Spyrothedragon Skrevet 31. mai 2022 #81 Skrevet 31. mai 2022 (endret) Dårlig gjennomtenkt. Fast track er en grei løsning enkelte steder, men kun hvis det er godt utført. I mine øyne burde det være forskjell på dette og vis hensyn båndene som man kan få. Vis hensyn burde kommet først, fordi dette er personer som har vanskelig for å stå i kø. Ikke bare vondt i viljen og egoistiske. Edit: tusenfryd tok til vettet og dropper ordningen. Det er nok til glede for mange med et reelt behov for å 'snike i køen' inkl. meg. Endret 31. mai 2022 av Spyrothedragon
ops2 Skrevet 31. mai 2022 #82 Skrevet 31. mai 2022 (endret) Denne saken viser hvor følelsesstyrt alt i opinionen er. Og hvor fort bedrifter faller sammen ved negativ omtale. Jeg tror bedrifter overvurderer en eller to dagers følelsesutbrudd og reagerer med panikk. Ingen bedrifter klarer å holde hodet kaldt og vente litt lenger. Twitter og Facebook er et enøyet monster hvor alle sier det samme. De som går mot strømmen, har lært seg å holde kjeft hvor de ikke kan være anonyme. Så de som går ut og sier "aldri mer Tusenfryd" kan være 1000 av 100 000 mulige besøkende. Og av disse 1000, var det sikkert flere hundre som ikke hadde planer om å besøke Tusenfryd, de bare hang seg på for å få likes og smilefjes. Endret 31. mai 2022 av ops2 3
FruR Skrevet 31. mai 2022 #83 Skrevet 31. mai 2022 Siste nytt: Tusenfryd snur etter kritikk . Blir ikke fasttrack alikevel : 1
Drizzt Skrevet 31. mai 2022 #84 Skrevet 31. mai 2022 FruR skrev (Akkurat nå): Siste nytt: Tusenfryd snur etter kritikk . Blir ikke fasttrack alikevel : Janteloven vant. 2
ElectricScum Skrevet 31. mai 2022 #85 Skrevet 31. mai 2022 Det er tydeligvis umulig for enkelte å forestille seg at man ikke ønsker fasttrack-systemet av andre grunner enn misunnelse og jantelov. At man har en grunnleggende tanke og ideologi om man er og bør være relativt likestilt med sine medmennesker på de fleste arenaer og at dette verdigrunnlaget er tuftet på omtanke for andre (enn seg selv) og ikke ren misunnelse, er tydeligvis et fremmed konsept for enkelte. På seg selv kjenner man andre. 7
Drizzt Skrevet 31. mai 2022 #86 Skrevet 31. mai 2022 ElectricScum skrev (7 minutter siden): Det er tydeligvis umulig for enkelte å forestille seg at man ikke ønsker fasttrack-systemet av andre grunner enn misunnelse og jantelov. At man har en grunnleggende tanke og ideologi om man er og bør være relativt likestilt med sine medmennesker på de fleste arenaer og at dette verdigrunnlaget er tuftet på omtanke for andre (enn seg selv) og ikke ren misunnelse, er tydeligvis et fremmed konsept for enkelte. På seg selv kjenner man andre. Nettopp det jeg skrev tidligere - den sosialistiske drømmen at alle skal ha det like ille. Rart at idretten er unntatt janteloven. Der er det tydeligvis greit å være bedre enn de andre, 3
_popcorn_ Skrevet 31. mai 2022 #87 Skrevet 31. mai 2022 Ryddet for brudd på rommets retningslinjer og brukerdebatt, og svar til det. _popcorn_, adm
Example Skrevet 31. mai 2022 #88 Skrevet 31. mai 2022 Drizzt skrev (5 timer siden): Janteloven står veldig sterkt i Norge. Også hatet mot ''de rike''. Kapitalkreftene ordnet dette. Etterspørselen etter fast track var neppe høyere enn tapet av anseelse for Tusenfryd. Det er også det som er fint. De må kjenne sitt publikum. Og det er helt greit. Barn av rike foreldre har veldig godt av å føle at ikke alt kan kjøpes for penger. Det gjør dem godt av å lære. 7
Queen94 Skrevet 31. mai 2022 #89 Skrevet 31. mai 2022 Alt er jo et problem uansett!! Uansett om hensikter er god er det galt! folk er aldri fornøyd!! 2
Sunnivaha Skrevet 31. mai 2022 #90 Skrevet 31. mai 2022 Livet er urettferdig. Det kan man bare lære seg først som sist. 2
kvinneguide Skrevet 31. mai 2022 #91 Skrevet 31. mai 2022 Bra! Kapitalistisk køkultur er uønsket i Norge. 3
Potetjinta Skrevet 31. mai 2022 #92 Skrevet 31. mai 2022 kvinneguide skrev (13 minutter siden): Bra! Kapitalistisk køkultur er uønsket i Norge. Kommunisme også 5
Justlooking Skrevet 31. mai 2022 #93 Skrevet 31. mai 2022 (endret) Jeg har ikke lest alt og så Tusenfryd har sluttet med det. Men er det ikke sånn de driver i utlandet, at man kan kjøpe seg fast track på universal studio, disneyworld og alle disse stedene? Endret 31. mai 2022 av Justlooking Ble et kjempelaaaaangt tomrom under kommentaren 😂
