Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger råd fra noen andre som har vært i samme situasjon. 
Vi har felles barn og alt er et helvete. Konstant krangling. Blir kalt alt man kan tenke seg. Jeg kan ingenting og kan ikke lage mat/kjøre bil/vaske huset/klippe gresset riktig etc, listen er milelang. 

Bosituasjonen min er ordnet. Han som må flytte. Han truer med at han skal ha barna 100%, siden jeg per nå er sykemeldt. 

Vil helst prøve og få til et nogenlunde «normalt» samarbeid ang barna, men vil ikke forhold meg mye til han. Hvordan får jeg han ut, slik at han forstår alvoret?? Vil ikke blande inn politiet, da jeg ikke vet hva han kan gjøre som straff mot meg!

Råd søkes!!! Jeg er desperat.

Anonymkode: 25f80...5a3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi har felles barn og alt er et helvete. Konstant krangling. Blir kalt alt man kan tenke seg. Jeg kan ingenting og kan ikke lage mat/kjøre bil/vaske huset/klippe gresset riktig etc, listen er milelang. 

Bosituasjonen min er ordnet. Han som må flytte. Han truer med at han skal ha barna 100%, siden jeg per nå er sykemeldt. 

Vil helst prøve og få til et nogenlunde «normalt» samarbeid ang barna, men vil ikke forhold meg mye til han. Hvordan får jeg han ut, slik at han forstår alvoret?? Vil ikke blande inn politiet, da jeg ikke vet hva han kan gjøre som straff mot meg!

Dersom dere skal skille lag så må dere snakke sammen på et familievernkontor eller lignende. Det er dere pålagt. Der kan du ta opp bekymringene dine. Det kan hende dere bør konferere med en tredjepart til stede.

Men du skriver at du lurer på hvordan du får han ut. Er han ikke enig i at han skal flytte?

Anonymkode: c996e...2cd

AnonymBruker
Skrevet

Nå ja, en sak har alltid to sider. Det høres ut som om dette er skrevet i affekt. Familievernkontoret er stedet. Ta det der. Det er dere lovpålagt.

Anonymkode: 21d2a...aa9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i nøyaktig samme posisjon. Hatt et helvete i mange år. I tillegg er han spillegal og har ikke økonomi til å ta vare på seg selv. Er som en parasitt man aldri blir kvitt. Tør heller ikke kontakte politiet da han er hevngjerrig som få. Følger her og håper på gode råd 

Anonymkode: c2008...d12

AnonymBruker
Skrevet

Om han virkelig er narsissist er det smarteste å få ham til å tro at det er han som skal plage deg med å dra fra deg. At du er redd for fremtiden uten ham. Ikke så enkelt å få til kanskje, men om mulig...

Ellers er det bare å koble på politiet. Ingen milde måter kan forhindre at dette kommer til å bli sykt vanskelig fremover. Bare få ham ut, og så holder du dialog skriftlig så godt det lar seg gjøre. Er han virkelig narsissist vil han lage helvete, uansett hva du gjør. 

Prøv forresten å dokumentere mest mulig før du får ham ut. Ta opptak av hvordan han snakker til deg. Få ting skriftlig. Ta video om mulig. Det kommer godt med senere. Vanskelig å skaffe slike bevis i etterkant. 

Anonymkode: 3067b...f0e

AnonymBruker
Skrevet

Ta all dialog via advokat.

Anonymkode: c11af...394

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må ha ALT skriftlig!! Alt dere avtaler

Har dere felles kontoer, så må du ta screenshot av alt som er hans kontoer før du blir fjernet som disponent. Fjern han som disponent fra dine kontoer omgående. 

Bytt passord på alt han har tilgang til online. Ha totrinnsinnlogging på mail, google, facebook, alle sosiale medier, mac-greier, bytt passord på pc/mac. Ikke ha face-id på mobil/pc, og heller ikke fingeravtrykk. face-id kan man bruke foto, og fingeravtrykk kan han bruke mens du sover. Verdipapirer må du låse inn, eller oppbevare trygt hos en venn/familie eller på jobb.

Det beste du kan gjøre er å få han til å forlate deg. Han må gå ut av forholdet med stoltheten i behold. Han må ikke føle at han har NOEN grunn til å hevne seg. Slike folk er hevnlystne, og de bruker 120% av energien sin til å hevne seg på eksen. Jeg er sikker på at de kan slå av livsviktige funksjoner i kroppen sin bare for å få mer energi til å hevne seg 😮 (overdrev litt der, men du skjønner poenget)

Alt du skriver vil han bruke mot deg. Sender du mail/SMS/melding, så se for deg at dommeren i barnefordelingssaken deres ser over skulderen din og leser meldingen. Det er lov å tenke dritt. Men skriver du dritt, så kan du måtte betale dyrt for det senere!!! Oppfør deg også fint. Han provoserer deg gjerne uten at andre merker det. Og selv om det er fortjent når du eksploderer tilbake, så ser det ikke sånn ut for vitnene. Da ser du bare ut som en gal og sint mor. Og han står der forskrekket og uskyldig og peker på den gale og sinte moren og krever ungene 100%. Så oppfør deg eksemplarisk, og skriv saklig 110%

Anonymkode: 02573...13a

• Liker 4
Skrevet

Du har bolig på plass, det er han som må flytte ut? Har ikke han eiendeler i huset/leiligheten? Er det du som eier/leier? 

Du må gi han skriftlig advarsel på at han må flytte ut, gi han 1 uke. Skriv også i advarselen at politiet blir tilkalt om han ikke er ute på den-og den datoen. Og ja, samle opp bevis. Lydopptak, mail, tekstmeldinger og videoer. Det kommer du til å trenge senere. Ingen mister omsorg for barna pga sykemelding, hvis han er så kunnskapsløs som tror noe slikt er han virkelig ikke den smarteste agurken i skuffen 😅

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt krisesenteret❤️

Lykke til, dette klarer du!

Anonymkode: ce95e...159

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anta det verst tenkelige om ham, og planlegg alt du skal gjøre ut i fra det 🙄 I verste fall var det nødvendig, i beste fall, en forsikring ❤️

Anonymkode: 04e8d...1cd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du må ha ALT skriftlig!! Alt dere avtaler

Har dere felles kontoer, så må du ta screenshot av alt som er hans kontoer før du blir fjernet som disponent. Fjern han som disponent fra dine kontoer omgående. 

Bytt passord på alt han har tilgang til online. Ha totrinnsinnlogging på mail, google, facebook, alle sosiale medier, mac-greier, bytt passord på pc/mac. Ikke ha face-id på mobil/pc, og heller ikke fingeravtrykk. face-id kan man bruke foto, og fingeravtrykk kan han bruke mens du sover. Verdipapirer må du låse inn, eller oppbevare trygt hos en venn/familie eller på jobb.

Det beste du kan gjøre er å få han til å forlate deg. Han må gå ut av forholdet med stoltheten i behold. Han må ikke føle at han har NOEN grunn til å hevne seg. Slike folk er hevnlystne, og de bruker 120% av energien sin til å hevne seg på eksen. Jeg er sikker på at de kan slå av livsviktige funksjoner i kroppen sin bare for å få mer energi til å hevne seg 😮 (overdrev litt der, men du skjønner poenget)

Alt du skriver vil han bruke mot deg. Sender du mail/SMS/melding, så se for deg at dommeren i barnefordelingssaken deres ser over skulderen din og leser meldingen. Det er lov å tenke dritt. Men skriver du dritt, så kan du måtte betale dyrt for det senere!!! Oppfør deg også fint. Han provoserer deg gjerne uten at andre merker det. Og selv om det er fortjent når du eksploderer tilbake, så ser det ikke sånn ut for vitnene. Da ser du bare ut som en gal og sint mor. Og han står der forskrekket og uskyldig og peker på den gale og sinte moren og krever ungene 100%. Så oppfør deg eksemplarisk, og skriv saklig 110%

Anonymkode: 02573...13a

Veldig gode råd. 👍

Jeg forsto dessverre ikke at min eks var narsissist (covert type) før jeg gikk til psykolog på grunn av alt som skjedde. Mye av det årene etter bruddet. Skulle ønske jeg hadde forstått tidligere, for da jeg forsto det og leste meg godt opp på dette kunne jeg legge fra meg tanken om å prøve å få til fredelige løsninger og kompromisser vi begge kunne være tilfreds med, fordi jeg da innså at han aldri var eller hadde vært ute etter løsninger og gode kompromisser. Narsissister søker konflikter og hevn. 

Herregud så mye jeg kunne spart meg selv for om jeg hadde forstått det tidligere. I årevis vridde jeg meg i alle retninger for å få slutt på konflikter, og trodde seriøst at det måtte være noe jeg gjorde feil og galt siden alt jeg sa og gjorde uansett førte til nye konflikter. Jeg var utslitt, utpsyket og uendelig fortvilet i at alle mine forsøk på god dialog og løsninger feilet. Det var veldig nyttig å innse at god dialog og løsninger ikke var mulig, fordi det var konflikter og å slite meg ut fysisk og psykisk han ønsket. Jeg kunne strekke meg aldri så langt, og det ville aldri ha vært bra nok. Han ga meg faktisk fred da jeg skjønte det, og derfor ikke gikk i dialog han kunne vri og vende på overhodet. Tok alt skriftlig, lot meg ikke provosere og lot hans utspill falle rett til stengrunn. Da jeg ikke stresset, ble fortvilet, ble sinna eller på noen måte ga ham uttelling for utspill var det etterhvert ikke moro lenger tydeligvis. 

Skjønt et stikk klarte han å få inn noen år etter også, men heller ikke da fikk han noe respons, så det ble det siste. 

Få ham ut uansett om du må gjøre det så brutalt at det blir rabalder. Det blir det uansett med slike. Det viktigste er å få ham ut, og så videre være bevisst på at han vil nyte om du viser fortvilelse, smerte, stress og alt av vonde følelser, så ikke vis noe slikt til ham. Bruk familie og venner som ventil, og aldri vis ham at du settes ut av utspill og konflikter han skaper. Det bare oppmuntrer slike til mer av det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dokumenter alt, ha god kontakt med helsestasjonen, skole og barnehage, pass på at flest mulig slike ser hvor god mor du er. I verste fall så søker du hjelp hos barnevernet, de kan bistå når det er høyt konfliktnivå. 

Jeg ville heller ikke blande inn politiet når det kom til min eks, men tilslutt så jeg ingen annen utvei. Jeg skal ikke gå inn på hva, med mindre du vil vite det, for jeg vil ikke skremme deg. Men føler du deg truet ved henting og levering så ringer du tvert. Jeg ringte de ukentlig i 2 måneder og det endte med at far fikk et 6 mnd langt besøksforbud. Far svarte med å melde meg til barnevernet, men han hadde samlet bevis i 2 måneder også. Eller "bevis" alt av rykter og sladder var hans bevis og alle de bevisene kunne motbevises. 

Jeg hadde på lydopptak hver gang vi måtte møtes og det visste han ikke om. Jeg snakket selv på opptakene så når det hadde blitt nok telefoner så mottok politiet lydopptakene. Og det var grovt! 

Det måtte til et besøksforbud for at han skulle klare å tenke igjennom hva han drev med. Etter det søkte han psykologisk hjelp og søkte mest mulig råd på helsestasjonen. Jeg løste opp i besøksforbudet da jeg hørte at han hadde tatt seg sammen. Da begynte vi med familierådgiving og fikk et godt samarbeid. 

Det finnes muligheter for mye forskjellig, han og klagde på meg konstant over lang, lang tid. Jeg hadde null selvtillit igjen  men han klarte å endre seg når han forsto hvor ille han ble. 

Anonymkode: 87efe...729

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for mange gode råd. Skal lese ordentlig igjennom de i kveld 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...