Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboer vil at vi skal gå til samtaleterapi hos familievernkontoret fordi han mener at jeg er så vanskelig å ha med å gjøre. Er det noen som har vært i parterapi og hvordan var det? 

Anonymkode: eac98...118

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Samboer vil at vi skal gå til samtaleterapi hos familievernkontoret fordi han mener at jeg er så vanskelig å ha med å gjøre. Er det noen som har vært i parterapi og hvordan var det? 

Det anbefales sterkt! Terapeutene er utrolig flinke - bli med på det! Det er er sunt insj av din samboer.

Anonymkode: bd2e2...6d6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det anbefales sterkt! Terapeutene er utrolig flinke - bli med på det! Det er er sunt insj av din samboer.

Hvordan er de flinke? Til å lytte eller til å gi direkte råd? 

AnonymBruker
Skrevet

Terapeuten mente at min kjæreste burde gå fra meg siden følelsene hans var litt svingende.

Det skjedde heldigvis ikke.

Anonymkode: 37cdc...0dc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan er de flinke? Til å lytte eller til å gi direkte råd? 

Nja, de skal være forsiktig med å gi direkte råd. De lytter, utfordrer dere rundt det dere forteller/hjelper dere til å se situasjoner fra flere sider. 

Og høyst sannsynlig er ikke du vanskelig å ha med å gjøre. Men dere kommuniserer dårlig sammen, også legger samboeren din skylden på deg.

Anonymkode: 9767c...16b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Terapeuten mente at min kjæreste burde gå fra meg siden følelsene hans var litt svingende.

Det skjedde heldigvis ikke.

Anonymkode: 37cdc...0dc

Har dere det bra nå da? 

Anonymkode: 6bd76...5c1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke problem med å gå i terapi - men jeg tror ikke samboer skjønner at hans utroskap, sexferie i Thailand, swingersklubb osv vil bli et samtaleemne…..

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har dere det bra nå da? 

Anonymkode: 6bd76...5c1

Ja😍 de snur tankegangen din/partner sine. Hjelper dere med konkrete råd til hvordan man heller burde kommunisere, hjelper dere med å ha fokus på diverse andre ting osv.

En ting er sikkert: det skader IKKE å prøve!

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har ikke problem med å gå i terapi - men jeg tror ikke samboer skjønner at hans utroskap, sexferie i Thailand, swingersklubb osv vil bli et samtaleemne…..

Og du blir i forholdet fordi??
Du er den som er vanskelig å ha med å gjøre, mens han har vært utro og gjort alle de tingene der?
Du fortjener vel bedre enn han der vel?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Narad skrev (7 minutter siden):

Og du blir i forholdet fordi??
Du er den som er vanskelig å ha med å gjøre, mens han har vært utro og gjort alle de tingene der?
Du fortjener vel bedre enn han der vel?

Barn er grunnen til at jeg har holdt ut og glattet over. Det kommer mer og mer grums til overflaten, har derfor litt vansker med å se at terapi skal hjelpe her.

AnonymBruker
Skrevet

Tenker at dere kommer til å ha det riktig så morsomt på familievernkontoret 🙄

Anonymkode: 102d5...414

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du vet. Det er 2022,og barn er lykkelige i skilsmissehjem også! Spesielt når mor er LYKKELIG!

Anonymkode: 102d5...414

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler deg å lytte litt på podcasten: ‘Familievernet- Hvordan går det hjemme’.

Der deler folk som jobber på familievernkontor mange bra råd&tips og du får en smak på hva familieterapien går ut på:)

Anonymkode: a6d46...e2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...