Drizzt Skrevet 31. mai 2022 #94 Skrevet 31. mai 2022 Example skrev (1 time siden): Kapitalkreftene ordnet dette. Etterspørselen etter fast track var neppe høyere enn tapet av anseelse for Tusenfryd. Det er også det som er fint. De må kjenne sitt publikum. Og det er helt greit. Barn av rike foreldre har veldig godt av å føle at ikke alt kan kjøpes for penger. Det gjør dem godt av å lære. Det lærer de nok andre steder. Men når skal barn av fattige foreldre lære at folk er forskjellige og noen har mer penger enn andre? Jeg synes Tusenfryd trakk seg altfor raskt nettopp fordi de ikke kjenner sitt publikum. Etter maks 1 uke i media ville det stilne og folk ville fortsatt besøkt Tusenfryd som planlagt. Det er fast track og forskjellige prisklasser på billetter ''overalt'' i Europa, så dette er normalen. Normalen kommer også til Norge etterhvert. 1
rfa Skrevet 31. mai 2022 #95 Skrevet 31. mai 2022 Justlooking skrev (19 minutter siden): Jeg har ikke lest alt og så Tusenfryd har sluttet med det. Men er det ikke sånn de driver i utlandet, at man kan kjøpe seg fast track på universal studio, disneyworld og alle disse stedene? Jo du kan det. Men siden det gjør at køene går enda tregere så må i praksis alle kjøpe det for å komme fram i køene. Og da blir fasttrack bare en annen måte å øke prisen for alle. 2
Rosa blomst Skrevet 31. mai 2022 #96 Skrevet 31. mai 2022 Drizzt skrev (18 minutter siden): Det lærer de nok andre steder. Men når skal barn av fattige foreldre lære at folk er forskjellige og noen har mer penger enn andre? Jeg tror nok at barn av fattige foreldre har flere arenaer hvor de lærer at andre har mer penger enn de selv har, enn barn av rike foreldre har arenaer hvor de lærer at alt ikke kan kjøpes for penger. 3
Drizzt Skrevet 31. mai 2022 #97 Skrevet 31. mai 2022 Rosa blomst skrev (15 minutter siden): Jeg tror nok at barn av fattige foreldre har flere arenaer hvor de lærer at andre har mer penger enn de selv har, enn barn av rike foreldre har arenaer hvor de lærer at alt ikke kan kjøpes for penger. Jeg tror ikke det er tilfelle. Kanskje de få på toppen som faller under ''de rikeste'', men de drar neppe på Tusenfryd med sine barn. Husk at ''de rike'' er det veldig mange av i dette landet og at det er hovedsakelig helt normale familier med foreldre som jobber fulle dager og hvor barna ikke får alt de peker på selv om familien har råd til det. 1
Rosa blomst Skrevet 31. mai 2022 #98 Skrevet 31. mai 2022 Drizzt skrev (4 minutter siden): Jeg tror ikke det er tilfelle. Kanskje de få på toppen som faller under ''de rikeste'', men de drar neppe på Tusenfryd med sine barn. Husk at ''de rike'' er det veldig mange av i dette landet og at det er hovedsakelig helt normale familier med foreldre som jobber fulle dager og hvor barna ikke får alt de peker på selv om familien har råd til det. Da snakker vi nok om forskjellige "rike". Jeg ser ikke på "gjennomsnittsfamilien" som rike. De er gjennomsnittet. Helt vanlig, med andre ord. Grei økonomi og har råd til ferie, dingser, nye klær og andre ting barn av fattige ikke er forunt, men de er ikke rike for det. 2
zemer Skrevet 31. mai 2022 #99 Skrevet 31. mai 2022 Nå blir vel ikke dette noe av. Stemmer ja for familier som har barn med diagnose hvor kø blir vanskelig, men for andre nei. 3
Drizzt Skrevet 31. mai 2022 #100 Skrevet 31. mai 2022 Rosa blomst skrev (Akkurat nå): Da snakker vi nok om forskjellige "rike". Jeg ser ikke på "gjennomsnittsfamilien" som rike. De er gjennomsnittet. Helt vanlig, med andre ord. Grei økonomi og har råd til ferie, dingser, nye klær og andre ting barn av fattige ikke er forunt, men de er ikke rike for det. Norge er ett av landene i verden med flest millionærer per capita. Da er det ikke snakk om superrike, de på toppen, Stordalen-rike, osv nivået der. Det er også snakk om middle class hvor kanskje foreldrene har samlet inntekt på 1.5-2mil, jobber i godt betalte yrker med høyere utdanning og faller under ''de rike'' som hates så mye og flås med skatter og avgifter. De er også helt vanlige familier og barna deres lærer fra de er små at ikke alt kan kjøpes med penger og de får ikke alt de har lyst på. Ja, ferie, varme vinterklær, sunn og variert mat, kanskje 2 biler, hus og vaskehjelp. De drar gjerne på Tusenfryd med sine barn og betaler gjerne ekstra for å slippe å stå lenge i kø uten at de skal hates for det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå