Gå til innhold

Folk stopper å snakke med hverandre når de passerer andre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Andre som  har lagt merke til at hvis du passerer to eller flere som snakker, så litt før du passerer de eller i mens så stopper de å snakke?

Synes personlig dette er ubehagelig, så tvinger alltid meg selv til å legge inn ekstra ord med den jeg går med mens vi passerer andre mennesker. fordi jeg ikke ønsker at de skal være ukomfortable

Anonymkode: c0a91...0ac

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Både lagt merke til og gjort selv enkekte ganger. Litt teit i grunn.

Anonymkode: 49dc8...11c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

overtenking

Anonymkode: fb20d...42d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det gjør jeg rett som det er. Det har selvsagt ikke noe å gjøre med dem jeg passerer, bare hva vi snakker om. Det er ikke alle samtaleemner man har lyst til å "dele" med fremmede. 

Det er ikke alle samtaler jeg ønsker å høre bruddstykker av heller. 

Anonymkode: 178ff...082

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er dette ukomfortabelt? Det har vel helt naturlig årsak. Enten at man ikke ønsker å dele det man snakker om med totalt fremmede, eller at man blir ufokusert og derfor pauser samtalen. Forstår ikke helt hvorfor eller hvordan det kan være ubehagelig for meg hvordan andre velger å legge opp samtalen sin. 

Anonymkode: 1af1f...257

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jamen, hvis man snakker om noe privat og personlig, så er det vel ikke sikkert at man vil at andre skal høre??

Og uansett, jeg legger ikke så mye merke til sånne ting, hang meg opp i sånt tilbake i tid kanskje, men det er minst ti år siden jeg la alt dette uviktige bak meg. Om det er noe jeg legger merke til så henger jeg meg ikke opp i det av samme grunn som jeg selv har for sånt -jeg regner med de snakka om noe som ikke var for alles ører.

Anonymkode: e6a26...c27

Skrevet

Det har jeg aldri tenkt over, men skjønner ikke hvorfor det skulle være ukomfortabelt. Heller det enn de som høylydt og usjenert bretter ut de mest private detaljer i andres nærvær, så man ikke kan unngå å høre det.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...