Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan unge få startlån ? 

Anonymkode: 8a171...22e

AnonymBruker
Skrevet

Kommer vel helt an på situasjonen. 

Ung ufør med 5 barn? Helt åpenbart ja. 

Hva er situasjonen din? Inntekt?

Anonymkode: ccb07...b87

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk det. Ung enslig førstegangskjøper. Men dette var i 2017 så kan jo tenkes reglene har endret seg.

Anonymkode: 4a85b...61d

Skrevet

Husbanken.no:

Kan jeg få startlån og tilskudd?

Startlån kan gis til barnefamilier, eldre, personer med nedsatt funksjonsevne eller andre som bor i en uegnet bolig og enten vil kjøpe bolig eller utbedre/tilpasse boligen sin.

Startlån kan gis til refinansiering dersom du står i fare for å miste boligen.

Får du lån til bolig i privat bank, kan du ikke få startlån. Er du ung i etableringsfasen, eller i en situasjon hvor du kan spare, får du heller ikke startlån. Barnefamilier som har behov for en stabil bolig raskt, er unntatt fra kravet om å spare, der bosituasjonen er uegnet og det er behov for å stabilisere bosituasjonen raskt.

Kommunen kan likevel velge å gi deg startlån til å kjøpe, bygge, utbedre eller tilpasse bolig dersom det vurderes som den eneste løsningen for at du skal kunne fortsette å arbeide i kommunen, eller at du skal velge å ta en jobb i kommunen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på om kommunen vurderer at du er vanskeligstilt og trenger hjelp på en eller annen måte. 

Samboeren min fikk startlån da han kom ut av fengsel for en del år siden. Antar at de så det som hensiktsmessig å hjelpe han å stable livet på beina igjen. Han var da 25 år, enslig uten barn og i greit betalt jobb.

Anonymkode: 529d9...5bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...