AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #1 Skrevet 30. mai 2022 Jeg er plaget med lukt av hasj og meldte dette til styret. Anmelde selv, eller gjør dere noe, spurte jeg. De svarer at politiet ikke lenger bruker ressurser på slikt, men at de forstår lukten er sjenerende. De ber meg være sikker på hvilken leilighet lukten kommer fra, og at jeg bør snakke med andre naboer som kan rapportere det samme. Først da vil de ta tak i situasjonen. Er ikke dette kritikkverdig. Er det meg som må bevise noe? Anonymkode: 3b336...b40 1
Flamme Skrevet 30. mai 2022 #2 Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg er plaget med lukt av hasj og meldte dette til styret. Anmelde selv, eller gjør dere noe, spurte jeg. De svarer at politiet ikke lenger bruker ressurser på slikt, men at de forstår lukten er sjenerende. De ber meg være sikker på hvilken leilighet lukten kommer fra, og at jeg bør snakke med andre naboer som kan rapportere det samme. Først da vil de ta tak i situasjonen. Er ikke dette kritikkverdig. Er det meg som må bevise noe? Anonymkode: 3b336...b40 Snakk med naboen din og hør om han kan dempe lukten? 🙂 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #3 Skrevet 30. mai 2022 Vel ja du må jo bevise noe. Som hvilken leilighet lukten kommer ifra. Eller mener du at de skal leke detektiv i borettslag for deg? Anonymkode: ed1b1...469 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #4 Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Vel ja du må jo bevise noe. Som hvilken leilighet lukten kommer ifra. Eller mener du at de skal leke detektiv i borettslag for deg? Anonymkode: ed1b1...469 Bevise noe! Jeg har jo kun min nese, Styret har vel mer ressurser enn meg. Jeg tror jeg vet hvor lukten kommer fra, men er ikke helt sikker. Anonymkode: 3b336...b40
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #5 Skrevet 30. mai 2022 Hvis du vet hvilken leilighet lukten kommer fra, så kan du jo oppsøke leiligheten og banke på. For å samle bevis. Når du vet og ikke tror hvilken leilighet det er, kan du levere inn samle inn klager fra andre leiligheter og sende inn klage. Anonymkode: a01ce...af5 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #6 Skrevet 30. mai 2022 Hvordan skal ts egentlig bevise dette ved å banke på leiligheten? Tviler sterkt på at personen vil innrømme det overfor ts - ergo ingen bevis.. Med mindre ts bryter seg inn og får fysisk bevis.... Det er jo ikke ts sitt ansvar sånn egentlig. Hva har man styret til? Hvis ts sier "jeg tror det er den leiligheten", så skal styret undersøke det, oppsøke og si at personen har fått klaget og de må slutte å røyke joint inne.. Anonymkode: 297e3...79d 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #7 Skrevet 30. mai 2022 Hvorfor i all verden skal du blande deg inn i dette? Såpass får du tåle når du velger å bo der du bor, ellers få du flytte ut på landet uten naboer. Hvis dette er ditt største problem i livet så synes jeg du er heldig. Jeg har naboer som røyker vanlig røyk og det lukter mye verre en hasj, og ja det er ikke så veldig koselig når det kommer sigende, men da unngår jeg jo bare å ha åpent vinduene akkurat når de røyker, de sitter jo ikke å røyker hele dagen, har og vinduer på andre siden så kan lufte der og. Det er virkelig et ikke problem. Anonymkode: 9901c...1d4 6 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #8 Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan skal ts egentlig bevise dette ved å banke på leiligheten? Tviler sterkt på at personen vil innrømme det overfor ts - ergo ingen bevis.. Med mindre ts bryter seg inn og får fysisk bevis.... Det er jo ikke ts sitt ansvar sånn egentlig. Hva har man styret til? Hvis ts sier "jeg tror det er den leiligheten", så skal styret undersøke det, oppsøke og si at personen har fått klaget og de må slutte å røyke joint inne.. Anonymkode: 297e3...79d Så bra! Kan du gi meg en link på hva man kan kreve av et styre? Anonymkode: 3b336...b40
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #9 Skrevet 30. mai 2022 Snakk med politiet, du. Du trenger ikke å leve i et rottereir. Hva styret sier er uvesentlig, men generelt bruker slike folk nokså raskt å forsvinne når styret og politiet kobles inn. Anonymkode: e16a7...fec
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #10 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har naboer som røyker vanlig røyk og det lukter mye verre en hasj, og ja det er ikke så veldig koselig når det kommer sigende, men da unngår jeg jo bare å ha åpent vinduene akkurat når de røyker, de sitter jo ikke å røyker hele dagen, har og vinduer på andre siden så kan lufte der og. Det er virkelig et ikke problem. Anonymkode: 9901c...1d4 helt enig. Har en nabo som røyker vanlig røyk og det lukter helt jævlig. Hasjrøyken ble mye en periode så vi sa ifra, men ti ganger bedre enn sig. Anonymkode: cf144...79b 1
Rhodiola Skrevet 31. mai 2022 #11 Skrevet 31. mai 2022 Ryddet for forherligelse av lovbrudd. Rhodiola, adm.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #12 Skrevet 31. mai 2022 Jeg synes sigarettrøyk er ille å få inn, men hasjrøyk er mye mer kvalmt. Er plaget med det her, men aner ikke hvor det kommer fra. Anonymkode: 1467a...c86 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #13 Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 31.5.2022 den 1.29): Snakk med politiet, du. Du trenger ikke å leve i et rottereir. Hva styret sier er uvesentlig, men generelt bruker slike folk nokså raskt å forsvinne når styret og politiet kobles inn. Anonymkode: e16a7...fec Så du mener politiet vil bruke ressurser på dette og at styret dermed tar feil? Styret er jo koblet i saken, men disse folkene forsvinner jo ikke av den grunn. Så hva er ditt bidrag i denne tråden? Anonymkode: 3b336...b40
Muskath Skrevet 1. juni 2022 #14 Skrevet 1. juni 2022 On 5/30/2022 at 9:36 PM, AnonymBruker said: Jeg er plaget med lukt av hasj og meldte dette til styret. Anmelde selv, eller gjør dere noe, spurte jeg. De svarer at politiet ikke lenger bruker ressurser på slikt, men at de forstår lukten er sjenerende. De ber meg være sikker på hvilken leilighet lukten kommer fra, og at jeg bør snakke med andre naboer som kan rapportere det samme. Først da vil de ta tak i situasjonen. Er ikke dette kritikkverdig. Er det meg som må bevise noe? Anonymkode: 3b336...b40 Hvis du bor i et borettslag, er de med i et boligbyggelag, f.eks. OBOS. Når ikke styret i borettslaget gjør noe, ville jeg prøvd å henvende meg til boligbyggelaget. Kanskje de er villig til å gjøre noe. 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #15 Skrevet 1. juni 2022 On 5/31/2022 at 1:29 AM, AnonymBruker said: Snakk med politiet, du. Du trenger ikke å leve i et rottereir. Hva styret sier er uvesentlig, men generelt bruker slike folk nokså raskt å forsvinne når styret og politiet kobles inn. Anonymkode: e16a7...fec Lurer på om du har litt gamle holdninger her. Å røyke hasj har etter hvert blitt lovlig mange steder i verden, og flere blir det. Å kalle noen som røyker hasj for rotter, er rimelig patetisk og vitner om en total mangel på innsikt i tematikken. Ev. bare veldig lett for å dømme andre, uten grunnlag. Hvis det var sigarettrøyk, hva hadde styret da gjort? Jeg tror nesten det må luktes frem til hvilken leilighet det kommer fra, og hvilke veier det går via. Observerer du hasjrøyking, kan du jo alltids ringe politiet og høre hva de sier (haha). Anonymkode: 034dd...1d4 1
Muskath Skrevet 1. juni 2022 #16 Skrevet 1. juni 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Lurer på om du har litt gamle holdninger her. Å røyke hasj har etter hvert blitt lovlig mange steder i verden, og flere blir det. Å kalle noen som røyker hasj for rotter, er rimelig patetisk og vitner om en total mangel på innsikt i tematikken. Ev. bare veldig lett for å dømme andre, uten grunnlag. Hvis det var sigarettrøyk, hva hadde styret da gjort? Jeg tror nesten det må luktes frem til hvilken leilighet det kommer fra, og hvilke veier det går via. Observerer du hasjrøyking, kan du jo alltids ringe politiet og høre hva de sier (haha). Anonymkode: 034dd...1d4 Bruk av cannabis er fremdeles ulovlig i Norge. 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #17 Skrevet 1. juni 2022 Jeg synes dette var en veldig adekvat reaksjon av styret. Det de kan gjøre er å si ifra til beboeren at det er kommet klage på hasjlukt, men for å gjøre det vil de ha sikker info om hvem det er, og gjerne klage fra flere - slik at det ikke bare er FN overfølsom nese som har misforstått situasjonen. Det enkleste for ts i denne situasjonen er å si ifra til naboen selv. Anonymkode: c00a4...459 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #18 Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 30.5.2022 den 22.56): Bevise noe! Jeg har jo kun min nese, Styret har vel mer ressurser enn meg. Jeg tror jeg vet hvor lukten kommer fra, men er ikke helt sikker. Anonymkode: 3b336...b40 😂🥸.. Det er du som føler deg plaget? Det er du som tydeligvis lukter noe? Da er det din oppgave å finne ut hvor det kommer fra og eventuelt ta en prat med den det gjelder. Styret har nok litt andre saker å prioritere, hvis politiet får beskjed om å ikke handle på slike ting lengre, hvorfor mener du det er kritikkverdig? Cannabis-lukt har en søt lukt, og er egentlig ikke så sjenerende. Hadde vært verre hvis hele oppgangen luktet curry o.l? Syntes de krydderluktene er verre 😅. Anonymkode: f5eef...c59
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #19 Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg synes dette var en veldig adekvat reaksjon av styret. Det de kan gjøre er å si ifra til beboeren at det er kommet klage på hasjlukt, men for å gjøre det vil de ha sikker info om hvem det er, og gjerne klage fra flere - slik at det ikke bare er FN overfølsom nese som har misforstått situasjonen. Det enkleste for ts i denne situasjonen er å si ifra til naboen selv. Anonymkode: c00a4...459 Enig. Får styret inn flere klager sier de selvfølgelig ifra, men én klage på lukt er basicly ingenting. TS kommer langt ved å ta dette som en voksen og si ifra på en respektfull måte til vedkommende. Anonymkode: f5eef...c59 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #20 Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 30.5.2022 den 22.56): Bevise noe! Jeg har jo kun min nese, Styret har vel mer ressurser enn meg. Jeg tror jeg vet hvor lukten kommer fra, men er ikke helt sikker. Anonymkode: 3b336...b40 Hvordan får du det til at styret har mer ressurser enn deg? De er bare mennesker, og kan ikke løpe rundt og leke politi. Mener du at det skjer noe ulovlig i en leilighet, må det anmeldes. Om du vil at styret skal ta tak i det, må du sende inn skriftlige, spesifikke klager. Men det er helt sant som andre sier - du må kunne klargjøre hvor du mener at den ulovlige handlingen skjer. Om dere har noenlunde samme vedtekter som oss, så står det at alle skal benytte boligen slik at det ikke er til unødvendig sjenanse for andre. Det er den muligheten styret har til å ta tak i dette. Da må de nødvendigvis vite hvem det er som er til unødvendig sjenanse. Anonymkode: f41f5...f94
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå