Gå til innhold

Konfirmant med halvsøster i beredskapshjem...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har konfirmant til høsten. Hun har en lillesøster som (etter hva far sier) har havnet i beredskapshjem. Far og søsters mor er skilt. Vi skal ha selskap hver for oss. 

Finnes det noen mulighet for at lillesøster kan komme i selskap? Hvem må jeg evt snakke med? 

Anonymkode: 1a09b...94d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville snakket med barnets mor. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med den som har foreldreansvar (som man har selv om man ikke har omsorgen).. Ta så kontakt med barneverntjenesten hvis mor sier det er ok, eller at hun kan si snakke med dem selv. 

Anonymkode: f9f96...e2e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tragisk at hun er i beredskapshjem og ikke hos dere, hva er grunnen for det?

Anonymkode: fad2b...690

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tragisk at hun er i beredskapshjem og ikke hos dere, hva er grunnen for det?

Anonymkode: fad2b...690

Tolket det som at lillesøster er barn av mor og hennes "nye" eks, altså at ts og hennes mann har ikke noe "krav" på dette barnet.
Vet ikke om jeg forstod det riktig da. 

Anonymkode: e4281...1f9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Tolket det som at lillesøster er barn av mor og hennes "nye" eks, altså at ts og hennes mann har ikke noe "krav" på dette barnet.

Du forklarer deg veldig knotete, men hvis jeg forstod også HI som at halvsøsteren er barnet Ts' eksmann, og at han og barnemoren også er skilt. Ts er dermed ikke i slekt med barnet og kan ikke ta det til seg uten videre. 

Anonymkode: c4622...bb6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere skal ha to selskaper, er det ikke mer naturlig at denne jenta blir invitert i farens selskap?

Anonymkode: 22b80...09e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du forklarer deg veldig knotete, men hvis jeg forstod også HI som at halvsøsteren er barnet Ts' eksmann, og at han og barnemoren også er skilt. Ts er dermed ikke i slekt med barnet og kan ikke ta det til seg uten videre. 

Anonymkode: c4622...bb6

Dette stemmer, er ikke vårt barn. 

Hvis dere skal ha to selskaper, er det ikke mer naturlig at denne jenta blir invitert i farens selskap?

Anonymkode: 22b80...09e

Jo egentlig, men etter hva jeg skjønner er ikke det mulig. 

TS

Skrevet

Ts er du sammen med dette barnets far og dere har valgt å la jenta gå i beredsskapshjem heller enn å la henne bo hos sin far og halvsøster? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Carrot skrev (1 minutt siden):

Ts er du sammen med dette barnets far og dere har valgt å la jenta gå i beredsskapshjem heller enn å la henne bo hos sin far og halvsøster? 

Jeg tolket det motsatt, at konfirmanten og halvsøsteren har felles mor, men ulik far.

Anonymkode: 0eeee...c8d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Carrot skrev (Akkurat nå):

Nei. 

Barnet er min eks sitt. Han er ikke lenger sammen med barnets mor, og hun har havnet i beredskapshjem. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei. 

Barnet er min eks sitt. Han er ikke lenger sammen med barnets mor, og hun har havnet i beredskapshjem. 

Da har jeg misforstått deg totalt tidligere i tråden, så derfor må jeg spørre:

Du og din eks har ett barn sammen, og dette barnet skal nå stå til konfirmasjon.
Din eks har også ett barn sammen med en annen kvinne (som han ikke bor sammen med), og dette barnet er nå i beredskapshjem.

Stemmer dette?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du kan kontakte enten barnevernet eller beredskapshjemmet, så snakker de med hverandre og finner ut om det lar seg gjøre. Det er i alle fall sånn det har blitt gjort med et barn jeg kjenner i fosterhjem, når familiemedlemmer har ønsket å ha ham med på noe spesielt.

Anonymkode: 039fe...4d8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva sier din eks? 

Anonymkode: e6453...028

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg tror du kan kontakte enten barnevernet eller beredskapshjemmet, så snakker de med hverandre og finner ut om det lar seg gjøre. Det er i alle fall sånn det har blitt gjort med et barn jeg kjenner i fosterhjem, når familiemedlemmer har ønsket å ha ham med på noe spesielt.

Med mindre du kjenner de som er beredskapshjem er det nok forresten mest ryddig å kontakte barnevernet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da har jeg misforstått deg totalt tidligere i tråden, så derfor må jeg spørre:

Du og din eks har ett barn sammen, og dette barnet skal nå stå til konfirmasjon.
Din eks har også ett barn sammen med en annen kvinne (som han ikke bor sammen med), og dette barnet er nå i beredskapshjem.

Stemmer dette?

Ja, det stemmer. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva sier din eks? 

Anonymkode: e6453...028

Min eks sier "å, stakkar meg, jeg skjønner ikke hva jeg har gjort for å fortjene dette! Jeg slo jo bare en gang eller to..." 

Ja, vi har et ganske anstrengt forhold 🙄

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det stemmer. 

Så bra, da har jeg fått det avklart.

Du har også fått beskjed om at det ikke er aktuelt at halvsøsteren deltar i fars selskap, og dermed indirekte at hvis hun skal være i med i konfirmasjonen må det være hos deg?

Jeg mener det blir feil å direkte til barnevernet bak foreldrenes rygg, og derfor ville jeg snakket med enten far eller aller helst halvsøsterens mor og fått tillatelse til å kontakte barnevernet for å videreformidle invitasjon til konfirmasjonen hjemme hos deg.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg tolket det motsatt, at konfirmanten og halvsøsteren har felles mor, men ulik far.

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Nei. 

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ja, det stemmer. 

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Min eks sier "å, stakkar meg, jeg skjønner ikke hva jeg har gjort for å fortjene dette! Jeg slo jo bare en gang eller to..." 

Ja, vi har et ganske anstrengt forhold 🙄

Daaa henger jeg med.. Jeg ville snakket med barnevernet, forklart at du er mor til barnets halvsøster og at dere ønsker gi barnet mulighet til å være med i søsterens konfirmasjon om mulig. Siden far og mor ikke er i stand til å ta ansvar for dateren tenker jeg de ikke er de rette til å ta noen avgjørelse her heller, det skal mye til før et barn flyttes i beredskapshjem i utgangspunktet. 

Jeg ville også vurdert å være barnets fosterhjem, men det er meg - og grunnen er at barnet er mitt barns søsken enkelt og greit.. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
Carrot skrev (6 minutter siden):

Jeg ville også vurdert å være barnets fosterhjem, men det er meg - og grunnen er at barnet er mitt barns søsken enkelt og greit.. 

Nå er det ikke bare bare å bli fosterhjem i en sånn situasjon. Kjenner noen som var i en lignende situasjon og det var mye styr for å få barnet til dem. Foreldrene til barnet motsatte seg det og det endte opp med med at ungen måtte sendes til et hemmelig sted. 

Anonymkode: e8afb...f54

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...