Gå til innhold

Farmors har laget sang i konfirmasjon, henger ikke på greip

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er litt krise. Den henger ikke sammen på verken rim eller tekst. Nesten umulig og synge, da teksten mange steder ikke passer til melodien. Ikke beskriver det dattera våres heller. Det er ikke piano her som vi heller kan hjelpe oss med.

Hun har ordnet og printet ut, gjort så godt hun kan. Dette tror jeg likevel blir en svært flau situasjon for både gjester og ikke minst datter. 

Bør jeg gripe inn, eller ta det med et smil? Noen med erfaring?

Anonymkode: b62ec...9e6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spør om dere skal synge igjennom den sammen, for å øve, så hører hun det kanskje? Evt om du da hører at den går greit å synge. 

Anonymkode: 9f958...51b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Neida, blir sannsynligvis aller mest morsomt. Folk vil prøve å få ordene til å passe og ender opp med å le.

Anonymkode: d470f...4db

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Neida, blir sannsynligvis aller mest morsomt. Folk vil prøve å få ordene til å passe og ender opp med å le.

Anonymkode: d470f...4db

Enig! 

Anonymkode: 97d21...484

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg få være flue på veggen? 

Anonymkode: 05798...478

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan jeg få være flue på veggen? 

😂😂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

😂😂

Hahah 🤣😁

AnonymBruker
Skrevet

Du skal la det gå sin gang. Kan tilby det å øve litt med farmoren på forhånd. 

Anonymkode: e2487...1b6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syng den sammen med henne, si at dere ikke helt har fått taket på den og vil høre hva hun tenker. Hun kan jo bli litt forlegen dersom alle ler av henne. Hun har sikkert gjort sitt beste. 

Da har du i alle fall forberedt henne på at ikke alle forstår sangen.

Anonymkode: 59105...530

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Uff sånne sanger er kleine og fæle uansett om de rimer eller ei, skjønner ikke at du vil konfirmanten så vondt.

Anonymkode: 8b249...b2c

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei og atter nei. Slike sanger har jeg også måtte synge på konfirmasjon og hver eneste bidige gang har det vært vanskelig å synge og flaut for konfirmanten og alt dette har blitt tatt på film.

Hvis det er så ille, må du hjelpe farmor se det selv ved å synge den sammen med henne eller be henne synge den selv mange ganger først for å høre at det ikke går.

Anonymkode: 8eaeb...d4d

• Liker 1
Skrevet

Ville sunget gjennom den med henne. Eller sagt at du ikke helt klarer å henge med og om hun kan presentere den for deg. Så får du heller si ifra hvis du opplever at den fortsatt ikke henger på greip. Hvis hun likevel ikke endrer på den så får det bare være. Da har du hvertfall forsøkt å si ifra og hun får tåle at evt ikke alle klarer å henge med/det blir noe fnising eller kommentarer. 
De fleste er vel høflig nok til å forsøke å la være å kommentere noe og gjør det de kan for å synge med. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du hjelpe henne, med å skrive den litt om så det fungerer bedre?

Anonymkode: 4e917...015

• Liker 3
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...