Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært singel en stund etter et langt forholdt, og ble nyskjerring på hva som rører seg på Tinder. Opprettet derfor en anonym profil med falskt navn, bare for å se om det kunne være noe av interesse før jeg eventuelt opprettet en seriøs profil. Har et ganske særegent navn og ønsket ikke å bli gjenkjent. 

Fikk faktisk et par matcher, og nå har jeg kommet i snakk med en som virker som en solid mann der alt av interesser og verdier klaffer. 

Har egentlig veldig lyst å treffe han, men ble plutselig så skamfull av at jeg har gått ut med falskt navn, så vurderer å bare droppe hele greien 😅 Hadde dere reagert på om Tinder-matchen som dere har chattet med en stund plutselig avslørte at navnet på Tinder ikke stemmer? 

Anonymkode: 85f83...4fe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo bare si det som det er, at det var fordi du har et spesielt navn. 

Anonymkode: f2d9b...bfa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har gjort samme som deg av samme årsak, og mine Tinderdater har ikke hatt noen problemer med det overhode :)

Anonymkode: 16c1f...b22

Skrevet

Jeg hadde syntes det var spesielt, men det betyr ikke nødvendigvis at den du snakker med synes det. Du har ikke noe å tape sånn jeg ser det.

AnonymBruker
Skrevet

Ville dere da sagt det før et eventuelt møte, eller forklart situasjonen når dere treffes? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ville dere da sagt det før et eventuelt møte, eller forklart situasjonen når dere treffes? 

Når dere møtes. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Før dere møtes, så han ikke føler seg "lurt i en felle" på noe som helst vis. Jeg ville vært fall blitt usikker om ikke fyren var dønn ærlig før vi møttes. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes du skal fortelle det så fort som mulig, og i hvert fall ikke vente til et møte.

Det er bare å gi den forklaringen du har gitt oss, det er ikke så veldig rart at man vil være litt anonym.

Anonymkode: b4a94...167

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Når dere møtes. 

Enig i denne. Gjort det hver gang og aldri opplevd noe problemer rundt det. Mye enklere når dere først møtes fordi da ser de deg, har fått gjort seg opp en mening om deg og merker at du ikke er "loco". På tekst derimot, før de har noe som helst å gå ut ifra kan de tenke litt av hvert..

Anonymkode: 1a030...4b5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke gjenkjent pga. navn? Har du ikke profilbilder heller da? 

Anonymkode: 82abf...630

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Vet ikke med TS tilfelle, men i mitt er det fordi jeg har et sjeldent navn og folk da egentlig kan finne ut "alt" om meg før jeg engang er sikker på om jeg ønsker videre kontakt. Tenker da på at jeg er lett å finne i Google, de finner adresse, telefonnummer, arbeidsplass, sosiale medier osv. Har hatt noen ubehagelige erfaringer, og etter det benyttet et mer vanlig navn på datingsider. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vet ikke med TS tilfelle, men i mitt er det fordi jeg har et sjeldent navn og folk da egentlig kan finne ut "alt" om meg før jeg engang er sikker på om jeg ønsker videre kontakt. Tenker da på at jeg er lett å finne i Google, de finner adresse, telefonnummer, arbeidsplass, sosiale medier osv. Har hatt noen ubehagelige erfaringer, og etter det benyttet et mer vanlig navn på datingsider. 

TS her. 

Har ikke gjenkjennbare profilbilder heller nei, av den grunn som AB over her nevner. 

Tinder-matchen min kommer fra et relativt lite sted, og har oppgitt dette på profilen sin. Et lite Google-søk på navn, sted og yrke - vipps så fant jeg Facebook-profilen og hans Instagram, og kan i teorien grave videre på både telefonnummer, adresse og hva foreldrene heter.

Dette med nettdating er som sagt nytt for meg etter et langvarig forhold, og det er mulig jeg er i overkant forsiktig, men tanken på at Gud og hvermann kan finne ut slik informasjon om meg før et møte synes jeg er litt småskummelt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

men tanken på at Gud og hvermann kan finne ut slik informasjon om meg før et møte synes jeg er litt småskummelt. 

Jeg liker å Google litt, og leke detektiv,  og det tror jeg mange gjør av ren refleks i dag. Du må heller tenke gjennom hva du har tilgjengelig på nett og SoMe.  Jeg blir på en måte mer skeptisk eller nysgjerrig på de som jeg ikke finner noe som helst om. 

Anonymkode: e8a22...17d

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...