AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #1 Skrevet 30. mai 2022 Har jobbet som tilkallingsvikar på to avdelinger i kommunen (helse)i over to år. Og jobbet 100 prosent. For noen måneder siden ble jeg sykemeldt pga en skade i foten. Var fullt sykemeldt i noen uker og etter det mer og mer friskmeldt. Pr i dag er jeg bare 40 %sykemeldt. Den 60 prosenten har jeg bare jobbet på en av avdelingene pga at belastningen er minst der. Siden det er for lite å gjøre på denne avdelingen for meg til å kunne jobbe 100 prosent, og siden jeg også jobber mot å komme fullt tilbake, så måtte jeg også begynne å jobbe litt i den andre avdelingen. Nå snakket jeg med den andre avdelingen om at jeg ville begynne å jobbe litt der igjen og de hadde fremdeles behov for meg der. Da kontrakten min hadde gått ut så måtte det settes opp en ny. Istedenfor å få nye kontrakt så fikk jeg beskjed om at jeg ikke ville få det siden jeg var delvis sykemeldt. Har arbeidsgiver lov til dette? Kommunen er også en ia bedrift. Jeg ser jo på begge avdelingene som mine arbeidsplasser og ble veldig lei meg når jeg fikk dette svaret. Jeg trodde arbeidsplasser var pliktig til å legge til rette for arbeidstakeren slik at det er mulig å komme tilbake i det tempoet som er best. Men her for jeg beskjed om de ikke kan skrive ny kontrakt før jeg er helt friskmeldt igjen. Noen som har noe erfaringer med dette? Anonymkode: 08e9c...f62
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #2 Skrevet 30. mai 2022 Når du har en kontrakt og denne er gått ut har du ingen krav på å få en ny kontrakt, som tilkallingsvikar hadde du heller ikke hatt krav på vakter om kontrakten fremdeles var gyldig. Arbeidsplassen er pliktig til å tilrettelegge for arbeidstakere som har en kontrakt der, det har ikke du. Som tilkallingsvikar har du svært få rettigheter, noe du ser eksempel på her, og derfor er dette en dårlig deal for arbeidstakeren. Det er klart de ikke ansetter en som er sykemeldt og ikke kan jobbe. Anonymkode: 00f40...8a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå