AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #1 Skrevet 30. mai 2022 Har en 12 år gammel hund. Er rask og frisk og viser ingen tegn på alderdom på humøret 😅 Hun fikk et epilepsi anfall for første gang i dag. Fra anfallet startet til vi var hos dyrlegen, tok det 5 min og hun var fortsatt i anfall da vi var der. Totalt var hun i anfall i 10 minutter. Dyrlegen observerte hun i et par timer, men sa til slutt at det var best at vi tok med hun hjem, slik at hun fikk hvile. Om det blir nytt anfall skal vi ta MR. Det jeg lurer på, er om det er andre her som har erfaring med tiden etter anfall på enten hund eller katt. Eller epilepsi generelt. Jeg har anfall selv, så jeg har noe jeg kan sammenligne det med. Men mine anfall er veldig MYE mildere enn hunden min sitt. Og noe helt annet generelt. Jeg er jo tilstedet og hunden ble bevisstløs. Men jeg vet hvordan det er å føle at man ikke helt fungerer i toppen i dagene etterpå. Å være lett i hodet og ikke helt klare å tenke. At tv eller inntrykk gjør meg svimmel. At det tar tid å komme seg igjen. Men jeg blir bedre og bedre med timene. Hunden min har ikke noe bedring etter anfallet som nå er 10 timer siden 😕 Hun ser bare rett opp, som at hun har stivnet til i nakken. Puster stresset og ikke så stor matlyst. Eneste måten jeg får i hun væske er gjennom melon og kylling dynket i vann. Men jeg må hånd fore henne, for hun klarer ikke bøye hodet ned. Hun har tisset ute, men ikke avføring. Men regner med at det meste kom ut ila anfallet… Veldig kontakt og trøste søkende. Virker redd og skremt. Hun har krummet rygg og klarer bare gå et par steg før hun må sette seg ned. Usikker på om dette er pga anfallet, eller pga kanylen som fortsatt sitter i labben. Dyrlegen ville den skulle sitte i til i morgen, så hun kunne få medisin kjapt om det kom et nytt anfall ila natten. Noen som kan kjenne seg igjen i det jeg nevner? Hva er deres erfaring? Jeg kjente en hund før som hadde epilepsi, men han hadde det fra valpestadiet. Slik jeg har forstått det så er det litt annerledes med eldre hunder som får anfall, det ligger ofte et annet problem bak, slik at anfallet bare på en måte blir symptomet av problemet/skaden… Anonymkode: 53edd...36d
girlie93993 Skrevet 31. mai 2022 #2 Skrevet 31. mai 2022 Hunden min var i "sjokk" spiste ikke, ville ikke gå på do, ikke leke etc i sikkert 1 dag etterpå, var ikke seg selv. Virket redd og veldig forsiktig, hadde også problemer med å skulle gå ordentlig. Var som jeg ikke fikk noe kontakt med henne selv timer etterpå, men dagen etterpå merket jeg ingenting. Har en nabo som har dachs med epilepsi, han er nok rundt ti år. Han har stadige anfall og sliter med å spise, gå på do osv. Siden anfallene hans er såpass regelmessige går han ofte til dyrlege og jeg er ganske sikker på at han går på medisiner, men er blitt mer som en "baby" som alltid må passes på, pga hyppige anfall dessverre. Så er håndmating, mye bæring og kos fremfor å kunne gå langt selv, og generelt være "hund". Hunden din er nok i sjokk, men det kommer til å gå seg til ❤️ hvis ikke ville jeg hatt kontakt med dyrlegen videre, slik at du er sikker på at det ikke er noe galt og at hun kommer seg igjen.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #3 Skrevet 31. mai 2022 girlie93993 skrev (3 timer siden): Hunden min var i "sjokk" spiste ikke, ville ikke gå på do, ikke leke etc i sikkert 1 dag etterpå, var ikke seg selv. Virket redd og veldig forsiktig, hadde også problemer med å skulle gå ordentlig. Var som jeg ikke fikk noe kontakt med henne selv timer etterpå, men dagen etterpå merket jeg ingenting. Har en nabo som har dachs med epilepsi, han er nok rundt ti år. Han har stadige anfall og sliter med å spise, gå på do osv. Siden anfallene hans er såpass regelmessige går han ofte til dyrlege og jeg er ganske sikker på at han går på medisiner, men er blitt mer som en "baby" som alltid må passes på, pga hyppige anfall dessverre. Så er håndmating, mye bæring og kos fremfor å kunne gå langt selv, og generelt være "hund". Hunden din er nok i sjokk, men det kommer til å gå seg til ❤️ hvis ikke ville jeg hatt kontakt med dyrlegen videre, slik at du er sikker på at det ikke er noe galt og at hun kommer seg igjen. Tusen takk for svar ❤️ Hun er myye bedre i dag! Våknet til at hun sto og drakk masse vann helt selv, fra skålen på gulvet 😄 Så det var nok som du sa, at hun trengte en dag på å komme seg 😅 ts Anonymkode: 53edd...36d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå