AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #1 Skrevet 30. mai 2022 Dere som har vaskehjelp annenhver uke...hvor mye gjør dere selv den uken vaskehjelperen ikke kommer? Vasker dere foreksempel badet? Støvsuger, mopper? Eller klarer dere å holde det rent i to uker? Anonymkode: b6609...39a
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #2 Skrevet 30. mai 2022 Man må fortsatt ta den daglige rydderunden og vaske det som blir skittent hver dag, som f.eks. kjøkken, benkeplater, bord, og toalettet må jo vaskes oftere enn hver 14 uke. Man må ikke støvsuge men da må man tåle litt støv. Anonymkode: 89c19...15c
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #3 Skrevet 30. mai 2022 Nå har ikke jeg vaskehjelp, men jeg støvsuger og vasker over minst en gang per uke. Badene tar jeg ved behov, tørker over og ordner hver dag, og spesielt etter at jeg har hatt besøk. Har vurdert vaskehjelp av og til, men tror jeg ville vasket do og vask selv, etter å ha sett skrekkhistoriene der vaskehjelper vasker do og deretter vask med samme kluter. Har sett dem gå inn til andre med sekkene sine med mopper osv., og lurer på om de går fra sted til sted og bruker om igjen de samme moppene og klutene... Anonymkode: 50f3d...a7a 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #4 Skrevet 31. mai 2022 Jeg setter pp robotstøvsugeren, men hvis vi får gjester vasker vi over litt. Anonymkode: eddd0...89a 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #5 Skrevet 31. mai 2022 Vi er to voksne, så det blir ikke så mye vasking utenom. Toalett, servant, kjøkkenbenk og robotstøvsugeren er vel det vi alt. Anonymkode: 4f9a3...5e5
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #6 Skrevet 31. mai 2022 Robotstøvsuger går over leiligheten ca annen hver dag. Ellers vasker vi over vask, benk og toalett i hvert fall en gang, tar en ekstra runde hvis vi skal ha gjester. Kjøkkenbenk og stekeplate tørkes over hver dag, blir fort smuler og søl fra matlaging. Vaskehjelpen skifter sengetøy, så det gidder vi ikke gjøre i mellomtiden med mindre det er kommet flekker Anonymkode: b9989...599
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #7 Skrevet 31. mai 2022 Jeg støvsuger som regel gulvene i stue og kjøkken 2 ganger, vasker kjøkkenbenken daglig, vasker lett over toalett og vask daglig. Ellers gjør jeg ikke så mye selv. Tar aldri gulvene på soverom selv, aldri dusjvegger. Anonymkode: 35478...e8f
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #8 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Nå har ikke jeg vaskehjelp, men jeg støvsuger og vasker over minst en gang per uke. Badene tar jeg ved behov, tørker over og ordner hver dag, og spesielt etter at jeg har hatt besøk. Har vurdert vaskehjelp av og til, men tror jeg ville vasket do og vask selv, etter å ha sett skrekkhistoriene der vaskehjelper vasker do og deretter vask med samme kluter. Har sett dem gå inn til andre med sekkene sine med mopper osv., og lurer på om de går fra sted til sted og bruker om igjen de samme moppene og klutene... Anonymkode: 50f3d...a7a Klart vi vasker vask og do med samme klut, men alltid vask før do. Og du har sett det engang på tv og da skal det liksom forfølge de som vasker privat? Det der var et unntak, flertallet kan jobben sin og utfører den med stolthet. Hadde vært fint om folk ikke har peiling lot være å snakke oss ned! Vi skifter kluter og mopper ofte og alltid mellom hus, såklart! Anonymkode: 6a074...3d4 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #9 Skrevet 31. mai 2022 Jeg hadde vaskehjelp i 4 år, men holdt på å få hjerteinfarkt av det. 1.De brukte ALTFOR mye vann på gulvene, og vaskemidler. Hjalp ikke å si ifra. 2. Ungene var nesten alltid syke akkurat den dagen de skulle komme. Måtte gjemme oss på soverommet. 3. Jeg ble så stresset av å rydde 210kvm dagen før de kom. 4. Du kan banne på at vi fikk gjester dagen FØR vaskehjelpen kom. Anonymkode: e9b1f...30a 1
MapleSirup Skrevet 31. mai 2022 #10 Skrevet 31. mai 2022 Dere vasker sInnsykt mye. Hvorfor vaske gulv hver uke? Hva gjør at det blir så skittent? Jeg vasker bad og kjøkken støtt, men gulvene fint lite. Ser ikke poenget…. Har riktignok robotstøvsuger og generelt mye morsommere ting å gjøre enn å vaske nesten rene gulv.. Da jeg hadde vaskehjelp vasket jeg kun badene og kjøkkenet (sånn passe lett) i tiden i mellom. 1
Pakini Skrevet 31. mai 2022 #11 Skrevet 31. mai 2022 Jeg støvsuger, vasker over bad og kjøkken kver dag. Og bruker våtmopp over kjøkken og badegulvet stort sett kver dag og. Liker ikke rusk på gulvet. Og hater skitne bad.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #12 Skrevet 31. mai 2022 MapleSirup skrev (3 timer siden): Dere vasker sInnsykt mye. Hvorfor vaske gulv hver uke? Hva gjør at det blir så skittent? Jeg vasker bad og kjøkken støtt, men gulvene fint lite. Ser ikke poenget…. Har riktignok robotstøvsuger og generelt mye morsommere ting å gjøre enn å vaske nesten rene gulv.. Da jeg hadde vaskehjelp vasket jeg kun badene og kjøkkenet (sånn passe lett) i tiden i mellom. 3 barn i barnehagealder😅 Anonymkode: eddd0...89a 3
MapleSirup Skrevet 31. mai 2022 #13 Skrevet 31. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): 3 barn i barnehagealder😅 Anonymkode: eddd0...89a Vel, vel. Folk får klandre seg selv for å bli slitne i småbarnstiden når dette er så viktig. Endret 31. mai 2022 av MapleSirup 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #14 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Dere som har vaskehjelp annenhver uke...hvor mye gjør dere selv den uken vaskehjelperen ikke kommer? Vasker dere foreksempel badet? Støvsuger, mopper? Eller klarer dere å holde det rent i to uker? Anonymkode: b6609...39a Jeg vasker og rydder kjøkkenbenken hver dag, tørker over servanten på badet og vasker doen etter behov. Robotstøvsugeren går ca annenhver dag, og den mopper over gulvet 1-2 ganger pr uke Har vaskehjelp 1 gang pr mnd, først og fremst for de tingene jeg ikke orker for å kunne holde huset ved like da jeg har en kronisk sykdom, så min avtale med vaskehjelpen er at de vasker vinduer innvendig og utvendig, tørker over alle lister, dører og karmer. Tørker støv, banker/støvsuger sofaputene, vasker inni skap om nødvendig (som regel blir det bare skapet under vasken) og vaske ned hele baderommet. 2 ganger i året hjelper de til med å ta en skikkelig nedvask. Før jul og før sommeren Nå går det jo det jo lengre tid mellom hver gang jeg har vaskehjelp enn hva du har da, men syns ikke det blir så ille mellom hver gang. Så lenge jeg tar det overfladiske og rydder etter meg hele tiden. Er vel mer at jeg ser det begynner å bli ille dersom jeg ikke har vaskehjelp en mnd Anonymkode: 5eb7b...79c
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #15 Skrevet 31. mai 2022 MapleSirup skrev (4 timer siden): Vel, vel. Folk får klandre seg selv for å bli slitne i småbarnstiden når dette er så viktig. Vi er ikke slitne, forklarer bare Hvorfor det blir fort skittent hos oss. Anonymkode: eddd0...89a
MapleSirup Skrevet 31. mai 2022 #16 Skrevet 31. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi er ikke slitne, forklarer bare Hvorfor det blir fort skittent hos oss. Anonymkode: eddd0...89a Som gruppe er de slitne. Folk krangler og blir skilt pga husarbeid. Jeg skjønner jo godt det hvis man skal vaske hele tiden. Man skaper problemer. Endret 31. mai 2022 av MapleSirup
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #17 Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Klart vi vasker vask og do med samme klut, men alltid vask før do. Og du har sett det engang på tv og da skal det liksom forfølge de som vasker privat? Det der var et unntak, flertallet kan jobben sin og utfører den med stolthet. Hadde vært fint om folk ikke har peiling lot være å snakke oss ned! Vi skifter kluter og mopper ofte og alltid mellom hus, såklart! Anonymkode: 6a074...3d4 Da jeg vasket på sykehus så var det en klut for vasken og en ny klut for toalettet. Anonymkode: 298ad...de4 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #18 Skrevet 1. juni 2022 MapleSirup skrev (10 timer siden): Som gruppe er de slitne. Folk krangler og blir skilt pga husarbeid. Jeg skjønner jo godt det hvis man skal vaske hele tiden. Man skaper problemer. 🤨 snakk om å dømme ut av sin egen ræv og sette alle i sin egen lille virkelighets boks. Det er bare gulvvask verdens enkleste oppgave😂 vann og mopp! Så enkelt! Når det blir skittent så vasker man sånn er det bare når man bor med familie. Jeg tror di fleste vasker gulv en gang i uka uten å lide haha! Anonymkode: e04a0...210 1
MapleSirup Skrevet 1. juni 2022 #19 Skrevet 1. juni 2022 (endret) AnonymBruker skrev (7 timer siden): 🤨 snakk om å dømme ut av sin egen ræv og sette alle i sin egen lille virkelighets boks. Det er bare gulvvask verdens enkleste oppgave😂 vann og mopp! Så enkelt! Når det blir skittent så vasker man sånn er det bare når man bor med familie. Jeg tror di fleste vasker gulv en gang i uka uten å lide haha! Anonymkode: e04a0...210 Når man referer til «folk» så mener man ikke seg selv. Dersom du ikke har registrert at mange par sliter med fordeling av oppgaver i hjemmet, så vet du det nå. PS: virkelighetsbilde er et ord. Endret 1. juni 2022 av MapleSirup 1
Gjest O.G. Skrevet 1. juni 2022 #20 Skrevet 1. juni 2022 MapleSirup skrev (18 timer siden): Som gruppe er de slitne. Folk krangler og blir skilt pga husarbeid. Jeg skjønner jo godt det hvis man skal vaske hele tiden. Man skaper problemer. Greit å ha en viss standard på ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå