Gå til innhold

Hva kan man gjøre for å øke sjansene på datingmarkedet for å få flere dates?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, så går dagene på rutine. Mandag til fredag, helg, repeat. Ny uke. Jeg blir eldre og straks 30 år gammel mann. Jeg er singel og har vært singel, ikke prioritert kjærlighet. Har ikke følt meg klar for det, før nå. Nå har jeg god jobb, etablert med leilighet, god utdanning og livet på stell, og har ganske bra økonomi. 

Jeg er jo klar, har tid, og mulighet til å date kvinner for å finne den store kjærligheten. Om så var kunne jeg gått på flere dates i uken. Men jeg aner virkelig IKKE hvor jeg skal få truffet kvinner. Tinder fungerer dårlig. Jeg kan sveipe 100 normale kvinner, og får mindre enn 3 matcher. Det gir for min del at Tinder har ekstrem lav % andel suksess å bruke tid på. Ja, man kan jo være heldig å få en match som virker interessant. Men det er veldig sjelden mellom hver. Sannsynligheten er mindre enn 5 % hvis en sveiper "ja / like" på hundre stykk. 

Jeg driver jo på treningssenter og omgås jo damer, men det er absolutt ingen sjekkearena. Ellers er man på jobb.

Så hva kan man gjøre for å endre mønster? Er det noe spesielle aktiviteter kvinner driver med som det går an å melde seg på? Jeg skjønner at det vil være er fordel å være der hvor damene er på sin fritid, og det beste hadde vært å truffet de i en normal setting. Ikke via internett. Men nå står jeg fast, og trenger tips om hva man kan gjøre for å øke sjansene på datingmarkedet og få flere dates! Det er fortsatt en stund igjen av 2022 :) 

Tips tas i mot med stor takk. 

Anonymkode: 908e7...d82

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

strikke kaffe??

Anonymkode: d4609...cb0

AnonymBruker
Skrevet

Mange damer henger jo på kjøpesentre da? Shopping arenaer. 

KJøp deg hund og dra på dressur kurs? 

Begynn å ri på hest, der er det mye damer i stallen?? 

Anonymkode: d4609...cb0

AnonymBruker
Skrevet

Fant (snart eks)mannen min på sukker. Det fungerte bra i flere år.

Anonymkode: 2ebd3...f96

AnonymBruker
Skrevet

Løpeklubb, barer, på gata

Anonymkode: 46347...f3c

AnonymBruker
Skrevet

Venninna mi snakket i dag om en park sammenkomst om 2 uker i Oslo, som handlet om at venners venner skal møte venner 🤷🏼‍♀️ Man skal bli kjent med nye folk. Hva med å ta med deg en venn og dra dit? Der er jo alle innstilt på å bli kjent med nye folk, så er nok lett å komme i prat med andre

Anonymkode: c18a0...f56

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Venninna mi snakket i dag om en park sammenkomst om 2 uker i Oslo, som handlet om at venners venner skal møte venner 🤷🏼‍♀️ Man skal bli kjent med nye folk. Hva med å ta med deg en venn og dra dit? Der er jo alle innstilt på å bli kjent med nye folk, så er nok lett å komme i prat med andre

Og forresten, vi er også 30 år og tenkte oss dit 🤪

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, så går dagene på rutine. Mandag til fredag, helg, repeat. Ny uke. Jeg blir eldre og straks 30 år gammel mann. Jeg er singel og har vært singel, ikke prioritert kjærlighet. Har ikke følt meg klar for det, før nå. Nå har jeg god jobb, etablert med leilighet, god utdanning og livet på stell, og har ganske bra økonomi. 

Jeg er jo klar, har tid, og mulighet til å date kvinner for å finne den store kjærligheten. Om så var kunne jeg gått på flere dates i uken. Men jeg aner virkelig IKKE hvor jeg skal få truffet kvinner. Tinder fungerer dårlig. Jeg kan sveipe 100 normale kvinner, og får mindre enn 3 matcher. Det gir for min del at Tinder har ekstrem lav % andel suksess å bruke tid på. Ja, man kan jo være heldig å få en match som virker interessant. Men det er veldig sjelden mellom hver. Sannsynligheten er mindre enn 5 % hvis en sveiper "ja / like" på hundre stykk. 

Jeg driver jo på treningssenter og omgås jo damer, men det er absolutt ingen sjekkearena. Ellers er man på jobb.

Så hva kan man gjøre for å endre mønster? Er det noe spesielle aktiviteter kvinner driver med som det går an å melde seg på? Jeg skjønner at det vil være er fordel å være der hvor damene er på sin fritid, og det beste hadde vært å truffet de i en normal setting. Ikke via internett. Men nå står jeg fast, og trenger tips om hva man kan gjøre for å øke sjansene på datingmarkedet og få flere dates! Det er fortsatt en stund igjen av 2022 :) 

Anbefaler å delta på alle slags sosiale sammenkomster, og la din personlighet og lidenskaper skinne litt som gjør at du skiller deg litt ut fra mengden. Å finne sin kjæreste forekommer fortsatt oftest  gjennom bekjentskap som venner av venner.

Enten om det er det lokale turlaget, et språkurs, dugnad, hundetreff eller en feiring av noen sin bursdag. Alle er arenaer for å introdusere deg og vise deg selv som en kalibrert og kapabel mann. Det handler først og fremst å gjøre seg selv synlig og la kvinner som finner deg ny og spennende komme til deg.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å melde deg på turlag ? Mange kvinner liker det. Begynn med vennskap først for å bli kjent og se om dere passer sammen. Vær litt tibakeholden i begynnelsen for alt for tidlige fremstøt vitner om depesperasjon og det er ikke attraktivt. Hverken for kvinner eller menn. Vær høflig og vis at du er pålitelig. 

Anonymkode: b6e3d...bb7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 30+ Min erfaring er å ikke gå ut på byen å tro at du finner kjærligheten, men sex finner du. Jeg møtte min eks da jeg var på jobb, vi var sammen i 6 år. Jeg hadde gitt opp kjærligheten egentlig, men så lastet jeg ned på Tinder bare på gøy. Hadde vel knapt vært der en mnd før det dukket opp en fyr jeg virkelig fikk sansen for. Vi matchet på en fredag, dagen etterpå møttes vi og har vært sammen siden. 

Anonymkode: 3aad0...f3b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du norsk mann så er du veldig attraktiv for utenlandske jenter. Min fetter i 40 årene hadde dates med jenter fra Asia og ble gift med en flott dame derfra. Hun er bare noen år yngre og holder seg utrolig godt for alderen. Filippinske damer er å anbefale for menn som vil ha trofaste og litt konservative koner. Av de jeg kjenner som er gifte med fillipine jenter er ingen skilte idag.

AnonymBruker
Skrevet

Treningssenter er så absolutt en sjekkearena. Så lenge du er på riktig senter og du ser over snittet bra ut. Om du frekventer et senter med seniorer og lubbiser så blir det noe annet.

Anonymkode: 1767a...1ac

AnonymBruker
Skrevet

Tenker det letteste ER nettet jeg da.

Ellers ut med venner på byen, fester.

Å begynne med en hobby for å finne dame er bare dumt.

Går du klatrekurs, finner ut at det ikke er så artig, hva skal du med ei dame som syns klatring er livet?

Og hvor skuffa blir ikke hun over deg.

Anonymkode: b994f...58f

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Både menn og kvinner må følge samme oppskrift:

1) Finne ut hva det motsatte kjønn faktisk vil ha – og altså ikke bare politisk korrekt ønsketenking. Ingen faller for, eller tenner på, noen ut fra politisk korrekthet.

2) Gjør det som trengs for å oppfylle så mye som mulig av svarene fra punkt 1) så godt som mulig.

3) Lær deg å gjenkjenne når noen er interessert i deg. Dvs, lær deg å lese kroppsspråk.

Når du har dette på plass kan du finne noen hvor som helst. Du trenger ingen "sjekkearena". Det handler bare om å ha øynene med seg.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Og forresten, vi er også 30 år og tenkte oss dit 🤪

Ts her, det kunne vært interessant å visst hva park det er 🙂 

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hva med å melde deg på turlag ? Mange kvinner liker det. Begynn med vennskap først for å bli kjent og se om dere passer sammen. Vær litt tibakeholden i begynnelsen for alt for tidlige fremstøt vitner om depesperasjon og det er ikke attraktivt. Hverken for kvinner eller menn. Vær høflig og vis at du er pålitelig. 

Ja, det kunne være aktuelt å melde seg inn i. Og veldig enig i det du skriver om desperasjon. 

ClausSaus skrev (4 timer siden):

Både menn og kvinner må følge samme oppskrift:

1) Finne ut hva det motsatte kjønn faktisk vil ha – og altså ikke bare politisk korrekt ønsketenking. Ingen faller for, eller tenner på, noen ut fra politisk korrekthet.

2) Gjør det som trengs for å oppfylle så mye som mulig av svarene fra punkt 1) så godt som mulig.

3) Lær deg å gjenkjenne når noen er interessert i deg. Dvs, lær deg å lese kroppsspråk.

Når du har dette på plass kan du finne noen hvor som helst. Du trenger ingen "sjekkearena". Det handler bare om å ha øynene med seg.

Nr 1, kan du utdype denne litt mer? 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja, det kunne være aktuelt å melde seg inn i. Og veldig enig i det du skriver om desperasjon. 

Tja, for din del er du tydeligvis ute etter damer. Og da er det en god ide å være det som damer faktisk vil ha.

Nå finnes det ikke en enkelt ting hver eneste dame i hele verden er ute etter. Men det finnes ganske klare trender – du har f.eks større sjanse for suksess som…

• … veltrent heller enn overvektig
  • … velstelt heller enn sjuskete
  • … selvsikker heller enn sjenert
  • … handlekraftig heller enn tafatt
  • … spennende heller enn kjedelig
  • … midtpunkt heller enn veggpryd
  • … morsom heller enn tørr

(Og nå kommer gjerne de vanlige protestene fra damer som ikke forstår sannsynlighet, med eksempler på en eller annen som er overvektig men likevel er gift. Som om dette var et slags motbevis for trenden…)

Pro tip: Skill deg ut – ha en stil! Veldig mange menn ser ut til å glemme at dersom en dame skal fatte interesse for en mann må det være ett eller annet å fatte interesse for ved akkurat ham.

Adam Carolla hadde en gang en rant om dette på podcasten sin, men jeg sliter med å finne det klippet igjen. Han poengterte ihvertfall at noe av det dummeste en mann på damejakt kan gjøre er å være anonym.

Er du "motorsykkel-fyr" med tilsvarende stil kan du oppleve at damer som har en greie for dette fatter interesserte for deg. Tilsvarende for "finans-fyr", "musiker-fyr", "friluft-fyr", "danse-fyr", "trening-fyr", osv.

Men er du bare "ingenting-fyr" – anonym nr 93 481 – hvorfor skulle en dame da fatte spesiell interesse for akkurat deg?

Fordi det ikke egentlig er noe galt med deg…?

Ser du poenget?

Endret av ClausSaus
  • Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du venner da? Kamerater å omgås, kollegaer osv, og hva liker du? Løper du, bli med i bedriftsidrettslaget og bli kjent med alle folka, de har venner som har venninner. Ta iniativ (generell med folk), få med deg kollegaer på fredagspils, tur, museum, middag, film? 
Liker du musikk, finn folk å gå på konsert med. Quiz? Inviterer du folk hjem selv(venner), slik at du blir invitert tilbake? 

Anonymkode: 2e3a3...1e7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.5.2022 den 22.17):

Beklager for sent svar! Arrangementet heter Fyttikatta (Facebook) og er i Oslo neste helg, 11 juni 😊 tror det begynte kl 14? Har aldri vært på det før, så jeg har ingen aning om hvordan det er 😅 Men vi stikker dit om været ikke høljer ned 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jobb virker mest aktuelt i din situasjon. Skaff nettverk på jobben og bli kjent med deres venner. 

Anonymkode: bf0ff...a1b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...