men de var ikke AKTIVE i den forstand at de fikk opp pulsen. De var vel like aktive i gjennomsnitt som da jeg lager mat, men det er ikke definert som å være i aktivitet, da må du få opp pulsen.

Anonymkode: 64b0a...c2e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ytmnd
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva slags håndtverker? Må være snekker du snakker om? Rørleggere o.l. er ikke aktive gjennom hele dagen. Har fornyet hele det elektriske anlegget og har hatt elektrikere her i to hele uker. Ja, de forflytter seg og bruker armene, men de var ikke AKTIVE i den forstand at de fikk opp pulsen. De var vel like aktive i gjennomsnitt som da jeg lager mat, men det er ikke definert som å være i aktivitet, da må du få opp pulsen.

Betong/forskaling, mye tunge løft. Her hos oss har du bare hvilepuls i pausen. 

Sitter aldri på ræva hvis det var det du ville frem til. For en ekkel nedsettende tone på deg, dårlig dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ytmnd skrev (1 minutt siden):

Betong/forskaling, mye tunge løft. Her hos oss har du bare hvilepuls i pausen. 

Sitter aldri på ræva hvis det var det du ville frem til. For en ekkel nedsettende tone på deg, dårlig dag?

Jeg sa ikke sitte på ræva, jeg spør om du muligens kan være i bevegelse men ikke i aktivitet (altså får opp pulsen). Hvorfor tok du deg nær av det, jeg snakket om rørleggere og elektrikere? Dårlig dag?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ytmnd
Just now, AnonymBruker said:

Jeg sa ikke sitte på ræva, jeg spør om du muligens kan være i bevegelse men ikke i aktivitet (altså får opp pulsen). Hvorfor tok du deg nær av det, jeg snakket om rørleggere og elektrikere? Dårlig dag?

Nei helt supert her, akkurat ferdig med pausen min og skal ut å sette meg på rumpa. Snakkes😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sykler til/fra jobb hver dag. Det er tre mil til sammen, og jeg bruker ca. 55 min. hver vei. I tillegg går jeg ca. 10 000 skritt.

De dagene jeg ikke sykler, går jeg mellom 20 000 og 30 000 skritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tre turer om dagen med hunder (den ene turen veldig kort, de andre varierer i lengde). Pluss 40-70 min trening 6 dager i uka (stort sett styrke, noe HIIT). + Yoga 1 gang i uka på hviledagen for annen trening. Har ikke barn, da. Og har treningsrom hjemme, som gjør at det ikke er noen dørstokkmil. Tre hunder. 41 år.

Anonymkode: 5596f...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ytmnd skrev (5 timer siden):

Nei helt supert her, akkurat ferdig med pausen min og skal ut å sette meg på rumpa. Snakkes😂

Heter du Rhino tilfeldigvis? Eller Ulrik?

Du skal sette deg på krenkekrakken tenker jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Warrior

Trener hver dag hele året. Søndager og helligdager også. Går mye også om dagene, alltid noe jeg skal gjøre og sitter sjelden. Liker ikke/klarer ikke å sitte i ro så lenge, men godt å sette seg ned å slappe av litt etter en aktiv dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er ufør og har vært i meget lite fysisk aktivitet over en lang periode. Forsøkte å klekke ut en plan. Hva jeg skulle finne på for å være i mer aktivitet? Jeg liker jo egentlig å sykle, men når formen var som den var så hadde det blitt meget tungt. Fikk derfor tak i en elsykkel for nøyaktig en måned siden. Siden da har jeg syklet 65 mil.

Dette var noe som var meget positivt for meg, og noe som faktisk var gjennomførbart. Kjenner jeg verker i kroppen, men så lenge jeg klarer skal jeg gi jernet 😀

Anonymkode: c473f...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lite. Blir noen gåturer 30 -45 min 3 ganger i uka, om formen tilsier det og været er greit. Leker derimot en del ute og inne med barn, så er form for aktivitet det også. Ellers er aktivitet gå mellom A og B, feks fra hjem til togstasjon/buss for å komme seg steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg har en stillesittende jobb, men prøver å være litt i aktivitet allikevel, da kroppen min har godt av det. Trener styrke på vinteren, men vil heller være ute i sommerhalvåret, så det blir en del gåturer. Går jeg alene ligger pulsen på 110-130. Går jeg sammen med min partner ligger jeg på 90-105. 

I vinter lå min aktivitet pr uke på 3-5 timer. Nå på vår sommer er jeg vel på 5-7 timer ukentlig, men da lavere intensitet

Anonymkode: 988e1...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden redder meg. Jeg går tur med den hver dag. Det er en gammel hund, som driver med utstrakt studiearbeid under turen (snusing), så skal ikke skryte på meg at det blir så effektiv trening, men det blir nå en god tur. Legger inn noen bakker i det hele. Så sykler jeg litt. Trente litt styrke, men det er 2 uker siden jeg var der sist...så jeg må vel skjerpe meg litt der. 

Nå skal jeg på ferie fra mandag neste uke, så da tenker jeg at jeg skal svømme mye. Gjerne løfte litt vekter der også. Har en slags (u)realistisk ide om at jeg skal spise sunt, svømme og komme hjem fresh, brun og med masse overskudd. Så får vi se :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.5.2022 den 3.11):

Leser at det anbefales minst 5 timer aktivitet i uka, men dette syns jeg høres veldig lite ut og blir nysgjerrig på hva som er vanlig.

Jeg fikk hund for 7 år siden og har vært ut hver dag i all slags vær, og det merkes på vekta. Går sikkert 4 ganske lange turer om dagen..

Hvor aktiv er DU? Og har du hund eller går du tur selv eller er aktiv på andre måter?

Anonymkode: 9cb82...957

Med hunden:

-En kortere tur hver morgen, ca 20 minutter.

-Skogstur på 1-2,5 timer 5 dager i uken. 2 dager i uken er hovedturen en tur på asfalt hvor vi trener lydighet, 30-60 minutter 

Ellers:

-fast yoga 2 ganger i uken på studio, og det er yoga man trener og blir sterk av, ikke yin

-yoga hjemme ved anledning 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...