Gå til innhold

Barnehagen er mot LGBTQ i 2022

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble helt sjokket da jeg kom og hentet minsten litt før avtalt i dag. De hadde en samlingsstund i forbindelse med fruktmåltid, og holdt akkurat på å avslutte denne da jeg kom inn på avdelingen. De sang en sang som gikk noe ala *barnets navn* inn i skapet går, tralalalulla lala etc. 

Jeg sa ingenting til personalet, men ble selvsagt ganske oppgitt. Hjemme snakker vi mye om hvor viktig det er å komme ut av skapet dersom man er inne i det, så føler at barnehagen motarbeider dette ganske kraftig da de oppfordrer barna til å gå inn i skapet. Statistisk er det minimum en LGBTQ-person på hver avdeling/skoleklasse. Tenkt hvor mye vanskeligere det blir for hen/de å komme ut når de allerede fra barnehagealder lærer en sang om å gå inn i skapet? Bør jeg ringe styrer? Skrive på gruppen på Facebook? Vil tro det er mange av de andre foreldrene ikke kjenner til dette

Anonymkode: 028d7...625

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I barnehagen er skapet et skap, og ikke noe annet. Aner ei trollkjerring her...

Anonymkode: 9f6f0...94a

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

:hoho:Kjempemorsomt. 

Eller ikke. 🙄

Anonymkode: a3ac4...1f9

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Trolleri...

Anonymkode: 150bb...813

• Liker 2
Skrevet

Barn i dag vet at en kjæreste er en kjæreste, og at et skap er et skap.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig forsøk på trolling, eller mente du det faktisk🤣🤣

Anonymkode: 88434...49f

• Liker 2
Skrevet

Godt forsøk. Men akkurat den sangen har ingenting med LGBTQ å gjøre😂😂 Det er en køsang...vi bruker den for å avslutte samlingsstund og sette oss ved lunsjbordet i barnehagen. Men godt trollforsøk altså. God sommer☺️🌞

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja skriv det på Facebook-gruppa, du.

Anonymkode: 4886d...c68

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

😅😅😅

Anonymkode: 02520...c02

AnonymBruker
Skrevet

Haha, det er en barnesang. Husker sønnen min sang den da han var liten. Og da ble vi alle "sendt inn i skapet" i tur og orden.

Anonymkode: ed7fc...088

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du mener det alvorlig ts, så skal du få lære noe nytt: Dette er en gammel barnesang som handler om å stå i kø, vente på tur osv. Det har ingenting med «å komme ut av skapet» å gjøre. Den heter «Tak over skapet». 

Anonymkode: 620e0...995

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, dette vet jeg selvsagt. Skulle bare teste om dere her inne er rasister siden jeg har røtter fra et annet land/kultur. Dere beviste jo det ganske kjapt. Er selvsagt klar over at denne sangen er noe den synger i forbindelse med et køritual. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hehe, dette vet jeg selvsagt. Skulle bare teste om dere her inne er rasister siden jeg har røtter fra et annet land/kultur. Dere beviste jo det ganske kjapt. Er selvsagt klar over at denne sangen er noe den synger i forbindelse med et køritual. 

Snakker du med barnehageungen din om å komme ut av skapet?

Anonymkode: a3ac4...1f9

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ble helt sjokket da jeg kom og hentet minsten litt før avtalt i dag. De hadde en samlingsstund i forbindelse med fruktmåltid, og holdt akkurat på å avslutte denne da jeg kom inn på avdelingen. De sang en sang som gikk noe ala *barnets navn* inn i skapet går, tralalalulla lala etc. 

Jeg sa ingenting til personalet, men ble selvsagt ganske oppgitt. Hjemme snakker vi mye om hvor viktig det er å komme ut av skapet dersom man er inne i det, så føler at barnehagen motarbeider dette ganske kraftig da de oppfordrer barna til å gå inn i skapet. Statistisk er det minimum en LGBTQ-person på hver avdeling/skoleklasse. Tenkt hvor mye vanskeligere det blir for hen/de å komme ut når de allerede fra barnehagealder lærer en sang om å gå inn i skapet? Bør jeg ringe styrer? Skrive på gruppen på Facebook? Vil tro det er mange av de andre foreldrene ikke kjenner til dette

😂 Mener du virkelig at ordet skap brukes bare i forbindelse med homofile?😂 Snakk om å være sykelig pk. 

Det er forresten en barnesang som handler nettopp om å gå i ''skapet'', tak over skapet, noe sånt med barnenavn og andre barn som lager ''tak'' med armene sine.

P.S. Ser at du forsøker å komme ren ut av skandalen, men det ble ikke troverdig. Rasisten er vel deg. Mot nordmenn. Tenk over holdningene dine og jobb med dem. :)

Endret av Drizzt
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Dårlig forsøk. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hvordan skal vi vite at du har røtter fra ett annet land? Det kommer da overhode ikke frem i innleggene dine 🙈

Så hvordan klarer du å dra rasisme inn her er? 

Anonymkode: c569e...4d5

• Liker 4
Skrevet (endret)

Bare vent til du hører teksten på barnereglen slå på ring: "Slå på kjæresten din om du vil og den du slår slår du så hardt så hardt".  Den ble forsatt sunget da jeg jobbet i barnehage i 2013, men tipper at den ikke tåler tidens tann. Det er ganske mange sanger og dikt der ute som ikke passer inn i kontekst

Endret av Laraa
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...