Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har prøvd dem, når dere bestiller pakker fra nettet? Ble de stjålet?

Pakkeboksene ser veldig usikre ut. En tyv med et brekkjern og 20 sekunder er alt som skal til, tror jeg.

posten-pakkeboks-thomas.jpg.jpeg?quality=60

Anonymkode: f5901...f47

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fungerer helt supert! De er ofte offentlig plassert, så er ikke særlig bekymret for brekkjernet☺️

Anonymkode: 523f1...095

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har hentet pakke i pakkeboks noen ganger nå. alltid fått det jeg skal ha. Bor på et lite sted og pakkeboksene står utenfor lokalbutikken.(trooor der er kameraovervåkning), men når det er sagt så finnes det nok de som kunne ha interesse av å bryte opp for å stjele, men så langt har jeg ikke hørt om det.

Anonymkode: d6127...ee6

AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke bestilt dyre ting som jeg ikke kan tape...

Anonymkode: 7d15f...b05

AnonymBruker
Skrevet

Har fungert kjempebra i 2-3 år. De står jo på videoovervåket sted, og er dekket av Postens forsikring frem til henting. 

Anonymkode: 292eb...396

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har fungert kjempebra i 2-3 år. De står jo på videoovervåket sted, og er dekket av Postens forsikring frem til henting. 

Ikke alltid, har hatt flere i forskjellige nabolag (altså rett utenfor blokka) som ikke har videoovervåking.

men det er neppe et problem uansett. Boksene har sensorer, hvis en blir åpnet med tvang så registreres det i loggen, så er pakken borte når du skal hente den så kan de altså se at luken ble åpnet etter postbudet var der. Så da går det på posten sin forsikring. 

Anonymkode: 441d6...daf

AnonymBruker
Skrevet

Ingen problem med tyverier her i hvertfall, og jeg har 50 meter å gå til nærmeste pakkeboks så synes det er utrolig praktisk!

Anonymkode: 7c201...5a0

AnonymBruker
Skrevet

Aldri hatt problemer med pakkeboks. Men har fått pakker stjålet fra postkassen, og har opplevd at posten har mistet pakken min selv etter at den var kommet frem til postkontoret. Så hva som er «trygt» er jo relativt.

Anonymkode: 50746...567

Gjest hellokitty
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Dyre ting blir heller ikke levert i slike bokser. Elektronikk f. eks kommer til Post i butikk og da må man vise ID som regel

*Siterte feil 🤣

Endret av hellokitty
Gjest hellokitty
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ville ikke bestilt dyre ting som jeg ikke kan tape...

Anonymkode: 7d15f...b05

Dyre ting blir heller ikke levert i slike bokser. Elektronikk f. eks kommer til Post i butikk og da må man vise ID som regel

Skrevet
hellokitty skrev (43 minutter siden):

Elektronikk leveres med den leveringsmetoden (tjensesteleverandør) du har valgt å betale for, eller den metoden du får gratis av leverandøren.  Post i butikk er ikke nødvendigvis fasit her.

Skrevet

Sikkerhetsmessig så er jeg ikke så bekymret for de boksene som er plassert rundt her men jeg unngår de fordi de ikke er tetmperaturregulerte ut i fra det jeg ser. Funker dårlig å bestille flytende varer i flere minus eller tropevarme når de blir liggende i en sånn boks og risikerer å bli ødelagte.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...