Servatur Skrevet 30. mai 2022 #1 Skrevet 30. mai 2022 ...og jeg vet ikke om jeg kan leve med dette lenger. Vi er godt etablerte, og har det egentlig helt greit sammen. Vi samarbeider bra om hus og unger. Vi er gode venner. Men vi har 0 fysisk kontakt. På en måte tenker jeg at jeg klarer å leve uten sex, vi har så mye annet bra i livet. Men plutselig så blir savnet veldig stort 😒 Det er ikke aktuelt å gjenoppta sexlivet med mannen min. Men jeg er bare i midten av 30 åra og har gått glipp av sex i altfor mange år allerede. Ville du blitt i et trygt og godt sexløst ekteskap, eller gått fra mannen og funnet en annen? 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #2 Skrevet 30. mai 2022 Går vel fint an å leve uten sex. Hvorfor alt dette maset om sex? Anonymkode: 7d55e...d71 13 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #3 Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Går vel fint an å leve uten sex. Hvorfor alt dette maset om sex? Anonymkode: 7d55e...d71 Fordi ikke alle er unormale og aseksuelle? Anonymkode: 255a8...a1f 20 1 5
Servatur Skrevet 30. mai 2022 Forfatter #4 Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Går vel fint an å leve uten sex. Hvorfor alt dette maset om sex? Anonymkode: 7d55e...d71 Mannen min syns det går fint å leve uten sex. Jeg syns ofte det selv også, men i perioder så savner jeg det veldig!
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #5 Skrevet 30. mai 2022 Om han ikke vil ha sex og dere fortsatt skal være sammen, har du to valg. Leve uten eller få deg en elsker. Anonymkode: 98b95...658 16 1
sicario Skrevet 30. mai 2022 #6 Skrevet 30. mai 2022 Servatur skrev (12 minutter siden): Ville du blitt i et trygt og godt sexløst ekteskap, eller gått fra mannen og funnet en annen? Dette en er vanskelig problemstilling der konsekvensene blir merkbare uansett hva du velger. Er det bare deg i forholdet som føler det slik? Er dette noe du og mannen din har snakket sammen om og begge føler det på samme måten? Om dere begge savner er seksualliv, men ingen av dere ønsker å ha dette med hverandre, så tenker jeg at det kan bli en lang vei. Dere er såpass unge, at å bli værende sammen resten av livet kan bli tøft under de forholdene. Selv valgte jeg å bli i et sexløst forhold. Samme gjorde samboeren min. 3
AprilLudgate Skrevet 30. mai 2022 #7 Skrevet 30. mai 2022 Servatur skrev (3 minutter siden): Mannen min syns det går fint å leve uten sex. Jeg syns ofte det selv også, men i perioder så savner jeg det veldig! Tja. Ville tenkt meg om, men jeg personlig ville nok funnet meg en elsker eller to fra tid til annen. Bare man er bevisst på at det kan være det som kanaliserer et brudd, da. Om du OFTEST lever helt fint uten er det ikke sikkert en ny partner er så fornøyd med ditt eventuelt lave behov. 1 1
Servatur Skrevet 30. mai 2022 Forfatter #8 Skrevet 30. mai 2022 sicario skrev (1 minutt siden): Dette en er vanskelig problemstilling der konsekvensene blir merkbare uansett hva du velger. Er det bare deg i forholdet som føler det slik? Er dette noe du og mannen din har snakket sammen om og begge føler det på samme måten? Om dere begge savner er seksualliv, men ingen av dere ønsker å ha dette med hverandre, så tenker jeg at det kan bli en lang vei. Dere er såpass unge, at å bli værende sammen resten av livet kan bli tøft under de forholdene. Selv valgte jeg å bli i et sexløst forhold. Samme gjorde samboeren min. Ja, det er bare jeg som føler det slik. Han har ingen problemer med at det er sånn. Vi har snakket mye om det, om årsakene til at det er sånn og han vet at jeg vurderer om jeg kan leve med det. I lang tid håpet jeg det skulle bedre seg, men til slutt kom vi dit at jeg ikke ønsker å ha sex med han lenger. Men jeg savner fortsatt sex 😄 Har egentlig lyst til å spørre om jeg kan ha sex med andre, men tør ikke... 1
Servatur Skrevet 30. mai 2022 Forfatter #9 Skrevet 30. mai 2022 DundreMilfin skrev (1 minutt siden): Tja. Ville tenkt meg om, men jeg personlig ville nok funnet meg en elsker eller to fra tid til annen. Bare man er bevisst på at det kan være det som kanaliserer et brudd, da. Om du OFTEST lever helt fint uten er det ikke sikkert en ny partner er så fornøyd med ditt eventuelt lave behov. Ja, jeg vurderer egentlig om jeg skulle funnet meg en elsker... Og du har rett i at behovet mitt nok også er lavt. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #10 Skrevet 30. mai 2022 Hvorfor er det ikke aktuelt å gjenoppta sex med mannen din? Anonymkode: 7ba0d...9e7 4
AprilLudgate Skrevet 30. mai 2022 #11 Skrevet 30. mai 2022 Servatur skrev (Akkurat nå): Ja, jeg vurderer egentlig om jeg skulle funnet meg en elsker... Og du har rett i at behovet mitt nok også er lavt. Da ville jeg kanskje vurdert leketøy? Om du har lavt behov er ikke du den andre ønsker som elskerinne. De menn som søker sexpartnere har som regel ønske om relativt heftig - eller «spesialisert» sex. Eventuelt er de i samme situasjon, men ønsket jo ikke treffe «kona si» i elskerinnen. De ønsker gjerne sexting, mye seksuelt ladet kontakt. Et alternativ er jo å være ærlig i en profil på Tinder, og søke menn i samme situasjon. Lyst på helt vanlig sex avogtil, men ikke interessert i å gå ut av forhold. Dog….når sexlysten din er ganske lav og risikoen er så høy hadde jeg droppet det. Det vil aldri være verdt det for din del om sex egentlig ikke betyr særlig. Da kan leketøy holde lenge. 2 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #12 Skrevet 30. mai 2022 Servatur skrev (26 minutter siden): ...og jeg vet ikke om jeg kan leve med dette lenger. Vi er godt etablerte, og har det egentlig helt greit sammen. Vi samarbeider bra om hus og unger. Vi er gode venner. Men vi har 0 fysisk kontakt. På en måte tenker jeg at jeg klarer å leve uten sex, vi har så mye annet bra i livet. Men plutselig så blir savnet veldig stort 😒 Det er ikke aktuelt å gjenoppta sexlivet med mannen min. Men jeg er bare i midten av 30 åra og har gått glipp av sex i altfor mange år allerede. Ville du blitt i et trygt og godt sexløst ekteskap, eller gått fra mannen og funnet en annen? Hvorfor kan dere ikke bare fortsette med det - bo sammen og vøre venner og oppdra ungene sammen? Og så har dere hvert deres sexliv? Dette er ikke 1870, ts. Ikke sett begrensninger for eget liv som ikke bunner i rasjonell tankegang. Anonymkode: 01dc2...1da 3 3
Servatur Skrevet 30. mai 2022 Forfatter #13 Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor er det ikke aktuelt å gjenoppta sex med mannen din? Anonymkode: 7ba0d...9e7 Han vil ikke/klarer ikke. Han sliter med psyken. Og han lever fint uten et sexliv. Jeg vil ikke selv lenger heller, da hele situasjonen har blitt skikkelig kleint, sårt, skuffende, nedverdigende. Og det føles som å skulle ha sex med en onkel nå 😅🙈 2 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #14 Skrevet 30. mai 2022 Nå er jeg veldig seksuell av meg, og blir kåt helt automatisk etter 1-2 dager uten sex. Etter 20 år sammen har min mann og jeg fremdeles sex 2- 5 ganger i uka (har tenåringer som innimellom setter litt stopper for slikt), samt at jeg onanerer jevnlig ved anledning. Med mindre årsaken var sykdom hos mannen ville jeg ikke klare å leve i et forhold uten sex nei, men tror vi mennesker er svært ulike angående dette. Jeg vet at jeg ville slitt også om det var forårsaket av sykdom, men da hadde min moral forhåpentligvis klart å styre meg fra å gå på grunn av slikt. Det hadde ikke skjedd om mannen bare avlyste sexlivet. Da hadde jeg blitt for frustrert. Anonymkode: 3203d...fb0 5
Servatur Skrevet 30. mai 2022 Forfatter #15 Skrevet 30. mai 2022 DundreMilfin skrev (2 minutter siden): Da ville jeg kanskje vurdert leketøy? Om du har lavt behov er ikke du den andre ønsker som elskerinne. De menn som søker sexpartnere har som regel ønske om relativt heftig - eller «spesialisert» sex. Eventuelt er de i samme situasjon, men ønsket jo ikke treffe «kona si» i elskerinnen. De ønsker gjerne sexting, mye seksuelt ladet kontakt. Et alternativ er jo å være ærlig i en profil på Tinder, og søke menn i samme situasjon. Lyst på helt vanlig sex avogtil, men ikke interessert i å gå ut av forhold. Dog….når sexlysten din er ganske lav og risikoen er så høy hadde jeg droppet det. Det vil aldri være verdt det for din del om sex egentlig ikke betyr særlig. Da kan leketøy holde lenge. Det vil jo muligens ikke være så ofte man har tid til å møte en elsker, så jeg tror egentlig at det ville fungert helt supert å møte en mann kanskje 2 ganger i måneden. Og jeg er absolutt ikke kjedelig i senga altså. Men jeg tør ikke å spørre mannen min, og jeg tør vel heller ikke å gjøre det bak ryggen hans, så det er ikke noe vits å tenke så mye på det 😄 1
sicario Skrevet 30. mai 2022 #16 Skrevet 30. mai 2022 Servatur skrev (5 minutter siden): Ja, det er bare jeg som føler det slik. Han har ingen problemer med at det er sånn. Vi har snakket mye om det, om årsakene til at det er sånn og han vet at jeg vurderer om jeg kan leve med det. I lang tid håpet jeg det skulle bedre seg, men til slutt kom vi dit at jeg ikke ønsker å ha sex med han lenger. Men jeg savner fortsatt sex 😄 Har egentlig lyst til å spørre om jeg kan ha sex med andre, men tør ikke... Skjønner. En vanskelig situasjon, for all del. Å gi opp sex resten av livet (potensielt) er jo noe man skal være veldig sikker på er ok og noe man kan leve fint med. Om du har gått i lang tid å håpet på en endring, så skal det kanskje en spesiell hendelse eller lignende til for at ting forandrer seg. Tenker at veldig mange hverdager til, ikke er det som vil snu situasjonen 😅. Jeg syntes det er en fin tanke å «ta praten». Legge det frem som at du elsker han og ønsker å tilbringe livet med han. Men samtidig så vil du i perioder ha noen behov som ikke blir dekket innenfor de rammene dere har for forholdet deres. Så høre hvilke tanker han gjør seg😊. Du kan bli overrasket. Kanskje han også har lekt med tanken på å ha sex med andre, men er redd for å miste det han har med deg. Det er tross alt mange som lever slik og har det helt supert 😊 2
AprilLudgate Skrevet 30. mai 2022 #17 Skrevet 30. mai 2022 Servatur skrev (Akkurat nå): Det vil jo muligens ikke være så ofte man har tid til å møte en elsker, så jeg tror egentlig at det ville fungert helt supert å møte en mann kanskje 2 ganger i måneden. Og jeg er absolutt ikke kjedelig i senga altså. Men jeg tør ikke å spørre mannen min, og jeg tør vel heller ikke å gjøre det bak ryggen hans, så det er ikke noe vits å tenke så mye på det 😄 Du bør nok gjøre dette under radaren. Det hjelper ikke hans psyke å ta det opp vil jeg tro. Og et par ganger i måneden er nok mer enn nok for en mann i samme situasjon. Det kan ta tid å finne noen du ønsker gå videre med, og man kan trekke seg før man gjør noe. Ikke bit på agnet til de som maser og vil ha rask avklaring. Husk prevensjon Nei, men vær selektiv. 5
AprilLudgate Skrevet 30. mai 2022 #18 Skrevet 30. mai 2022 sicario skrev (2 minutter siden): Skjønner. En vanskelig situasjon, for all del. Å gi opp sex resten av livet (potensielt) er jo noe man skal være veldig sikker på er ok og noe man kan leve fint med. Om du har gått i lang tid å håpet på en endring, så skal det kanskje en spesiell hendelse eller lignende til for at ting forandrer seg. Tenker at veldig mange hverdager til, ikke er det som vil snu situasjonen 😅. Jeg syntes det er en fin tanke å «ta praten». Legge det frem som at du elsker han og ønsker å tilbringe livet med han. Men samtidig så vil du i perioder ha noen behov som ikke blir dekket innenfor de rammene dere har for forholdet deres. Så høre hvilke tanker han gjør seg😊. Du kan bli overrasket. Kanskje han også har lekt med tanken på å ha sex med andre, men er redd for å miste det han har med deg. Det er tross alt mange som lever slik og har det helt supert 😊 Mange? 😅 To stykk som ikke orker ligge med hverandre - men mer enn gjerne ligger utenfor relasjonen er igrunnen bare å be om skilsmisse. Skriv ut papirene samtidig som man kjøper kondomer. Vet ikke jeg altså, hadde såvidt litt troa på seksuell åpenhet før - men ingen jeg kjenner klarer å holde sammen i den lange lengden. En eller begge forelsker seg tilslutt. Forsåvidt i likhet med mange tilsynelatende monogame og, da. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #19 Skrevet 30. mai 2022 Servatur skrev (16 minutter siden): Ja, det er bare jeg som føler det slik. Han har ingen problemer med at det er sånn. Vi har snakket mye om det, om årsakene til at det er sånn og han vet at jeg vurderer om jeg kan leve med det. I lang tid håpet jeg det skulle bedre seg, men til slutt kom vi dit at jeg ikke ønsker å ha sex med han lenger. Men jeg savner fortsatt sex 😄 Har egentlig lyst til å spørre om jeg kan ha sex med andre, men tør ikke... Hvorfor er det slik at du ikke lenger ønsker å ha sex med han igjen? Fordi han har avvist deg i så lang tid? Anonymkode: b6182...9b2
sicario Skrevet 30. mai 2022 #20 Skrevet 30. mai 2022 DundreMilfin skrev (Akkurat nå): Mange? 😅 To stykk som ikke orker ligge med hverandre - men mer enn gjerne ligger utenfor relasjonen er igrunnen bare å be om skilsmisse. Skriv ut papirene samtidig som man kjøper kondomer. Vet ikke jeg altså, hadde såvidt litt troa på seksuell åpenhet før - men ingen jeg kjenner klarer å holde sammen i den lange lengden. En eller begge forelsker seg tilslutt. Forsåvidt i likhet med mange tilsynelatende monogame og, da. Mange nok som har sex med andre. Kan være veldig mange grunner til at par som vil være sammen ikke har sex. Ikke kun de som ikke «orker» 😊 Jeg kjenner nok folk og møtt mange i jobbsammenheng som lever utmerket i åpne forhold. Mange får det til helt fint 😊 Men at det ikke er en løsning for alle, det er helt sikkert. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå