Gå til innhold

Jeg og mannen krangler om hvor vi skal flytte. Tror ikke at jeg orker den kampen.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor i sentrum nå, og ønsker oss mer plass. Jeg ønsker å flytte til Grefsen og han ønsker å flytte til Kampen. Vårt budsjett er 13-15 millioner. Jeg føler at vi får altfor lite for pengene til den prisen på Kampen. På Grefsen kan vi få et rekkehus/tomannsbolig og litt hage. På Kampen blir det vanskelig. 

Mannen er besatt av Kampen. Han har naiv ide om at vi skal pusse opp en gammelt hus sammen. Men jeg er ikke interessert i det. 

Anonymkode: b422d...e42

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Flytt bort fra Oslo. For 15 millioner får du et palass på 2000 kvm nesten hvor som helst i landet inkludert tjener, hushjelp og barnepasser for den prisen.

Anonymkode: ec72c...468

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ååå pun intended! 😄 

Enig med deg.

Anonymkode: 01edb...c49

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det var tidenes luksusproblem 😅

Begge steder er jo prima og med mulighet for høy trivsel. 

Men pusse opp HUS på Kampen? Tenker han da på disse gamle trehusene som sikkert på renoveres livet ut og har strømregning på 1 million i måneden - eller mener han Kampen Hageby rekkehus? 

Oppsummert: gi kåken til meg 😎

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
DundreMilfin skrev (3 timer siden):

Det var tidenes luksusproblem 😅

Begge steder er jo prima og med mulighet for høy trivsel. 

Men pusse opp HUS på Kampen? Tenker han da på disse gamle trehusene som sikkert på renoveres livet ut og har strømregning på 1 million i måneden - eller mener han Kampen Hageby rekkehus? 

Oppsummert: gi kåken til meg 😎

Han mener de gamle trehusene ja.

AnonymBruker
Skrevet

Luksuskamp, ihvertfall. 

Anonymkode: fafbb...010

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja…..

Tja. Ser sjarmen teoretisk, men for 13-15 mill må man jo trekke fra 2-3 mill på renovering/vedlikehold osv? 

Det er steindyrt å vedlikeholde de der, og de sluker jo strøm. Så strømregninger blir høye. 
Men et alternativ er jo å ta noen visninger begge steder før man bestemmer seg og ta en tur til banken for å få en realitetsorientering.

Man skal være det mest harmoniske paret på kloden for å orke renovering av de husene der. 

Det som er flaks for deg er at banken kommer til å si dere ikke har nok penger til renovering av enebolig på Kampen 😅

Endret av DundreMilfin
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Flytt bort fra Oslo. For 15 millioner får du et palass på 2000 kvm nesten hvor som helst i landet inkludert tjener, hushjelp og barnepasser for den prisen.

Eh, nei. Her - en sjarmerende småby på Vestlandet - får man en tomannsbolig med innsyn fra naboen og utsyn til enda flere naboer for den prisen. Alternativt kan man selvsagt kjøpe en eldre enebolig for deler av summen og bruke resten på nytt tak,  selvsagt. Noen av de husene har faktisk utsikt. 

Anonymkode: 0aae5...96e

AnonymBruker
Skrevet

Er det så ofte de gamle husene er til salgs? Husker ikke sist jeg så det. Men det er fint på Kampen da, det skal han ha for.

Anonymkode: a4b34...fcd

AnonymBruker
Skrevet

Har dere barn? I så fall hadde jeg ikke ønsket å bo så sentrumsnært... 

Anonymkode: 5a7cb...226

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da får dere drøfte mulige kompromisser. Typisk noe som gir litt av begge deler, men ingen får alt de ønsker. 

Eventuelt si at du er med på å pusse opp et hus forutsatt at dere leier fin leilighet mens fagfolk gjør 100% av jobben på ett år. Du bør sette av minst 4 mill til oppussing av en enebolig disse dager. Så da ser dere etter boliger i 8-11 mill klassen.

Anonymkode: 8fea3...811

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg bodd på Østlandet og ville flytte så hadde jeg flyttet sålangt nordover at strømprisen er en brøkdel av hva dere har der nede, og fått en stor villa med stor eiendom i et  sentralt strøk  

Anonymkode: e7923...aef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri brukt så mye penger på et renoveringsobjekt. Men, jeg kommer nok aldri til å komme i den situasjonen til å kunne velge 🤣 hadde jeg vært dere hadde jeg gått for ekstra plass og hage 👌

Anonymkode: e8c7f...071

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Eh, nei. Her - en sjarmerende småby på Vestlandet - får man en tomannsbolig med innsyn fra naboen og utsyn til enda flere naboer for den prisen. Alternativt kan man selvsagt kjøpe en eldre enebolig for deler av summen og bruke resten på nytt tak,  selvsagt. Noen av de husene har faktisk utsikt. 

Flytt til Grue, ingen naboer på kilometersavstand, sikkert fine perler uten naboer på Kongsvinger og i Indre Østfold.

Anonymkode: 68064...921

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De er verneverdige og har metervis med regler om hva som er lov.

Anonymkode: 8dfa7...ec8

AnonymBruker
Skrevet

Jaja...

Anonymkode: ddd4b...17c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det der var litt vanskelig. Jeg har bodd på Kjelsås med barn og det er et veldig homogent miljø på Grefsen og Kjelsås. 

På Kampen så er det nok mye mer allsidig og mulighet for å ikke passe helt i denne A4 boksen for evt. barn som vokser opp. Er litt usikker på skolegrenser her, men det finnes jo en del mindre leiligheter på Kampen og mye mer utleieleiligheter slik at skolemiljø definitivt er annerledes enn på Grefsen hvor nesten alle er ressurssterke. Slik er det nok ikke på Kampen, det speiler mer av Oslo som helhet. 

Anonymkode: c6cf7...095

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.5.2022 den 22.30):

Bor i en småby på Vestlandet selv. Ca 300 kvm, 6 soverom, 3 bad, havutsikt, 50 meter til skole/barnehage, 400 meter til kjøpesenter.

Under 4 millioner 😊

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...